کد خبر: ۳۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس اتحادیه گاوداران کرمان در گفت و گو با گفتار نو مطرح کرد:
مجید فرحبخش با اعلام اینکه وام هایی که در حوزه دامداری پرداخت می شود مشکلی بر مشکلات دامداران اضافه می کند، گفت: همه دامدارانی که ورشکست شدند آنهایی بوده اند که به چنگ بانک ها افتاده اند.


 گفتار نو/ سمیرا کریمی افشار :

 رییس اتحادیه گاوداران با اعلام اینکه رونق تولید در بخش دامداری با توسعه این بخش امکان پذیر است گفت:  دولت مردان باید برای توسعه این بخش همت کنند و در وهله اول دام دارانی که فعال هستند را حمایت کنند و در وهله دوم آنهایی که ورشکست شدند را احیا کنند.

مجید فرحبخش در گفت و گو با گفتار نو، با اعلام اینکه وام هایی که در حوزه دامداری پرداخت می شود مشکلی بر مشکلات دامداران اضافه می کند، گفت: همه دامدارانی که ورشکست شدند آنهایی بوده اند که به چنگ بانک ها افتاده اند. 

رییس اتحادیه گاوداران ضمن اشاره به اینکه وام تنها برای یک دوره ضروری (خرید گاو) لازم است، صراحتا اعلام کرد: وام یکی از مسائلی است که عامل نابودی دامداری ها است چرا که گاوداری که درآمد زیر صفر دارد توان بازپرداخت وام را ندارد.

 فرحبخش خاطرنشان کرد: شیر و گوشت از اقلام ضروری مردم است به همین دلیل دولت در قیمت گذاری بسیار تاکید دارد لذا دولت باید همین مقدار که بر عدم افزایش قیمت شیر و گوشت  تاکید دارد به همین مقدار هم به دامداران کمک کند. 

وی با بیان اینکه دولت قیمت ها را متعادل کند گفت: با این افزایش قیمت هایی که در بخش گوشت و شیر رخ داده است دامداران باز هم دغدغه تامین مالی دارند چرا که  دیگر دامی ندارند که ذبح کنند.

فرحبخش در ادامه افزود: با بارندگی های اخیر ممکن است علوفه زیاد شود اما دیگر گاوداری وجود ندارد چرا که نصف گاوداری های کرمان تعطیل شده اند و گاوداری هایی که سرپا مانده اند دامشان را فروختند.

رییس اتحادیه گاوداران کرمان با اعلام اینکه در حوزه دامداری هرزمان که شروع به کار می کنیم چند سال طول می کشد تا شرایط بالانس شود و به تولید برسیم گفت: در سال های گذشته قیمت شیر مانند قیمت آب معدنی بود و دامداران به طور مرتب ضرر می کردند.

فرحبخش تصریح کرد: اما در حال حاضر قیمت شیر کمی بهتر شده است اما قیمت علوفه بالا رفته است به طوری که قیمت یونجه 500 تومان از قیمت شیرگران تر است و یونجه  2 هزار و 500 تومان است. 

این فعال در حوزه گاوداری با اشاره به اینکه مردم می گویند دامداران گوشت و شیر را گران می فروشند، یادآورشد: در پانزده سال اخیر با یک کیلو شیر می توانستیم دو کیلو یونجه بخریم اما الان یک کیلو و 250 گرم شیر می دهیم تا یک کیلو یونجه بخریم. 

وی یکی از دلایل گرانی بازار گوشت را عدم وجود دامداری های سنتی دانست و گفت: در قدیم روستاهای کرمان به طور سنتی گوسفند پرورش می دادند اما اکنون به این شکل نیست و به دلیل مشکلات امنیتی و سرقت گوسفندان کسی راغب به پرورش گوسفند نیست این در حالی است که تاسیس گوسفند داری صنعتی هم مشکل است. 

فرحبخش یادآورشد: در اوایل انقلاب در گاوداری صنعتی  بسیار موفق بودیم حتی تا چند سال قبل هم مازاد شیر داشتیم اما در یک بازه زمانی  تولید شیر از نرخ فروش بیش تر شد و دامداران متضرر شدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)