کد خبر: ۳۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
در دومین جلسه کار گروه تنظیم بازار استان در سال جدید مطرح شد:
براساس اظهارات مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان که به عنوانی ناظر توزیع شکر است تا تاریخ ۶ فروردین ماه یک هزار و ۱۹۴ تن شکر به استان آمده است که ۶۰۰ تن از آن به کرمان اختصاص داده شده که به تفکیک ۶۰ تن به قنادان، ۵۰ تن به پالوده فروشان، ۳۰ تن به فروشگاه ها و ۱۳۰ تن به اتحادیه لبنیات برای توزیع مردمی داده شده است.

گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده: 

نزدیک دو ماه است که از تعیین سهمیه ۳ هزار تنی شکر برای استان می گذرد سهمیه ای که قرار بود تا قبل از عید به دست مردم برسد اما نه تنها این سهمیه به دست مردم نرسیده بلکه  در دومین جلسه کار گروه تنظیم بازار در سال ۹۸ کماکان بحث بر روی این تخصیص و تآمین این سهمیه باقیست. این درحالی است که فرصت چندانی تا پایان فروردین ماه باقی نمانده و در صورت عدم دریافت به موقع،  این سهمیه منقضی می شود.

به گزارش گفتارنو، در ابتدای کارگروه ستاد تنطیم بازار مدیر کل غله استان به ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه تخصیص و حواله های صادر شده پرداخت و گفت: تا کنون ۲ هزار و ۲۴ تن حواله صادر شده که از این میزان یک هزار و ۵۸۷واصل شده است .

براساس گفته های مجید نژاد  بیگلری، 500 تن از حواله های صادر شده واصل نشده و نزدیک هزار تن شکر نیز اصلا به مرحله صدور حواله نرسیده است.

صحبت های مدیر کل غله استان با واکنش مدیر کل صنعت معدن و نجارت و سنجری مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان همراه شد. رضا سنجری خطاب به بیگلری گفت: چرا به تصمیم و مصوبه جلسه قبل عمل نشده و افرادی که مراجعه نکرده اند،  لغو مجوز نشده اند؟

سنجری  افزود: تا پایان ماه فرصتی نمانده، اگر این فرصت سوخت شود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

در ادامه روند جلسه اظهاراتی مربوط به نحوه برخورد بر کارخانه داران و توزیع کنندگان با عاملان دریافت شکر مطرح شد و دو کارخانه میبد و فسا به عنوان عاملان اصلی عدم تخصیصی شکر به استان معرفی شدند. در این رابطه دادستان قلعه گنج با اشاره به پول واریز شده به خزانه دولت به ازای ۶۲۴ تن شکر گفت: از این میزان شکر که به جنوب کرمان اختصاص داده شده و حواله های آن صادر شده است،  ۳۲۴ تن مربوط به کارخانه فسا بوده تحویل داده نشده است.

سجاد افشار منش ، عدم تحویل شکر توسط کارخانه فسا را عامل عدم صدور حواله های دیگر برای شهرستان های جنوبی دانست و افزود:این مردم پول را بیش از یک ماه است که به حساب خزانه واریز کردند اما برای تحویل با بی احترامی با آن ها برخورد می شود.

آمار های متفاوت شرکت غله استان و متولیان شهرستان های جنوبی ازجمله دادستان قلعه گنج با واکنش مدیر کل تعزیرات استان همراه شد. ارسلان میری خطاب به حاضرین جلسه گفت: من برای خودم متاسفم ، ما هنوز آمار دقیقی نداریم و با آمارهای متناقض روبه رو هستیم.

میری در ادامه از شرکت غله خواست تا آمار شفاف و دقیقی از مقدار حواله صادر شده و مقدار شکر واصل شده ارائه دهد.

به نظر می رسد که توضیحات شرکت غله مبنی بر تفاوت های اندک در آمار ارائه شده و شرح جزئیات حواله های شکر در شهرستان های استان برای حاضرین در جلسه مورد پذیرش نبود چرا که این بار مدیر کل صنعت معدن و تجارت نیز عملکرد شرکت غله را زیر سوال برد وخطاب به بیگلری گفت:ما هنوز بلاتکلیفیم، قرار بود در این جلسه خروجی حواله های صادر شده کاملا مشخص باشد.

حسینی نژاد در ادامه افزود: متوسط مصرف سالانه شکر ۶۵ هزار تن شکر است و ما هنوز بر روی تامین ۳ هزار تن شکر مانده ،  و باید راهکاری برای تامین شکر استان در نظر گرفته شده وشکر خام را برای راه اندازی کارخانه های شکر سیرجان و بردسیر تامین کنیم.

براساس اظهارات مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان که به عنوانی ناظر توزیع شکر است تا تاریخ ۶ فروردین ماه یک هزار و ۱۹۴ تن شکر به استان آمده است که ۶۰۰ تن از آن به کرمان اختصاص داده شده که به تفکیک ۶۰ تن به قنادان، ۵۰ تن به پالوده فروشان، ۳۰ تن به فروشگاه ها و ۱۳۰ تن به اتحادیه لبنیات برای توزیع مردمی داده شده است.

حسینی نژاد در ادامه با اشاره به این موضوع که براساس بررسی های انجام شده تا کنون ۱۱ فروشگاه تخطی کرده و شکر را بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته اند گفت: برای این فروشگاه ها پرونده صادر شده و در حال بررسی هستند و برای مابقی ۱۴۰ تن شکر برنامه ریزی های لازم در حال انجام است.

 مدیرکل  بازرسی استانداری کرمان  نیز در این جلسه با اشاره به قیمت ۴ هزار تومانی شکر در فروشگاه های کرمان گفت: قیمت مصوب شکر ۳ هزار و ۵۰۰ تومان می باشد و باید مشخص شود که این شکر از کجا می آید که با این قیمت فروخته می شود.

رضا اشک در ادامه از مدیر کل صنعت و معدن و تجارت خواست تا به غیر از ۱۱ فروشگاه خطاکار با افرادی که شکر را خارج از شبکه توزیع به فروش می رسانند برخورد شود.

 با توجه به ادامه بحث ها بر روی نحوه تخصیص و چرایی عدم وصول حواله های صادر شده در انتهای جلسه مقرر شد تا ظرف سه روز آینده فرمانداری های شهرستان وضعیت حواله های شکر را مشخص کنند و در صورت تخطی بر طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار ابن حواله ها لغو و به اتحادیه تعاونی روستایی واگذار شوند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
0
کی آمارهای سازمان های مختلف یکسان بوده که بخواد برای شکر یکسان بشه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)