کد خبر: ۳۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مرکز آمار ایران اعلام کرد:
براساس گزارش مرکز آمار ایران، آمار مربوط به نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٧ نشان می دهد که استان کرمان چه در بخش روستایی و چه در بخش شهری با نرخ 22درصد برای مقاطع شهری و نرخ 20.9درصد در مقاطع روستایی نسبت به سایر استان های کشور کمترین میزان تورم را داشته است.
گفتارنو/گروه اقتصاد: 

مرکز آمار در گزارشی که اخیراً منتشر کرده است ، نرخ تورم نقطه به نقطه در اسفند ماه  سال 97 در کل مناطق ایران را 47.5درصد اعلام کرده است که این بدین معنی است که خانوار های سطح کشور به طور متوسط 47.5 درصد بیشتر نسبت به اسفند ماه سال گذشته برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه   1397 نیز  برای خانوارهای کشور به عدد ٢٦.٩ درصد رسید ه است .

براساس گزارش مرکز آمار ایران، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام با٣١.٧ درصد و کمترین آن مربوط به استان کرمان با ٢١.٦ درصداست. 

به گزارش گفتارنو، اگر بخواهیم به تفکیک نرخ تورم نقطه به نقطه و دوازده ماهه را در دو بخش روستایی و شهری بسنجیم خواهیم دید که در اسفند ماه ١٣٩٧ عدد تورم نقطه به نقطه  برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ١٦٣,٣ و در بخش روستایی به 170.3رسیده است که حاکی از افزایش 3.8 درصدی دربخش شهری و 4.5 در بخش روستایی خانوارهای کشوراست . 

اگر چه در اسفند ماه بیشترین نرخ  تورم نقطه به نقطه  در خانوارهای شهری  و روستایی مربوط به استان کردستان  با 56.4درصد افزایش در بخش شهری و 64.7درصد در بخش روستایی بوده است  اما استان کرمان نیز چه در بخش روستایی و چه در بخش شهری از افزایش قیمت ها مصون نموده و در بخش شهری با  38.8 و در بخش روستایی با  46.3 درصد تورم مواجه بوده است که بدین معنی است که خانوارهای روستایی ساکن استان کرمان 46.6درصد بیشتر نسبت به اسفند سال گذشته برای خرید کالاها و خدمات هزینه کرده اند.

در حالی که نرخ تورم نقطه به نقطه در استان کرمان چندان رضایت بخش نیست و حاکی از تورم نسبتا بالا در مناطق روستایی استان است اما آمار مربوط به   نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٧ نشان می دهد که استان کرمان چه در بخش روستایی و چه در بخش شهری با نرخ 22درصد برای مقاطع شهری و نرخ 20.9درصد در مقاطع روستایی  نسبت به سایر استان های کشور کمترین میزان از تورم را داشته است. براساس این آمار نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٧  به طور متوسط  برای خانوارهای شهری در کل کشور ٢٦.٦  و برای خانوار های روستایی 28.1درصد بوده است.

آمار مربوط به  میزان تورم ماهانه نشان می دهد که استان کرمان 3.7درصد تورم را در اسفند ماه داشته است که فاصله چندانی با عدد 3.9درصدی متوسط کشوری ندارد. شایان ذکر است که همانند گذشته بیشترین میزان تورم  با رقم 6.7درصد مربوط به بخش خوراک و آشامیدنی هاست و بخش  خدمات و کالاهای خوراکی با رقم 1.7درصدی  افزایش قیمت چندانی در این ماه نداشته اند.
برچسب ها: شاخص قیمت ، تورم ، کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)