کد خبر: ۳۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
امیری خامکانی در نطق میان دستور در مجلس شورای اسلامی:
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: با وجود همه بارندگی‌های اخیر به اطلاع دولت محترم و ملت شریف می‌رسانم که شهرستان زرند در سال جاری یعنی از مهرماه گذشته تاکنون تنها 70 میلی متر و در کوهبنان تنها 90 میلی متر بارندگی بوده است، میانگین استان کرمان تا به حال در سال زراعی 107 میلی متر بوده لذا باید به فکر آب شرب مردم باشیم. در این میان مشکل وام کشاورزان و باغداران نه در کم محصولی بلکه در بی محصولی استان بدون تکلیف مانده است.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس، گفت: نوسازی اقتصاد ایران با استفاده از روش‌های نوین و استفاده از تجربیات موفق دیگر کشورها بهترین راه تبلیغ و حل مشکل تولید است.

حسین امیری خامکانی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه 20 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت:  دفاع از ملت ایران در مقابل هجمه‌های مختلفی صورت گرفته که تا به حال از سوی آمریکا و هم پیمانانش به وجود آمده است. ترامپ امروز در بین ملت‌های دنیا و در بین مردم آمریکایی و هم پیمانان اروپایی جایی ندارد لذا با این اتهامات ارزش سپاه در بین مردم عزیز تر و برجسته تر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: همه وزرا و به خصوص آقای جهانگیری از همه نهادهای مردمی و حاکمیتی و از سپاه پاسداران، ارتش و نهادهای مردمی و هلال احمر که در امداد و نجات سیل‌زدگان تلاش کردند، تقدیر و تشکر دارم، قطعا کسانی که برنامه‌ها و سفرهای نوروزی را مدیریت کردند هم نباید فراموش شوند.

امیری خامکانی خاطرنشان کرد: ما در سال که شروع شد به هر دلیل دچار سیلاب‌های ویرانگری شدیم، اگر دستکاری محیط زیست اثرگذار بوده برآیند عملکرد و نظارت همه بوده و آنچه که مهم است اراده ملی و تلاش همه جانبه برای امداد و نجات، اسکان اضطراری و اسکان دائمی مردم است، کاری که تنهایی از دولت ساخته نیست همانطور که نهادهای حاکمیتی و مردمی و استان‌های مختلف با کمک دولت برای امداد و نجات و اسکان موقت به پا خواستند، مردم و نهادها در اسکان دایم آسیب‌دیدگان را تنها نخواهند گذاشت.

وی از ابتکار عمل سردار سلیمانی به عنوان افتخار کرمان و ایران در فعال نمودن موکب‌های اربیعن که نماد بسیج ملی و مردمی کشور است، سپاسگزاری کرد و ادامه داد: کرمان به عنوان استان خشکسال و زلزله خیز مردم سیل‌زده کشور را تنها نگذاشته و نخواهد گذاشت، مردم کرمان که هنوز زخم خشکسالی‌ها و زلزله‌های پی در پی را بر چهره شهرها و روستاهای خود به ویژه زلزله‌های اخیر زرند، کوهبنان و راور دارند، مسئولانه دست به کار شدند و هماهنگی خوبی در استان برای کمک رسانی انجام شده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شرکت‌های معدنی و صنعتی استان کرمان تا به حال متعهد به پرداخت بیش از 70 میلیارد ریال شدند، با تدبیر استاندار و هماهنگی فرماندهان سپاه ثارلله و قرارگاه جنوب شرق و کمک هواپیمایی ماهان، خط ترابری هوایی کرمان- اهواز جهت برقراری امکانات راهیان نور و قرارگاه ثارالله در اهواز برقرار شد.

امیری خامکانی معتقد است: کرمان به عنوان استان معین خوزستان و شهرستان حمیدیه بیش از هزار و 100 نیروی امداد رسان و 28 موکب با توانایی تهیه روزانه 6 هزار قرص نان و 160 هزار پُرس غذای گرم همراه ده‌ها دستگاه خودروی سنگین، آمبولانس، پروژکتر ، برج‌های روشنایی، پمپ‌های آب و تجهیزات دیگر را روانه این منطقه نموده است.

وی افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر و جمعی از مسئولان ارشد و فرمانده‌هان استان کرمان نیز در اهواز حضور دارند و از امروز امدادرسانی، اسکان اضطراری و سپس عملیات بازسازی به صورت سیستماتیک آغاز گردیده است، در کنار خط هوایی کرمان- اهواز، پلیس راه و نیروهای انتظامی ایمنی نسبت به تسهیل تردد کامیون‌های اعزامی اقدام و اکیپ‌های ویژه راه اندازی نمودند. مردم کرمان در دوران دفاع مقدس نیز در قالب لشکر ثارالله به فرماندهی سرلشکر سلیمانی نقش موثر و پررنگی در خوزستان داشتند و در کنار مردم آن سامان بودند و امروز با بهره‌گیری از تجربیات در زلزله‌های بم، زرند، راور و کوهبنان آماده کمک به هم وطنان خود در خوزستان هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: با وجود همه بارندگی‌های اخیر به اطلاع دولت محترم و ملت شریف می‌رسانم که شهرستان زرند در سال جاری یعنی از مهرماه گذشته تاکنون تنها 70 میلی متر و در کوهبنان تنها 90 میلی متر بارندگی بوده است، میانگین استان کرمان تا به حال در سال زراعی 107 میلی متر بوده لذا باید به فکر آب شرب مردم باشیم. در این میان مشکل وام کشاورزان و باغداران نه در کم محصولی بلکه در بی محصولی استان بدون تکلیف مانده است.

وی افزود: پرداخت وام‌های کشاورزی هنوز در ابهام است و بانک‌ها همچنان مردم را تحت فشار قرار دادند، تسهیلات تکمیلی برای بازسازی زلزله به ویژه کوهبنان هنوز پرداخت نشده لذا هیات مدیره بانک صادرات باید به تعهد خود عمل کند، وزارت راه و شهرسازی هم باید در تکمیل بیمارستان سینای زرند تعجیل نمایند زیرا بیش از دو سال از زلزله زرند می‌گذرد.

امیری خامکانی تصریح کرد: سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است که اولین راهکار اصلاح فضای کسب و کار است، کاهش مسیر طولانی اخذ مجوزها و عبور از گذرگاه‌های اداری نیازمند اراده مدیران و مسئولان بانکی محلی، استانی و ملی است. مدیران و کارگران و پرسنل واحدهای تولیدی باید در کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت رقابت پذیر خود را مسئول بدانند و اراده ملی در تغییر روش‌های سنتی قبلی به وجود آید.

وی معتقد است: اصلاح سیستم بانکی و پولی، اصلاح ساختار اقتصادی و روش‌های اداری و روش واگذاری نیاز امروز در رونق تولید است، مقام معظم رهبری در آغاز سال در حرم رضوی و در راستای تشریح نامگذاری سال، اصلاحات اقتصادی را مورد تاکید قرار دادند و بر استفاده از علم و فناوری و تجربه کشورهای موفق هم تاکید فراوان کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: امروز زمان اصلاحات اقتصادی و درمان درد و تب اقتصادی رسیده لذا نباید اجازه دهیم که این بیماری کهنه شود، از هر حزب، جناح و نهاد حاکمیتی باید یک نقشه راه دنبال شود که در مراکز مطالعاتی و پژوهشی با کارشناسی تدوین شده است. امروز به اصلاح اقتصادی، آسیب‌شناسی، تبیین راهکار، استفاده از تجارب کشورهای موفق و مراکز مطالعاتی نیاز اساسی است. وجود مراکز مطالعات استراتژیک در بخش‌های مختلف کمک بزرگی خواهد کرد، راهی که خیلی از کشورهای توسعه یافته رفتند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز همه آنهایی که دل در گرو ولایت، شهدا، دین، مذهب، اسلام و وطن پرستی دارند باید بدانند به خاطر همه این ارزش‌ها باید از تک روی و سنگ اندازی جلوی پای یکدیگر پرهیز کنند و در مسیر اصولی اقتصادی کشور گام بردارند و بدانند نوسازی اقتصاد ایران بهترین راه تبلیغ و حل مشکل تولید است اما با روش‌های خودساخته نمی‌شود لذا همه باید در روش‌هایمان تجدید نظر کنیم تا همه با هم در چارچوب ارزش‌های الهی در زمینه اقتصادی طرحی نو در اندازیم و ایرانی نو بسازیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)