کد خبر: ۳۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
ترامپ می‌خواهد سالگرد خروجش از توافق هسته ای به ایران سخت بگذرد
این مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود با اشاره به تحریم های جدیدی که قرار است در ماه مه اعمال شوند در ادامه افزود: «هر چه در توانمان باشد برای سالگرد خروج از برجام علیه ایران انجام خواهیم داد، به نظر ما این طور بهتر است.»

فضای حاکم بر امریکا حاکی از آن است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا تصمیم دارد فشارها بر ایران را به شدت افزایش دهد و در همین راستا می خواهد تحریم های اقتصادی علیه این کشور را به شدت افزایش داده و در همین رابطه واردات نفت ایران را به صفر برساند. 

این در حالی است که دنیا منتظر است ببیند در هفته اول از ماه مه پیش رو مواضع ترامپ نسبت به تمدید معافیت برخی کشورهای خریدار نفت ایران به کجا خواهد انجامید. شواهد حاکی از آن است که او می خواهد همان اندازه فشاری که یک سال پیش با خروجش از برجام علیه ایران اتفاق افتاد را در سالگرد خروجش از برجام تکرار کند. 

هم زمان با این گمانه زنی ها، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که ایالات متحده در رساندن کمک های انسانی به ایران خلل ایجاد کرده است و این چیزی جز "تروریسم اقتصادی" علیه کشورش نیست.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه امریکایی گزارش داد که «کشورش قصد دارد تحریم های جدیدی را علیه آن بخش از اقتصاد ایران که پیش از این تحت تحریم نبوده است اعمال کند.»

این مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود با اشاره به تحریم های جدیدی که قرار است در ماه مه اعمال شوند در ادامه افزود: «هر چه در توانمان باشد برای سالگرد خروج از برجام علیه ایران انجام خواهیم داد، به نظر ما این طور بهتر است.» 

با وجود اعمال تحریم های شدید علیه ایران، ایالات متحده به هشت کشور اجازه داد که به خرید نفت خود از ایران ادامه دهند. در این رابطه یک مقام امریکایی گفت: «ایالات متحده این آمادگی را دارد که دیگر به هیچ وجه چنین امتیازاتی ندهد و کوتاه نیاید، و فکر می کنم این نقطه ای است که به سمت آن در حرکتیم.»

درباره این که آیا این اتفاقات ممکن است باعث ایجاد بحران در بازار نفت شود و در صورت توقف خرید نفت خام ایران قیمت ها در بازارهای جهانی نفت افزایش یابند، این مقام امریکایی گفت: «نفت تولید امریکا می تواند به جایگزین شدن نفت ایران در بازارهای جهانی کمک کند.»

حرف ها درباره توقف معافیت های خرید نفت ایران ادامه دارد. بسیاری معتقدند که به صفر رساندن صادرات نفت ایران هدف نهایی امریکاست، اما شاید این هدف به این سادگی ها به دست نیاید، احتمال دارد امریکا معافیت برخی کشورها مثل تایوان، یونان و ایتالیا را تمدید نکند و به سود پنج کشور دیگر چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و ترکیه عمل کند.  

کارشناسان پیش بینی می کنند که احتمال دارد تصمیم های جدید ترامپ که کاهش شدید صادرات نفت ایران را هدف قرار داده است سبب شود منابع مالی ایران با محدودیت های بیشتری مواجه شود و به این ترتیب فشارهای اقتصادی به ایران بیش از پیش افزایش یابد. این در حالی است که یک سالی است اوضاع اقتصادی ایران مراحل سختی را پشت سر گذاشته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)