کد خبر: ۳۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس جامعه هتلداران کرمان:
رییس جامعه هتلداران استان کرمان گفت: برخی افزایش حضور گردشگر در استان کرمان را به دلیل وقوع سیل در دیگر استان ها اعلام کردند در حالی که این مطلب درست نیست و رزروی های ما قبل از وقوع سیل و ایام نوروز بوده است.
رییس جامعه هتلداران استان کرمان گفت: برخی افزایش حضور گردشگر در استان کرمان را به دلیل وقوع سیل در دیگر استان ها اعلام کردند در حالی که این مطلب درست نیست و رزروی های ما قبل از وقوع سیل و ایام نوروز بوده است.

"سیدعلی معین زاده"، درباره وضعیت هتل های استان در نوروز 98 اظهار کرد: استان کرمان در حال حاضر 41 هتل، هتل آپارتمان و اقامتگاه سنتی دارد که اقامتگاه های سنتی با بوم گردی تفاوت دارد. بوم گردی در روستا و اقامتگاه سنتی در ساختمان های تغییر کاربری داده شده در شهرهاست.

16 هزار نفر؛ ورودی گردشگران و مسافران به واحدهای اقامتی استان کرمان

وی با بیان اینکه در ایام نوروز 98 برخلاف بسیاری از استان ها که با حادثه سیل روبرو شدند، وضعیت گردشگری استان کرمان خوب بوده و در این حوزه افزایش داشته ایم تصریح کرد: در ایام نوروز 98 کل ورودی گردشگران و مسافران به واحدهای اقامتی استان کرمان 16 هزار و 666 نفر بوده است.

معین زاده بیان کرد: برخی افزایش حضور گردشگر در استان کرمان را به دلیل وقوع سیل در دیگر استان ها اعلام کردند در حالی که این مطلب درست نیست و کرمان به وسیله گردشگران به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می شود.

رییس جامعه هتلداران استان کرمان گفت: سال گذشته در غرب کشور زلزله شد و گفتند به این دلیل افزایش گردشگر را کرمان داشتیم اما اینگونه نیست و رزروی های ما قبل از وقوع سیل و ایام نوروز بوده و طبق تماسی که بنده با هتل های استان کرمان داشتم، بعد از سیل شیراز، چندان تغییری در ورودی استان و اقامت در هتل ها را نداشتیم.

1.59 شب؛ متوسط اقامت گردشگران نوروزی استان

وی افزود: واحدهای اقامتی استان کرمان در هفته اول تعطیلات نوروز با ظرفیت بیشتری کار می کنند و متوسط اقامت در استان کرمان به 1.59 رسیده که سال قبل 1.2 بوده است که این آمار نشان می دهد گردشگران بیش از یک شب در استان ما اقامت دارند. به ویژه گردشگران خارجی که اقامت آنها به 1.89 رسیده که در این زمینه پیشرفت هایی حاصل شده است.

معین زاده اظهار کرد: در نوروز امسال 4 هزار و 881 گردشگر بیشتر نسبت به سال قبل به استان کرمان آمده و در مجموع 26 هزار و 620 نفر مقیم در واحدهای اقامتی و هتل های استان داشته ایم(به جز سه هتل که آمار آنها را دریافت نکرده‌ایم).

64.31 درصد؛ میزان اشغال هتل‌ها و واحدهای اقامتی استان

وی تصریح کرد: میزان اشغال هتل ها و واحدهای اقامتی استان کرمان 64.31 درصد و اشغال تخت‌ها نیز 71 درصد بوده است و تفاوت این اعداد به این دلیل است که بعضا خانواده ها با جمعیت زیادی در اتاق های دو و سه نفره حضور می یابند.

رییس جامعه هتلداران استان کرمان در ادامه درباره وضعیت شهرستان های استان در جذب گردشگر بیان کرد: بم به عنوان مقصد گردشگری به وضعیت خوبی برگشته و در حال پیشرفت است اما بهترین شهرستان استان در حوزه ورود گردشگر، سیرجان بوده زیرا در مسیر چند استان قرار دارد و با توجه به سرمایه گذاری های صنعتی که در این شهرستان رخ داده، وضعیت خوبی دارد.

نتوانستیم برای گردشگری جیرفت کاری کنیم

وی با بیان اینکه رفسنجان هنوز مسئله دارد و نتوانسته جایگاه خوبی در گردشگری استان پیدا کند، افزود: جیرفت به شدت مسئله دارد و نتوانستیم برای گردشگری جیرفت کاری بکنیم و متولیان باید مقداری برای جذب گردشگر تلاش کنند.

معین زاده با بیان اینکه زمانی که آمار درست باشد و بدانند، دنبال سرمایه گذاری می روند، گفت: واحدهای اقامتی خوبی در شهرستان ها در حال کار است و باید به این مسئله توجه کرد که برای سرمایه گذاری، مسیر مشخص شود.

وی تصریح کرد: در حوزه گردشگری، زمانی که سرمایه گذار ورود پیدا می کند؛ سریعا می گوییم هتل و هتل آپارتمان. در صورتی که می شود کارهای دیگری انجام داد تا گردشگر استفاده کند و تفریح داشته باشد و در حوزه گردشگری مسائل دیگر از جمله غذا، گشت و گذار و ... نیز مهم است.

رییس جامعه هتلداران استان کرمان گفت: باید در مجوزی که می دهیم، خیلی دقت شود و ببینیم هر شهرستان نیاز به هتل دارد یا هتل آپارتمان یا هتل چند ستاره و ... و کارها باید با دقت اجرا شود.

کرمان تا رسیدن به جایگاه مطلوب گردشگری هنوز خیلی راه دارد

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: متاسفانه مواردی که در شبکه های مجازی بیان می شود تاثیرات منفی در گردشگری می گذارد و به عنوان نمونه در شهرستان قلعه گنج نسبت به اینکه اعلام شد در جنوب استان کرمان سیل می آید، کنسلی های زیادی داشتیم و این موارد اثرگذار است.

معین زاده افزود: در بیان حوادث به ویژه در زمان پیک سفر باید با دقت گزارش ها اعلام شود و مردم باید به رسانه های معتبر مراجعه کنند.

رییس جامعه هتلداران استان کرمان در ادامه با بین اینکه در نوروز امسال در شهر کرمان تمام دستگاه ها خوب کار کردند و کارهای خوبی صورت گرفت و شهر نشاط داشت و گردشگران راضی بودند و به همین دلیل متوسط اقامت افزایش یافت تصریح کرد: استان کرمان تا رسیدن به جایگاه مطلوب هنوز خیلی راه دارد با اینکه این مسیر در حال طی شدن است، اما حرکت آن آهسته به نظر می رسد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)