کد خبر: ۳۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
آخرین خبرها از مناطق سیل زده
'سعید متانی' معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح خدمات هلال احمر به سیل‌زدگان معمولان در استان لرستان گفت: ۴ سورتی در معمولان انجام و بسته‌های غذایی و زیستی برای هموطنان آسیب دیده از سیل ارسال شده است.
با هشدار وقوع سیل در خوزستان، تاکنون ۹۶ روستای در معرض خطر ناشی از سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در حاشیه سه رودخانه دز، کرخه و کارون خوزستان تخلیه شده اند.

به گزارش «انتخاب»، در روز‌های گذشته ۱۱ روستای از شوش، دزفول، شوشتر، شادگان، دشت آزادگان، اهواز و کارون تخلیه شدند.

به گفته مسئولان، این آمار همچنان در حال افزایش است و هر لحظه به اهالی روستا‌ها و شهر‌های در معرض خطر هشدار داده می‌شود تا محل سکونت خود را تخلیه کنند.

طغیان و بروز سیلاب در حوضه‌های کارون، دز و کرخه، سبب شده مناطقی از شمال، مرکز و غرب خوزستان که در مسیر این رودخانه‌ها قرار دارند در معرض سیلاب قرار گیرد.

هلال احمر: برای امدادرسانی سریع در معمولان، نیازمند تامین امنیت هستیم

'سعید متانی' معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح خدمات هلال احمر به سیل‌زدگان معمولان در استان لرستان گفت: ۴ سورتی در معمولان انجام و بسته‌های غذایی و زیستی برای هموطنان آسیب دیده از سیل ارسال شده است.

وی افزود: همچنین حدود ۲۵۰ چادر و ۱۶۰ بسته غذایی پیش از سیل دوم میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۴ مکان برای اردوگاه اسکان اضطراری طراحی شد که دو مکان مربوط به مدارس، یک مکان مربوط به مسجد و یک مکان دیگر هم مربوط به سوله ورزشی در بخش معمولان بوده است.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تدوین طرح عملیاتی امشب، بنا است روز پنجشنبه ۱۵ فروردین با توجه به نظم و امنیتی که ایجاد خواهد شد تلاش کنیم تا خدمات بیشتری را توسط بالگرد‌ها ارائه کنیم.

البته راه‌های زمینی بسته است و تمامی فعالیت‌ها تاکنون هوایی انجام شده است که امیدواریم همه راه‌ها برای انجام خدمات بهتر باز و هموار شود.

اقلام امدادی بیشتر از نیاز مردم در منطقه موجود است، اما توزیع آن‌ها با توجه به تنش‌های اجتماعی و عدم امنیت کافی به کندی صورت می‌گیرد.

لاریجانی: بهتر است به جای بسته‌های ۲۴ ساعته، بسته‌های یک ماهه به مردم سیلزده داده شود / در تأمین لباس، غذا و چادر مشکل نداریم اما توزیع منسجم نیست / با توجه به بارش‌های ۲۰ فروردین و اردیبهشت لایروبی رودخانه‌های لرستان باید فوری در دستور کار قرار گیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفرش به لرستان گفت: به مردم خسارات زیادی در زمینه خانه، دام و کشاورزی وارد شده که باید کاری کنیم نگرانی نداشته باشند.

علی لاریجانی در نشست ستاد بحران استان لرستان اظهار کرد: اکنون شرایط مردم لرستان به دلیل سیل اخیر بسیار ویژه است و ارزش دارد مسئولان از جمله معاونان وزرا که اینجا هستند، برنامه‌های ملی خود را چند روز لغو کرده و در استان مستقر شوند.

وی افزود: اولین مسأله استان، راه و ارتباطات است که همچنان در برخی مناطق حل نشده و تا این مسأله برطرف نشود، نمی‌توان آب، برق و گاز را وصل کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ریزی می‌شود که منابعی در اختیار استاندارها قرار گیرد تا برای هزینه‌های فوری صرف شود.

لاریجانی بیان کرد: لایروبی رودخانه‌ها به خصوص در خرم‎آباد و پلدختر مسأله‌ای جدی است که با توجه به بارش‌های ۲۰ فروردین و اردیبهشت باید فوری در دستور کار قرار گیرد تا آورده‌های سیل در بستر رودخانه دوباره مشکل ایجاد نکند.

وی اضافه کرد: اگر لازم است، از شهرداری‌های دیگر شهرهای کشور نیرو اعزام شود و باید تقسیم کار صورت گیرد و خدمات هر نهاد و دستگاه مشخص شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید توزیع لباس، غذا و چادر نظم پیدا کند؛ چرا که در تأمین آنها مشکل نداریم اما توزیع چندان منسجم نیست.

لاریجانی افزود: برخی مثل وزیر خارجه بی‎مغز آمریکا حرفی گستاخانه گفته‌اند که «ببینید چقدر مسئولین استانی در این حادثه ناکارآمد بوده‎اند»؛ در حالی ‎که خودشان چند سال درگیر این واقعه بودند.

وی با اشاره به ضرورت سدسازی، بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان خرم‎آباد همچنان درگیر گل و لای است که باید به سرعت تمیز شود تا خاطره بد در ذهن مردم نماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر شهرداری خرم‎آباد مشکل مالی دارد، اعلام کنند تا شهر را از بهم ریختگی خارج کنیم؛ چرا که اکنون پس از چند روز هنوز شهر تمیز و شرایط عادی نشده است.

لاریجانی اضافه کرد: در مورد بازسازی، به مردم خسارات زیادی در زمینه خانه، دام و کشاورزی وارد شده که باید کاری کنیم نگرانی نداشته باشند و مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید داشتند.

وی گفت: مردم نگران بعد و جبران خسارت نباشند. اگر لازم باشد در مجلس مصوب می‌کنیم امکان مالی برای بنیاد مسکن و سایر بخش‌ها در نظر گرفته شود چون مردم زندگی خود را از دست داده‎اند و نگران هستند و رهبر انقلاب فرموده‎اند که مردم نباید نگرانی داشته باشند.

لاریجانی ادامه داد: ارائه بسته‌های ۲۴ ساعته به مردم تعداد ترابری را زیاد و کار را سخت می‌کند که بهتر است بسته‌های یک ماهه بدهند.

فرماندار پلدختر: کمک‌های ارسالی به پلدختر ناکافی است / مردم سخت در تنگنا هستند

فرماندار پلدختر اظهار کرد: مردم شهرستان پلدختر در شرایط سختی قرار دارند و نیازمند کمک‌رسانی فوری هستند.

نعمت الله دستیاری تصریح کرد: کمک‌های ارسالی با توجه به حجم و میزان خسارات وارده به پلدختر ناکافی است.

دستیاری بیان کرد: با توجه به طغیان بی‎سابقه رودخانه کشکان و تخریب کلی زیرساخت‌ها و بیشتر خانه‌های مسکونی مردم منطقه سخت در تنگنا هستند.

فرماندار گفت: مردم سیل‎زده و محروم پلدختر در این شرایط سخت به مواد غذایی، چادر، غذا، پتو، لباس گرم و نان و آب بسته بندی شده نیاز دارند.

وی عنوان کرد: راه‌های مواصلاتی منتهی به شهرستان تخریب و آب آشامیدنی، برق و تلفن همراه در این منطقه قطع است.

در همین حال، سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا در بازدید از شهر پلدختر با بیان اینک ه حجم و ابعاد فاجعه در منطقه بیش از حد گسترده است، اظهار کرد: مسئولین هم به این موضوع واقف بوده و اذعان دارند.

وی با تاکید بر این که در ابتدای هر اقدامی باید مقداری به تلاش‌ها سرعت ببخشیم و نیازهای اولیه را در حجم گسترده‌تری وارد منطقه کنیم، افزود: آب شرب بهداشتی، خوراک، پوشاک و چادر جهت اسکان از جمله این مایحتاج هستند که نیازهای اولیه زیستی محسوب می‌شوند و باید هر چه سریع‌تر آنها را توزیع کرد.

سردار سلیمانی با بیان اینک ه نیروی انتظامی از همان ابتدای امدادرسانی در منطقه حضور داشته است، ادامه داد: از تمامی شهرستان‌ها نیروهای کمکی به منطقه اعزام شده و از استان‌های معین نیز چند گردان همراه با امکاناتی مانند بالگرد و تجهیزات لازم آورده شده است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه وظیفه ما سه کار اساسی در منطقه است، گفت: در ابتدای هر کاری مکلف به برقراری امنیت به خصوص هم‌اکنون که مردم در شهر حضور دارند؛ هستیم.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از تعرض به امدادرسانی‌ها و رسیدن درست کمک‌ها به مردم باید امنیت برقرار شود که این وظیفه ماست.

سلیمانی با بیان اینکه تا به حال نیز موفق بوده‌ایم، ادامه داد: همچنین روان‌سازی ترددها و زمینه سازی برای خدمت امدادرسان‌ها از دیگر وظایف بوده و هم‌اکنون داخل شهر محدودیت و گره‌ای نداریم.

این مقام انتظامی اظهار کرد: کمک به توزیع درست امکانات از دیگر تکلیف‌های نیروی انتظامی است تا جلوی سوءاستفاده‌گرها گرفته شود.

وی گفت: باید کالاها به میزان درست توزیع شوند و برای همین، نیروهای ویژه به مناطق تحت مدیریت اعزام شده‌اند.

سلیمانی اضافه کرد: نیروی انتظامی با تمامی ظرفیت، اقتدار و قدرت در منطقه حضور دارد و اجازه بی‌نظمی را نمی‌دهد.

اسکان اضطراری ۲۰ هزار خوزستانی در اردوگاه‌های هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از برپایی ۳۶ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق سیل‌زده و اسکان بیش از ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر در این اردوگاه‌ها خبر داد.

علی خدادادی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۶ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق سیل زده شهرستان‌های باوی، شوشتر، اهواز، دزفول، شوش، دشت آزادگان، هویزه، اندیمشک و شادگان برپا شده است.

وی افزود: تاکنون ۲۰ هزار و ۷۸۲ نفر از آسیب دیدگان سیل‌های اخیر در این اردوگاه‌ها اسکان اضطراری شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: هفت اردوگاه در شهرستان باوی به تعداد ۲۰۵ دستگاه چادر در مناطق ویس، درآویزه، خاور، چم خزامی، صفاک، شیبان و پل تأسیسات برپا شده است.

خدادادی با اشاره به برپایی جهار اردوگاه در مناطق گوریه، بنه کاظم، یزآب، ابوطیور و یباررحمان از توابع شوشتر به استعداد ۱۵۵ دستگاه چادر گفت: همچنین شش اردوگاه در اهواز، ال‌هایی و حمیدیه به تعداد ۱۰۰ دستگاه چادر و سه آموزشگاه در حمیدیه برپا شده است.

وی با بیان این که پنج اردوگاه در دزفول برپا شده است، بیان کرد: این اردوگاه‌ها در شهرک عدالت، حسینیه ثارالله، میان رود، دانشگاه فرهنگیان و اردوگاه شهید قاضی با ظرفیت ۱۶۱ چادر احداث شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان همچنین از برپایی دو اردوگاه در روستا‌های مگرن و آهودشت شهرستان شوش با ظرفیت ۲۹۲ چادر خبر داد و گفت: پنج اردوگاه نیز در دشت آزادگان در شهر سوسنگرد و روستا‌های جرگه سیدعلی عصاره ۱ و ۲ و حمودی عاصی برپا شده است.

خدادادی ادامه داد: پنج اردوگاه در هویزه با ظرفیت ۱۵۰ چادر، یک اردوگاه در پادگان شهید درویش اندیمشک با ظرفیت ۱۵۰ چادر و یک اردوگاه نیز در کشت و صنعت فارابی شادگان با ظرفیت ۱۰۰ چادر برپا شده است.

فرمانده ارتش: اگر در مدیریت سد‌ها سستی می‌شد معلوم نبود با چه فاجعه‌ای در خوزستان روبرو می‌شدیم

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مدیریت آب‌ها و سد‌ها در استان خوزستان به خوبی انجام شده و مشخص است که کار دقیق و علمی آن از مدت‌ها پیش شروع شده است.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مرکز کنترل حوادث مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: اگر حتی در بخش کوچکی از مدیریت سد‌ها سستی می‌شد امروز معلوم نبود با چه فاجعه‌ای در استان خوزستان رو به رو می‌شدیم.

وی افزود: در این بحران همه دست به دست هم دادند و کمک کردند تا این لحظه مردم تلفاتی را متحمل نشوند و از این بابت خداوند را شاکریم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: به همه واحد‌های ارتش در سراسر کشور دستور داده شده است که نه تنها در خوزستان بلکه در سراسر ایران هر جایی که بحران سیل وجود دارد تحت مدیریت ستاد مدیریت بحران استان‌ها برای مردم‌یاری و کاهش آثار سیل و آبگرفتگی‌ها وارد عمل شوند و هر جا که می‌توانند کمک کنند تا بتوانند شتاب و شدت سیل را بگیرند.

وی با اشاره به همراهی ارتش در ایجاد و استحکام بخشی سیل بند‌ها در مناطق مختلف استان خوزستان ادامه داد: در این سیل همه دستگاه‌های مهندسی پای کار آورده شده است و سامانه ترابری ارتش تا جایی که امکان پذیر بوده مردم را جابه جا کرده است.

امیر سرلشکر موسوی اظهار کرد: اردوگاه‌های خوبی برای اسکان کسانی که در سیل گرفتار شده اند در نظر گرفته شده است و اکنون اردوگاه‌هایی آماده شده که تا سقف هشت هزار نفر در آن می‌توانند اسکان داده شوند.

فرمانده کل ارتش افزود: همچنین ارتش در انتقال وسایل مورد نیاز از مرکز کشور به استان خوزستان توسط هواپیما‌های نیروی هوایی کار‌های خوبی انجام داده است و نیاز‌های مردم را با این هواپیما‌ها به استان اعزام کرده است.

** از سرباز تا فرمانده کنار مردم هستیم
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امکانات پزشکی پای کار هستند و همه پادگان‌ها از سرباز تا فرمانده پادگان در کنار مردم شروع به کمک کرده اند و هرکاری که لازم بوده است به ویژه انتقال مردم از محل‌های سیل زده به نقاط امن را به سرانجام رسانده اند.
او تاکید کرد: البته وظیفه اصلی ارتش حفظ توان رزمی و حفظ آمادگی مقابل تهدید‌های برون مرزی است، اما هر کاری که برای کمک به مردم لازم باشد برای کنترل بحران‌ها انجام می‌دهیم.

دانشکده علوم پزشکی شوشتر: کمبود دارو و ملزومات نداریم / بیماری عفونی گزارش نشده

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به اینکه کمبود دارو و ملزومات نداریم، گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری‌های عفونی در منطقه گزارش نشده است.

فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در جلسه مدیریت بحران دانشکده علوم پزشکی شوشتر که با حضورمحمد اسماعیل مطلق، مشاور معاون بهداشت در امور مدیریت کاهش خطرات بلایا وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: تلاش کرده‌ایم تا حد امکان دیگر گروه‌های پر خطر از جمله کودکان زیر ۱ سال، کودکان زیر ۵ سال و سالمندان را هم از منطقه خارج کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه از نظر دارو و ملزومات هیچ کمبودی نداریم و داروها، واکسن، تجهیزات اورژانس، ملزومات تنفسی و مانیتورینگ به روستای کاظم و محل اسکان موقت سیل زدگان منتقل شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر تصریح کرد: تاکنون هیچ موردی از بیماری‌های عفونی در منطقه گزارش نشده و تلاش بی وقفه نیرو‌های ستادی، مدیریتی و عملیاتی دانشکده باعث شده سلامت مردم به خطر نیفتد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیز در این جلسه گفت: ۱۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر در معرض خطر سیلاب هستند که از این تعداد ۴ روستا تخلیه شده اند. همچنین پایش سلامت آب و غذا مرتباً در حال انجام است.

محمد اسماعیل مطلق، مشاور معاون بهداشت در امور مدیریت کاهش خطرات بلایا وزارت بهداشت نیز از تلاش کارکنان و مدیران دانشکده علوم پزشکی شوشتر در تامین سلامت جسمی و روحی سیل زدگان ابراز رضایت کرد و از محل اسکان موقت مردم و نحوه ارائه خدمات بازدید کرد.

۱۵ هزار خانوار در لرستان بی‌برق هستند

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: ۳۰۹ روستای استان با حدود ۱۵ هزار خانوار فعلا بی‌برق هستند.

به گزارش ایسنا، فریدون خودنیا اظهار کرد: از ۶۷۰ روستای بی‌برق شده استان در سیل، ۳۶۱ روستا برق‌دار شد.

وی ادامه داد: ۳۰۹ روستای استان با حدود ۱۵ هزار خانوار فعلا بی‌برق هستند.

خودنیا افزود: تمامی ۱۲ فیدر قطع شده در اثر سیل وصل شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد: میزان خاموشی روستاهای باقی مانده ۲۳ مگاوات است.

وی گفت: تمامی روستاهایی که بی‌برق هستند به علت تخریب پل‌ها جاده دسترسی ندارند و امکان حمل تجهیزات برای تامین برق آنها وجود ندارد.

خودنیا یادآور شد: تقریبا ۳۰ درصد از شهر پلدختر بی‌برق است که خالی از سکنه هستند و تا سکونت مجدد اهالی امکان تامین برق آنها وجود ندارد.

خدمات درمانی و دارویی شهرستان پلدختر و معمولان رایگان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : تمامی خدمات درمانی و دارویی شهرستان پلدختر و معمولان تا اطلاع ثانوی رایگان است.

دکتر کوروش ساکی اظهار کرد: پنج پزشک فوق تخصص و متخصص به مناطق سیل زده پلدختر اعزام شدند.

وی یادآور شد: طی این اعزام دکتر چراغی( فوق تخصص قلب)، عسگری(اورتوپد)، نوبخت(جراح عمومی)، باجولوند(داخلی) و خانم وطن خواه( زنان و زایمان) راهی پلدختر شدند.

جابجایی ۱۵۵ نفر گرفتار در سیل به مناطق ایمن

رئیس مرکز فوریت‎های پزشکی لرستان از جابجایی ۱۵۵ نفر گرفتار در سیل به مناطق ایمن خبرداد.

دکتر حسینعلی رفایی اظهار کرد: پنج بیمار دیالیزی از پلدختر به مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر خرم‎آباد منتقل شدند.

وی ادامه داد: این بیماران به منظور انجام روند درمانی و توسط بالگرد اورژانس لرستان منتقل شدند.

رفایی اضافه کرد: همچنین دو مادر باردار از منطقه سیل زده زیودار پلدختر با بالگرد اورژانس هوایی الیگودرز به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

اعزام پنج تیم امداد رسان به پلدختر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اعزام پنج تیم امداد رسان به پلدختر خبر داد.

دکتر علی دریک اظهار کرد: اقلام مورد نیاز زیستی، ضدعفونی کننده آب، کمک‎های اولیه، دارو و واکسن و56 پکیچ خوراکی، یخچال، پتو، وسایل گرمایشی، موکت، واکسن، وسایل اندازه گیری وسنجش میزان آلودگی وکلر آب وضد عفونی کننده به مناطق سیل زده شهرستان پلدختر ارسال شد.

برپایی بیمارستان سیار ۶۴ تختخوابی در فرمانداری پلدختر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از برپایی بیمارستان سیار ۶۴ تختخوابی در فرمانداری پلدختر خبرداد.

دکتر کوروش ساکی اظهار کرد: این بیمارستان سیار در حاشیه بیمارستان امام(ره) پلدختر برپا می‌شود و خدمات فوق تخصصی به مراجعه کنندگان ارائه خواهد شد.

ساکی عنوان کرد: عملیات برپایی این بیمارستان فردا آغاز می‎شود.

خط انتقال آب شهر پلدختر آسیب دیده است

مدیرعامل شرکت آبفای لرستان از آغاز عملیات تعمیر خط انتقال آب شهر پلدختر خبر داد.

حمیدرضا کرم‌وند اظهار کرد: سیلاب اخیر خیلی شدید بود و بخش عمده‌ای از پلدختر را به طور کامل تخریب کرد.

وی با بیان این‌که خط انتقال آب این شهر نیز آسیب دیده است، افزود: خوشبختانه طول صدمه دیده خیلی زیاد نیست اما در یک منطقه بسیار صعب‌العبور قرار دارد.

کرم‌وند با بیان اینکه چند روز تلاش کردیم تا به خط انتقال دسترسی پیدا کنیم، ادامه داد: متاسفانه تمامی جاده‌ها و پل‌ها تخریب شده‌اند و امروز اداره راهداری مسیر باریکی را برای ما ایجاد کرده‌است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: در میانه راه متوجه شدیم که پل تخریب شده و برای همین برگشتیم؛ از سمت پلدختر و مسیری صخره‌ای توانستیم به محل شکستگی دسترسی پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عملیات ترمیم لوله از شب گذشته آغاز شده و در تلاشیم تا طی کوتاه‌ترین زمان ممکن شبکه شهر را آب‌دار کنیم.

گاز شهر معمولان وصل شد

مدیرعامل شرکت گاز لرستان از وصل شدن گاز شهر معمولان خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا لطفعلیان اظهار کرد: با تلاش فراوان کارکنان شرکت گاز استان گاز شهر معمولان وصل شد.

وی اضافه کرد: از بین رفتن راه‌های ارتباطی سختی کار در معمولان را چند برابر کرد به‌طوری‌که تجهیزات مورد نیاز به دلیل خرابی راه‌ها توسط افراد حمل شد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان خاطرنشان کرد: صبح امروز نیز گاز 17 روستای این شهر وصل شدند.

توزیع ۳۰۰ هزار قرص نان بین سیل‌زدگان لرستان

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان از توزیع ۳۰۰ هزار قرص نان بین سیل‌زدگان استان خبر داد.

حجت‌الله بیرانوند اظهار کرد: به همت شرکت غله و خدمات بازرگانی، بازرسی آرد و نان سازمان صمت استان و شرکت حمل و نقل آبادان، تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار قرص نان بین سیل‌زدگان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده روزانه ۱۰۰ هزار قرص نان نیز بین سیل‌زدگان استان توزیع می‌شود.

منبع: انتخاب
برچسب ها: سیل در ایران
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضا کیانفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
0
وظیفه ی دولت 1- تخلیه سدها 2- پاکسازی مسیلها 3- انتقال هموطنان است نه اینکه درپشت سدها پرورش ماهی راه بیندازد و در تابستان آب سدها را به قیمت گزاف به کشاورزان خدازده بفروشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)