کد خبر: ۳۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کانون صنفی کارگران ساختمانی کرمان در گفت و گو با گفتارنو مطرح کرد:
حقوق روز مزد کارگران ساختمانی در سال قبل 45 تا 50 هزار تومان بوده است اما در حال حاضر روزی 70 هزار تومان است، حقوق روزمزد اوستا کاران در سال گذشته 100 هزار تومان بوده است و اکنون 120 هزار تومان است.
گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

رییس کانون صنفی کارگران ساختمانی با بیان اینکه کارگران ساختمانی یک قشر کاملا ضعیف هستند، گفت: با وضعیتی که برای صنعت ساختمان پیش آمده است این کارگران با مشکل بیکاری مواجه شده اند. 

وحید رضایی در گفت وگو با گفتار نو، افزود: در کل استان کرمان تقریبا 22 هزار کارگر ساختمانی و در شهرستان کرمان 7 هزار کارگر ساختمانی داریم که هنوز عضوسامانه رفاهی نیستند. 

به گزارش گفتارنو، وی تصریح کرد: درحال حاضر در کل استان کرمان 51 هزار نفر و در شهر کرمان 12 هزار نفر از فعالین بخش ساختمانی بیمه هستند.

رضایی در خصوص افزایش تعرفه های بیمه کارگران ساختمانی گفت: 50 درصد افزایش تعرفه بیمه کارگری داشتیم اما با مذاکراتی که با کانون کشوری و نمایندگان مجلس داشتیم قرار شد این درصد از اول اردیبهشت ماه کاهش یابد. 

وی یادآور شد: در سال گذشته مبلغ حق بیمه ای که توسط کارگران ساختمانی پرداخت می شده است 106 هزار تومان بوده است اما با افزایش 50 درصدی باید 153 هزار تومان بپردازند. ما امیدواریم با کاهشی که قرار است رخ دهد این مبلغ به 127 هزار تومان کاهش یابد. 

رضایی به حقوق روزمزد کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: حقوق روز مزد کارگران ساختمانی  در سال قبل 45 تا 50 هزار تومان بوده است اما در حال حاضر روزی 70 هزار تومان است، حقوق روزمزد اوستا کاران در سال گذشته 100 هزار تومان بوده است و اکنون 120 هزار تومان است. 

رییس کانون صنفی کارگران ساختمانی، در خصوص نحوه بیمه شدن کارگران گفت: کارگران ساختمانی با گذراندن دوره مهارت در سازمان فنی حرفه ای کارت مهارت اخذ می کنند، سپس در سامانه رفاه  ثبتنام می کنند و بازرسین ما در انجمن از محل کار این افراد بازدید و پس از طی تحقیقات محلی و تایید اینکه فرد شاغل است، نامه ای به سازمان تامین اجتماعی ارسال می شود که فرد بیمه شود. 

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه اگر کارگری در یک بازه زمانی مشغول به کار نباشد آیا بیمه او قطع می شود؟ گفت: خیر بازرسین ما این افراد را به پروژه های بزرگ ساختمانی معرفی به کار می کنند. 

 رضایی با بیان اینکه  سازمان تامین اجتماعی تا حدودی سختگیرانه عمل می کرد و بیمه افرادی که سرکار نبودند را قطع می کرد، گفت: طبق تعاملاتی که با مدیر کل سازمان تامین اجتماعی داشتیم  درخواست کردیم بازرسین این سازمان از حجم سختگیری های خود بکاهند که این سازمان همکاری های لازم را با ما داشته اند و در حال حاضر شرایط بیمه کارگران ساختمانی از سوی این سازمان بهتر شده است. 

وی همچنین به سامانه انجمن صنفی کارگران اشاره کرد و گفت: این سامانه را زیر نظر استانداری و با همکاری و همراهی مدیر کل اداره کار،تعاون ورفاه اجتماعی  طراحی کرده ایم که رو به اتمام است. از آنجایی که این سامانه به تمام ارگان ها ی دولتی  و خصوصی متصل است و افراد جویای کار در بخش ساختمان در این سامانه ثبتنام می کنند  کارفرمایان می توانند نیروهای ساختمانی خود را ازاین سایت درخواست دهند. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دانیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
1
سلام، اواخر خرداد۹۸ برای تمدید اقدام کردم، بعد از ثبت نام در دفتر خدمات ارتباطی ۲۵هزار تومان هزینه معرفی شدم به فنی حرفه ای برای ازمون، اونجا هم ۴۰هزار تومان هزینه آزمون ، بعد دوباره مراجعه به دفتر برای پرینت گواهی، باز ۸هزار تومان ، بعد دوباره پرینت گواهی رو بردم فنی حرفه ای تایید کرد ، مرحله بعد فرستادن کافی نت اونجا باز تو یه سامانه از نو ثبت نام کردن و کپی ندارم و تشکیل پرونده، اونجا باز یه سری هزینه گفتن باید واریز بشه بحساب صنف کارگران ساختمانی به ۱۱۸هزار تومان، و ۲۵هزار تومان و یه مبلغ دیگه،
میخواستم بدونم این هزینه صنف کارگران جدیدا اضافه شده ؟ چون قبلاً نبود، و اینکه تعرفه اش به چه صورته ، ثانوی هست؟ ممنون
حبیب الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
0
0
سلام ما الان بیکارهستیم ولی بیمه پول به حساب همه کارگران ساختمانی ریخته کمک معیشتی چرا برای بعضی هانریخته
مهدی
|
France
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
0
سلام آدرس انجمن کجاست قبلا خیابان مدیریت ودادبین بود الان کجاست؟
ممنون از راهنماییتون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)