کد خبر: ۳۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در گفت و گو با گفتار نو مطرح کرد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: سه شهرستان رودبار قلعه گنج و منوجان در گیر ملخ هستند اما تا کنون هیچ خسارتی به مزارع وارد نشده است و این ملخ ها در سطح مراتع مانده اند و با سم پاشی جلوی افزایش بیشتر آن ها گرفته شده است.
گفتار نو/ مرضیه قاضی زاده 

درست سه روز بعد از اطلاعیه سازمان فائو و اعلام تغییر وضعیت ایران از حالت زرد با نارنجی بود که سرپرست فرمانداری شهرستان رودبار جنوب در جلسه‌ی شورای مدیریت بحران استان از کمبود اعتبار سازمان جهاد کشاورزی  برای مبارزه با هجوم ملخ ها خبر داد .

رئیس سازمان  جهاد کشاورزی جنوب کرمان ضمن تأیید این خبر به گفتار نو گفت: درست است که مبلغ دریافتی جهاد کشاورزی برای مبارزه با ملخ ها کم است و ما هم با وزارت خانه و هم با استان درگیریم تا بتوانیم اعتبار بیشتری بگیریم اما تاکنون  کار به  دلیل کمبود اعتبار متوقف نشده است. 

سعید برخوری با اشاره به جلسات سازمان جهاد کشاورزی با استاندار کرمان خاطر نشان کرد: استاندار کرمان برای همکاری با سازمان جهاد کشاورزی  قول مساعد دادند و  در طی چند روز اخیر مبلغی را برای این منظور مصوب کرده اند. 

برخوری در پاسخ به این سوال که احتمال  این که ملخ ها از جازموریان خارج شوند چقدر است و در صورت خروج چه مناطقی را در بر می گیرد، گفت:  احتمال این موضوع کم است ولی در هر صورت باید آن را در نظر گرفت چرا که این ملخ ها  به تدریج به استان آمده اند و در پارت های مختلف تخم  ریزی کرده اند.

او در ادامه  خاطر نشان کرد: به هر حال  ما در این مناطق دیده بان داریم و دیده بان های ما مرتباً در منطقه در حال بررسی اند و در صورت هر گونه مشاهده پوره سریعاً سم پاشی را صورت می دهند. 
براساس گفته های رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان،  تا کنون 1800 هکتار از منطقه سم پاشی شده است و در حال حاضر یک گروه از سم پاش ها در رودبار و گروه دیگر در منوجان هستند. 

اگر چه برخوردی بر تحت کنترل بودن اوضاع تاکید دارد اما در بخشی از صحبت هایش به این موضوع اشاره می کند که به دلیل اینکه ملخ در دسته جات مختلف به استان می آیند این احتمال وجود دارد که روند تخم ریزی و پوره تا تیر ماه ادامه داشته باشد و نیاز است تا یک آمادگی  و اطمینان مالی برای پشتیبانی این کار و خرید سم وجود داشته باشد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان،  در پاسخ به این پرسش که در صورت خروج ملخ از جازموریان چه خسارت هایی به بار خواهد آمد،  خاطر نشان کرد: ملخ ممکن است که اصلاً از ناحیه ما خارج نشود چرا که ملخ در سایر استان  هایی هم چون  جنوب فارس، بوشهر، هرمزگان ، سیستان بلوچستان وجود دارد  و این احتمال وجود دارد که  یک دسته پروازی از هر جایی بلند شود و به استان بیاید. 
 
برخوری در ادامه تصریح کرد: دسته های پروزای ملخ براساس بوی سبزه ای که به مشامشان می رسد و جهت باد به یک منطقه پرواز می کنند که این منطقه ممکن است در هر  یک از استان های کرمان، هرمزگان و غیره باشد چنان چه که دیروز به ما خبر دادند که یک دسته پروزای ملخ دوباره از سمت عربستان به پرواز درآمده و در منطقه رودبار  نشسته است. 

براساس اظهارات برخوری سه شهرستان رودبار قلعه گنج و منوجان در گیر ملخ  هستند اما تا کنون هیچ خسارتی به مزارع وارد نشده است و این ملخ ها در سطح مراتع مانده اند و با سم پاشی جلوی افزایش بیشتر آن ها گرفته شده است. 
او در پاسخ به این پرسش که میزان اعتبار پیش بینی شده برای مبارزه با ملخ ها چقدر است ، اظهار داشت: اعتباری  که ما در مرحله اول پیش بینی کردیم و به آقای  استاندار هم اعلام کردیم 3 میلیاردو 600میلیون تومان است که برای 60 هزار هکتار در نظر گرفته شده است . 
برخوری در ادامه خاطر نشان کرد: تاکنون 700میلیون تومان از این اعتبار  پرداخت شده است اما مسلماً در صورتی که بخواهیم  سم پاشی هوایی داشته باشیم  این هزینه ها بیشتر خواهند شد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)