کد خبر: ۳۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
آخرین خبرهای بارندگی در استان کرمان
وی اظهار داشت: با توجه به شیب منطقه، آب‌های روانِ جنوب و شمال شهر و منطقه چهار و یک شهر کرمان وارد چهارراه شهید باهنر و خیابان شهدای خانوک می‌شود و مشکلاتی برای تردد خودروها ایجاد کرده است. معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: کانالی در ساهای قبل در منطقه شهید باهنر کرمان احداث شده که با وجود حجم بارندگی ها پاسخگو نیست و از زمان هشدار ستاد مدیریت بحران تا آغاز بارندگی زمان کافی برای احداث کانال وجود نداشت.


سیل افزون بر سه هزار میلیارد ریال به کشاورزی کرمان خسارت زد
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سیل و توفان در نیمه اول فرودین ماه سال جاری سه هزار و 577میلیارد ریال به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.

علی جاویدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خسارت وارده شده به شهرستان های راور، بافت، سیرجان، رابر، ارزوئیه، شهربابک و کرمان و توفان به مزارع و باغ های شهرستان های بم، نرماشیر و بردسیر بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین خسارت مربوط به سیل 14 فروردین در شهرستان سیرجان است که یکهزار و 903 میلیارد ریال به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.

سامانه های بارشی از روزهای نخست فروردین سال جاری در مناطق مختلف استان کرمان موجب بارش باران و در مناطق مستعد تگرگ شده است.

همچنین مناطق شرق استان کرمان نیز همواره تحت تاثیر توفان شن و ریزگردها قرار دارد.

21:36

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: بارش شدید باران و سیلاب راه ارتباطی ۴۳ روستا در جنوب کرمان را مسدود و به ۲۶۷ راه ارتباطی روستایی خسارت وارد کرد.

به گزارش فارس مسعود جمیلی با بیان اینکه بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب سبب تخریب ۳۶ آبنما در محورهای ارتباطی جنوب کرمان شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون به علت طغیان رودخانه‌ها و حرکت سیلاب در بستر رودخانه از محل آبنماها در هفت نقطه در جنوب کرمان قطع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با اشاره به تخریب 9 دستگاه پل در حوزه شهرستان‌های جیرفت و رودبار جنوب بیان کرد: تخریب دستک‌ها، دریواسیون‌ها و نشست کوله‌ها باعث صدمه به دال پل‌ها در محورهای ارتباطی جنوب استان شده است.

وی گفت: با توجه به حجم بارندگی‌ها و عدم دسترسی به مناطق کوهستانی تاکنون با اعلام گشت‌های راهداری به ۵۲۶ کیلومتر راه روستایی بین ۳۰ تا۹۰ درصد خسارات است .

جمیلی با بیان اینکه این بارندگی‌ها تا روز دوشنبه در حوزه جنوب کرمان ادامه دارد، افزود: با تمهیدات اعلام شده، ۱۸۵ نیروی راهداری با ۱۳۰ دستگاه سبک و نیمه‌سنگین و سنگین فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: بارش شدید باران و سیلاب راه ارتباطی ۴۳ روستا در جنوب کرمان را مسدود و به ۲۶۷ راه ارتباطی روستایی خسارات وارد کرد.

21:35

محور راور-مشهد تا اطلاع ثانوی مسدود است
فرماندار راور با اعلام مسدود بودن محور راور-مشهد تا اطلاع‌ ثانوی گفت: تمام امکانات برای اسکان مسافران در شهر راور فراهم شده است.

مالک اژدری در گفت‌وگو با فارس در کرمان با اشاره به مسدود بودن محور راور – مشهد به دلیل طغیان رودخانه و شکستگی پل اظهار داشت: با توجه به اینکه این مسیر تا فردا صبح بازگشایی نخواهد شد، تمام امکانات برای اسکان مسافران در مدارس، مهمانسراها و سالن‌های ورزشی شهر راور فراهم شده است.

وی بیان داشت: خودروهایی نیز که در مسیر قرار داشتند با هماهنگی به عمل آمده با هلال‌احمر، ارزاق عمومی شامل آب، پتو و کنسرو برای آنها ارسال شده تا امشب را بگذرانند و فردا صبح به مسیر خود ادامه دهند.

فرماندار راور با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی برای امدادرسانی به مسافران و خودروهای جاده راور – مشهد هماهنگ و آماده هستند، عنوان کرد: کیلومتر 50 این مسیر به دلیل طغیان رودخانه، آب در سطح جاده جریان دارد و پل کالیشور در کیلومتر 80 نیز شکسته شده است.

اژدری در خصوص وضعیت دیگر مناطق شهرستان راور بیان کرد: در حال حاضر مشکل خاصی در این شهرستان وجود ندارد و تنها ابتدای صبح ورودی شهرستان به دلیل طغیان رودخانه مسدود شده بود که با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد.

21:35


بافت قدیم کرمان در معرض خسارت آب گرفتگی قرار دارد
 معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: بیشترین مشکل آب گرفتگی مربوط به معابرِ اصلیِ بافتِ قدیم و شرق شهر کرمان است که با توجه به شیب منطقه، در معرض خسارت های آب گرفتگی قرار گرفته است.

مهدی نیکویی روز یکشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آب باران به علت شیب منطقه بافت قدیم شهر کرمان، از سمت کوه‌های صاحب الزمان (عج) به منطقه سرآسیاب، خیابان سرباز، میدان شهدا و در نهایت به چهار راه شهید باهنر کرمان، بلوار شهدای خانوک و بلدالامین وارد می شود و مشکل اصلی آب گرفتگی شهر در این مناطق است.

وی اظهار داشت: با توجه به شیب منطقه، آب‌های روانِ جنوب و شمال شهر و منطقه چهار و یک شهر کرمان وارد چهارراه شهید باهنر و خیابان شهدای خانوک می‌شود و مشکلاتی برای تردد خودروها ایجاد کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: کانالی در ساهای قبل در منطقه شهید باهنر کرمان احداث شده که با وجود حجم بارندگی ها پاسخگو نیست و از زمان هشدار ستاد مدیریت بحران تا آغاز بارندگی زمان کافی برای احداث کانال وجود نداشت.

وی عنوان کرد: شهرداری کرمان با تمامی امکانات و نیروها و با همکاری دیگر دستگاه‌ها با استفاده از پمپ های لجن کش، بنزینی و برقی و 30 دستگاه تانکر در حال جمع آوری آب های سطح شهر کرمان و رفع مشکل آب گرفتگی معابر هستند.

نیکویی ادامه داد: مشکل این منطقه با استفاده از تجهیزات و نیروها به صورت موقت در حال رفع شدن است و برنامه ریزی برای احداث کانالی جدید در منطقه چهار راه شهید باهنر کرمان بزودی انجام می شود.

وی افزود: امکانات و نیروهای شهرداری از دیشب در مناطق مختلف کرمان مستقر شده اند و با استفاده از گونی‌های شنی جلوی ورود آب به برخی معابر گرفته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان با بیان اینکه سیل های اخیر کشور موجب وارد آمدن ایجاد فشار روانی بر مردم شده است گفت: در این زمینه توجه شهرداری کرمان به وارد نشدن آب به منازل مسکونی شهر است لذا در حال تخلیه آب از محل معابر کرمان هستیم.

وی تاکید کرد: با وجود شدت و حجم بارندگی ها مشکل خاصی در شهر کرمان ایجاد نشده و بافت قدیم این شهر از سال های گذشته مشکل آب گرفتی داشته است.

برقراری 300 تماس شهروندان کرمانی برای حل مشکل آب گرفتگی با شهرداری 
مدیر بازرسی شهرداری کرمان نیز گفت: در پی بارش باران صبح امروز (یکشنبه) 300 تماس توسط شهروندان با سامانه 137 مدیریت بازرسی شهرداری کرمان برای رفع مشکل آب گرفتگی معابر برقرار شد.

سیدمرتضی حسینی ضمن اشاره به بازدید منطقه ای کارشناسان مدیریت بازرسی از آبگرفتگی های مناطق مختلف شهر کرمان بیان کرد: شهرداری کرمان بر اساس اولویت بندی اقدامات لازم را برای رفع مشکلات شهروندان انجام داده است.


18:45


بارندگی‌های کرمان فوتی و مصدومی را نداشته است

رییس مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بارندگی‌های کرمان فوتی و مصدومی را نداشته است.

دکتر سید محمد صابری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کویر، درباره وضعیت اورژانس کرمان در پی بارندگی‌های از روز گذشته در استان گفت: همه نیروهای اورژانس در سراسر استان کرمان در حالت آماده باش کامل قرار دارند و خوشبختانه تا این لحظه مصدومی در ارتباط با سیل در استان نداشته‌ایم.

براساس این گزارش، براساس نقشه های هواشناسی سامانه بارشی که از عصر دیروز وارد استان کرمان شده بود تا ظهر فردا از استان خارج خواهد شد.


مسیر «راور - دیهوک» امشب بازگشایی نخواهد شد

فرماندار راور گفت: محور «راور-دیهوک (مشهد)» تا اطلاع ثانوی مسدود است.

مالک اژدری در گفت و گو با ایسنا منطقه کویر، در تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی این شهرستان گفت: جاده «راور -دیهوک» به دلیل طغیان رودخانه در محدوده ۵۰ تا ۷۰ کیلومتری مسدود است و تردد وسایل نقلیه از این مسیر امکان ندارد و و امشب نیز این مسیر بازگشایی نخواهد شد زیرا شدت حرکت آب در این ناحیه زیاد بوده و کاری نمی شود انجام داد.

اژدری با بیان اینکه در صورتی که شدت و سرعت آب کاهش یابد، می توان راه انحرافی این مسیر را باز کرد بیان کرد: پلیس راه در این محور حضور دارد و از تردد خودروها در مسیر راور به دیهوک جلوگیری می کند.

فرماندار راور با اشاره به اینکه در شهرستان راور مشکل خاصی وجود ندارد گفت: از روز گذشته تاکنون در راور ۳۰ میلیمتر، فیض آباد ۵۰ میلیمتر و هجدک ۲۵ میلیمتر باران باریده است
18:41




 تماس تلفنی معاون اول رییس جمهور با استاندار کرمان

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار کرمان گفت: همه امکانات برای جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی به مردم بکار گرفته شود

 دستگاه‌های امدادی تا هر زمان که لازم است در حالت آماده باش باشند
10:49


طغیان روخانه راه ارتباطی ۱۶ روستای رودبارجنوب را مسدود کرد
سرپرست فرماندار رودبار جنوب از قطع راه ارتباطی ۱۶ روستای رودبار جنوب به واسطه طغیان روخانه خبر داد.

منصور خانه‌گیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه بر اثر جاری شدن سیلاب‌ها در هلیل راه‌های ارتباطی رودبار به کهنوج مسدود شده است اظهار داشت: رانندگان محور اصلی کهنوج-بهادرآباد را برای تردد انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه با طغیان رودخانه ارتباط 16 روستا در حوزه برجک رودبارجنوب قطع شده است گفت: در این منطقه تنها راه‌های ارتباطی قطع شده و در خود روستاها مشکلی نداریم.

سرپرست فرمانداری رودبار جنوب با اشاره به اینکه از روان‌آب و سیلاب‌های جاری شده تاکنون مشکل جدی گزارش نشده است گفت: یک دستگاه لودر برای تردد احتمالی ساکنان روستاها در محل حضور دارد.
10:47


/ بیش‌ترین بارش‌ها در چترود / مشکل خاصی در شهرستان نداریم

یک سامانه‌ی بارشی از بعدازظهر شنبه ۲۴ فروردین‌ماه وارد استان کرمان شده و بارش‌های نسبتا شدیدی را از شامگاه شنبه موجب شده است. فرماندار کرمان درباره‌ی وضعیت شهرستان در این بارش‌ها گزارش داد.

علی بابایی، صبح روز یکشنبه، ساعت ۹:۳۰ در گفت‌وگو با فردای‌کرمان توضیح داد: «در گلباف اصلا مشکل خاصی نداریم. الان باران در این منطقه قطع شده و آسمان نیز نیمه‌ابری است. در راین، نسبت به وضعیت سد خاتم‌الانبیاء نگرانی‌هایی داشتیم. این سد اکنون پر شده اما مدیریت شده و نگرانی خاصی فعلا وجود ندارد».

وی افزود: «در ماهان بارندگی نسبتا خوبی داشتیم و سیلاب‌هایی که چند روز پیش اتفاق افتاده بود مجدد جاری شدند اما ماشین‌آلات در منطقه مستقر شده و مرتب کار کردند و مانع بروز خطرهای احتمالی شدند و اکنون مشکل خاصی در این بخش هم نداریم».

وی با بیان این‌که بیش‌ترین بارش‌ها در چترود اتفاق افتاده است، ادامه داد: «این بارش‌ها باعث جاری شدن سیلاب‌ها در این منطقه و آبگرفتگی قسمتی از جاده شد که نسبت به رفع آن اقدام کردیم».

بابایی گفت: «در شهداد نیز، بعد از تونل سیرچ بارندگی مقداری شن وارد جاده کرده و آن را مسدود کرده بود که بازگشایی شد».

فرماندار کرمان با بیان این‌که در چهارفرسخ نیز باران خوبی داشتیم و خوشبختانه مشکل حادی وجود ندارد، ادامه داد: «در شهر اندوهجرد، سیلاب‌ روان شده و مشکلی پیش آمد اما مدیریت شد».

وی گفت: «در کوهپایه نیز سه روستای محمدآباد، خیرآباد و روی‌آباد در معرض خطر بودند. الان لودرهایی را به منطقه اعزام کردیم تا مسیر آب را منحرف کنند که مشکلی برای روستاها پیش نیاید».

بابایی افزود: «در شهر کرمان هم، شهرداری در حال رفع آبگرفتگی معابر است و با هماهنگی که انجام دادیم، تانکرهایی از آب و فاضلاب شهری و آب‌وفاضلاب روستایی و منابع طبیعی در اختیار شهرداری قرار دادیم تا تخلیه‌ی آب معابر سریعتر صورت گیرد».

فرماندار کرمان اظهار کرد: «فعلا بارندگی در شهر کرمان نیز قطع شده است».

وی با بیان این‌که در این چند روز، چندین جلسه‌ی شورای مدیریت بحران شهرستان تشکیل داده‌ایم، ادامه داد: «فعلا هیچ نگرانی خاصی در شهرستان نداریم و آمادگی کامل وجود دارد».

بابایی گفت: «طی روزهای گذشته از برخی مناطق از جمله ماهان و راین و شهداد شخصا بازدید کردم. دیگر مناطق شهرستان را نیز همکاران بازدید کردند و در هر منطقه، بخش‌هایی که در معرض خطر بودند شناسایی کردیم و درباره‌ی آن، تدابیر لازم اندیشیده شده است».
فرماندار کرمان اضافه کرد: «برای جلوگیری از خطرهای احتمالی، نسبت به تردد و اتراق در مسیر رودخانه‌های سیرچ و کوهپایه نیز اخطارهای لازم داده شده است».
10:45

طغیان رودخانه محور شهربابک-هرات را مسدود کرد

فرمانده انتظامی شهربابک از انسداد مسیر شهربابک به هرات به علت طغیان رودخانه خبر داد و گفت: یک تریلر در این محور واژگون شده است.

سرهنگ محسن صیفوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، از انسداد مسیر شهربابک به هرات در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: طغیان رودخانه شور باعث مسدود شدن این مسیر شده است.
10:40

فرمانده انتظامی شهربابک با اشاره به اخطارهای مکرر پلیس گفت: متاسفانه یک تریلر که بدون توجه به اخطار پلیس وارد مسیر شد بود واژگون شده و در حال حاضر نیروهای امدادی برای کمک در منطقه حضور دارند.



آبگرفتگی معابر در کرمان و کهنوج

جانشین ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: در شهرهای کرمان و کهنوج آبگرفتگی معابر را داریم که با همکاری دستگاه های متولی و امکاناتی که دستگاه های اجرایی در اختیار قرار داده اند، در حال تخلیه شدن است.

به گزارش ایسنا سیدمصطفی آیت اللهی موسوی درباره آخرین وضعیت استان در پی بارندگی های شب گذشته اظهار کرد: بارندگی ها از روز گذشته در سطح استان کرمان شده و با توجه به آمادگی ضمنی که از قبل ایجاد شده بود و فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی آمادگی داشتند، تا حدودی اوضاع کنترل شده اما حجم و وسعت بارش ها زیاد است.

وی افزود: چند روستا در شهرستان های جنوبی از جمله قلعه گنج و رودبار دچار مشکل شده که برخی از روستاها تخلیه شده اما با فروکش کردن بارش ها و رفع مشکل، مردم می توانند به روستا برگردند.

موسوی تصریح کرد: برخی راه های استان نیز در غرب و جنوب استان مسدود شده که نیروهای راهداری در حال کار برای بازگشایی محورها هستند و تاکنون سه معبر باز شده است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان بیان کرد: در شهرهای کرمان و کهنوج آبگرفتگی معابر را داریم که با همکاری دستگاه های متولی و امکاناتی که دستگاه های اجرایی در اختیار قرار داده اند، در حال تخلیه شدن است.

وی اظهار کرد: امروز اوج بارش ها را در استان کرمان داریم و از فردا این سامانه از استان خارج می شود.

موسوی در پایان توصیه کرد: رانندگان حتی الامکان از سفرهای بین شهری غیرضروری پرهیز کنند و مردم از حضور در ارتفاعات، اطراف سدها، دریاچه ها و رودخانه ها اجتناب کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

 وی افزود: بعضا افراد ممکن است برای گرفتن عکس در اطراف رودخانه ها حضور پیدا کنند، که ممکن است زمین نشست کند و دچار مشکل شود لذا تاکید داریم، از این کار خودداری نمایند.

آب‌های سطحی شهر در حال جمع‌آوری هستند
شهردار کرمان با بیان اینکه تا کنون گزارشی در رابطه با خسارت به بافت تاریخی شهر کرمان نداشته‌ایم، اظهار کرد: شدت بارش‌ها در شهر کرمان تا ظهر کاسته و دوباره بارندگی از عصر آغاز می‌شود و پیش‌بینی شده که در شهر کرمان تا عصر امروز حدود 16 میلیمتر بارندگی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا مهران عالم‌زاده با بیان این مطلب که مشکل خاصی در شهر کرمان تا کنون نداشته‌ایم، گفت: خیابان‌های «سرباز»، «هفده شهریور» و «مدرس» آبگرفتگی بیشتری نسبت به سایر مناطق شهر کرمان دارند.

وی ادامه داد: هیچ نگرانی وجود ندارد و آب‌های سطحی در حال جمع‌آوری هستند آب داخل برخی از منازل خیابان‌های ذکر شده رفته بود که شهرداری در حال جمع‌آوری آنهاست.

شهردار کرمان با بیان اینکه تا کنون گزارشی در رابطه با خسارت به بافت تاریخی شهر کرمان نداشته‌ایم، اظهار کرد: شدت بارش‌ها در شهر کرمان تا ظهر کاسته و دوباره بارندگی از عصر آغاز می‌شود و پیش‌بینی شده که در شهر کرمان تا عصر امروز حدود 16 میلیمتر بارندگی داشته باشیم.

مردم از ماجراجویی پرهیز کنند

فرماندار شهرستان راور گفت: از عصر دیروز تاکنون در شهر راور 6 میلیمتر، در روستای فیض آباد 13 میلیمتر و در بخش کوهساران 15 میلیمتر بارندگی داشته ایم.

مالک اژدری رباره آخرین وضعیت شهرستان راور در پی بارندگی های از شب گذشته اظهار کرد: از عصر روز گذشته بارندگی در شهرستان راور آغاز شده و همچنان با شدت ادامه دارد.

وی افزود: از عصر دیروز تاکنون در شهر راور 6 میلیمتر، در روستای فیض آباد 13 میلیمتر و در بخش کوهساران 15 میلیمتر بارندگی داشته ایم.

اژدری تصریح کرد: بخشی از رودخانه ها در روستاهای بخش مرکزی و بخش کوهساران شهرستان راور جاری شده که تعدادی از این رودخانه ها بعد از چندین سال جریان پیدا کرده اند.

فرماندار شهرستان راور با بیان اینکه تاکنون مشکلی در سطح شهرستان راور نداریم و همه محورهای مواصلاتی شهرستان باز و تردد جریان دارد افزود: نیروهای راهداری در جاده های شهرستان مستقر هستند و برخی دهنه های پل ها که مسدود شده بود، باز شده و در شهر راور که آبگرفتگی معابر را داشتیم، با کمک پرسنل شهرداری، در حال تخلیه شدن است.

اژدری در ادامه به مردم توصیه کرد: از نزدیک شدن به بستر رودخانه ها خودداری کنند. برخی افراد اطراف بندهای آبخیزداری که بعضا خاکی است حضور پیدا می کنند، تاکید داریم از ماجراجویی پرهیز کنند.

وی به رانندگان توصیه کرد: با احتیاط و رعایت قوانین و مقررات، رانندگی کرده و از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.


بارش‌ها در استان تا اواخر وقت امشب ادامه خواهد داشت
رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: بارش ها تا اواخر وقت امشب ادامه خواهد داشت و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها را خواهیم داشت.

حمیده حبیبی درباره آخرین وضعیت بارش ها در استان کرمان گفت: در حال حاضر در کل استان کرمان بارش باران را داریم.

وی افزود: بارش ها تا اواخر وقت امشب ادامه خواهد داشت و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها را خواهیم داشت.

پنج روستای در معرض سیل کرمان تخلیه شد
 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: سه روستا در شهرستان فاریاب و 2 روستای در ارزوئیه به دلیل شدت بارش ها و احتمال وقوع سیلاب تخلیه شد.

مجید سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تاکید بر این مطلب که وضعیت کلی استان کرمان در مدیریت بارش های اخیر خوب است افزود: در حال حاضر محورهای ارزوئیه - حاجی آباد، فاریاب - دره شور و فاریاب - جیرفت به دلیل شدت بارش ها مسدود شده است.

وی بیان کرد: بامداد امروز برق شهرستان شهربابک قطع شده بود که در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

سعیدی با اشاره به راه افتادن روان آبها در بسیاری از نقاط استان کرمان تاکید کرد: شدت بارش ها مربوط به روز جاری است و از فردا از میزان شدت بارش ها کاسته خواهد شد.

وی گفت: در برخی نقاط شهر کرمان از جمله شهرک سعیدی شاهد آبگرفتگی معابر هستیم که مشکل چندانی در این زمینه وجود ندارد.

با توجه به شرایط جوی؛ ستاد بحران کرمان به حالت آماده باش درآمده است. 

اداره کل هواشناسی استان کرمان نیز با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته در کرمان، نسبت به طغیان رودخانه های این استان هشدار داده است. 

طبق اعلام کارشناسان اداره کل هواشناسی کرمان، ناپایداری های جوی در این استان با افزایش ابر، رگبار شدید، رعد و برق و ورزش باد شدید همراه است. 

احتمال بارش تگرگ در برخی از مناطق استان کرمان دور از انتظار نیست. 

همچنین پیش بینی شده در برخی از مناطق جنوب و شرق این استان بارندگی تا صبح روز دوشنبه (26 فرودین) ادامه داشته باشد. 

شدت بارش باران برای شهرستان های همجوار با استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان بیش از سایر نقاط پیش بینی می شود و احتمال طغیان رودخانه ها در این مناطق زیاد است. 

همچنین سرعت وزش باد پنج متر بر ثانیه و از سمت غرب است. 


سیلاب 2 محور ارتباطی کرمان را مسدود کرد
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: یک محور ارتباطی اصلی و یک محور روستایی شهرستان ارزوئیه از توابع این استان به علت طغیان رودخانه و تخریب جاده ها تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

احسان عراقی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محور ارتباطی اصلی ارزوئیه - حاجی آباد از صبح امروز به علت طغیان رودخانه تا اطلاع ثانوی مسدود شده است. 

وی اظهار داشت: همچنین محور ارزوئیه - چیل آباد (راه روستایی) نیز به علت طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب مسدود شده است. 

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان این سامانه بارشی از عصر شنبه وارد استان کرمان شده و تا پایان امروز(یکشنبه) فعال است. 

همچنین با وجود هشدارهای هواشناسی، ستاد مدیریت بحران و دستگاه های امدادرسان استان کرمان به حالت آماده باش درآمدند. 



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)