کد خبر: ۳۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
اگر اقدام ترامپ نوعی پهن کردن یک دام باشد، هوشیاری انقلابی ایجاب می‌کند در این دام نیافتیم. اینجا دقیقاً جای استفاده از هوشیاری انقلابی برای تشخیص توطئه دشمن است. تشخیص به موقع توطئه و نیافتادن در دام دشمن، بخشی از انقلابی عمل کردن است که برای صیانت از انقلاب اهمیت فراوانی دارد. در این زمینه نباید به توصیه‌های افراطیون اعتنا شود.
اگر اقدام ترامپ نوعی پهن کردن یک دام باشد، هوشیاری انقلابی ایجاب می‌کند در این دام نیافتیم. اینجا دقیقاً جای استفاده از هوشیاری انقلابی برای تشخیص توطئه دشمن است. تشخیص به موقع توطئه و نیافتادن در دام دشمن، بخشی از انقلابی عمل کردن است که برای صیانت از انقلاب اهمیت فراوانی دارد. در این زمینه نباید به توصیه‌های افراطیون اعتنا شود. 

حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله این روزنامه نوشت: حمایت همه جانبه مردم، دولت، نمایندگان مجلس، حوزه‌های علمیه، دانشگاهیان، اصناف و اقشار مختلف از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر توطئه ضدایرانی آمریکا که این نهاد رسمی نظامی کشورمان را در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه خود قرار داده، این روزها جلوه‌ای شکوهمند از همبستگی ملی را به نمایش گذاشته است. استحکام این همبستگی هنگامی بیشتر جلوه‌گر شد که دیدیم در برابر توطئه آمریکا، جناح‌های مختلف داخلی علیرغم اختلاف نظرها و حتی انتقادهائی که دارند، با صراحت و فوریت اقدام آمریکا را محکوم کردند و حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام نمودند.

در روایات داریم که معصوم علیه‌السلام می‌فرماید:‌ «الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقا» خدائی را سپاس که دشمنان ما را از از احمق‌ها قرار داده است. رئیس‌جمهور آمریکا که از مصادیق همین روایت است، با قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی ناآگاهانه خدمت بزرگی به کشور و ملت ایران کرد و سبب به اثبات رسیدن این واقعیت شد که نیروهای سیاسی و قاطبه مردم ایران هنگامی که پای منافع ملی به میان می‌آید، هوشیارانه و با اتحاد و انسجام در برابر دشمنان خارجی می‌ایستند و حفاظت از منافع ملی را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند. اثبات این واقعیت، خیر بزرگی است که این روزها حماقت رئیس‌جمهور آمریکا آن را نمایان ساخته و به روشنی نشان داده که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد».

هوشیاری قاطبه مردم، مسئولین، احزاب و اقشار مختلف جامعه نعمت بزرگی است که در 40 سال گذشته همواره در مقاطع حساس راه را نشان داده و موجب تداوم انقلاب، بالندگی نظام و شکست توطئه‌های رنگارنگ دشمنان شده است. همین هوشیاری در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بشدت کارساز بود و هر وقت رژیم وابسته و فاسد شاه و اربابانش تصمیم می‌گرفتند با ترفند و توطئه‌ای همراه با رنگ و لعاب فریبنده، نهضت اسلامی مردم را از مسیر صحیح منحرف کنند و بهانه‌ای برای از بین بردن آن به دست بیاورند، مردم با تشخیص به موقع توطئه، آن را خنثی کردند و هرگز در دامی که دشمن پهن کرده بود نیافتادند.

انقلابی بودن، دو جنبه دارد؛ یکی در زمان مقتضی در صحنه حاضر بودن و دیگری تشخیص به موقع توطئه‌ها و به دام دشمن نیافتادن.
ملت ایران تا امروز با رعایت کردن این هر دو جنبه، انقلابی عمل کرده و انقلابی مانده است. در بعضی موارد، بعضی اقدامات یا موضعگیری‌های افراطی هر چند با ظاهری انقلابی صورت گرفت ولی نه تنها انقلابی نبود بلکه به نفع دشمن تمام شد.

برای مقابله با توطئه رئیس‌جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اقدام شورای عالی امنیت ملی که به پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان، نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا را تروریستی و دولت آمریکا را حامی تروریسم اعلام کرد، یک مقابله به مثل منطقی است. بر این اساس، هرگاه آمریکا نسبت به نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعرض نماید، جمهوری اسلامی ایران این حق را دارد که نیروهای آمریکا در منطقه غرب آسیا را هدف قرار دهد. اگر رئیس‌جمهور آمریکا با قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت امور خارجه درصدد دنبال کردن اهداف تبلیغاتی و جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران بوده باشد، در آن صورت نیز اقدام شورای عالی امنیت ملی به عنوان یک مقابله به مثل از همان نوع، اقدامی منطقی و کافی است.

اینها درصورتی است که رئیس‌جمهور آمریکا درصدد بهانه جوئی برای ایجاد درگیری نباشد، اما اگر این اقدام نوعی پهن کردن یک دام باشد، هوشیاری انقلابی ایجاب می‌کند در این دام نیافتیم. اینجا دقیقاً جای استفاده از هوشیاری انقلابی برای تشخیص توطئه دشمن است. تشخیص به موقع توطئه و نیافتادن در دام دشمن، بخشی از انقلابی عمل کردن است که برای صیانت از انقلاب اهمیت فراوانی دارد. در این زمینه نباید به توصیه‌های افراطیون اعتنا شود. این توصیه‌ها حتی اگر خیرخواهانه هم باشند، با هوشیاری انقلابی سازگاری ندارند و تشویق برای افتادن در دام دشمن محسوب می‌شوند.
برچسب ها: مسیح مهاجری ، سپاه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)