کد خبر: ۳۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رئيس انجمن فرش دستباف شهري در گفت و گو با گفتار نو مطرح کرد:
رئیس انجمن فرش دستباف شهری در خصوص متولی فرش گفت: من بخش خصوصی را هم برای متولی بودن در صنعت فرش چندان قبول ندارم ولی اگر کارگروه فرش راه بیفتد و اعضای آن به طور مشخص تعیین شوند؛ به طوری که یک بخش از آن نمایندگان بخش دولتی باشند و بخش دیگر از نمایندگان حوزه های مختلف فرش اعم از بافندگان، فرش فروشان و ..باشند، مدیریت مناسب صنعت فرش میسر خواهد شد.

گفتار نو/ مرضیه قاضی زاده:

بارها در طی جلسات و کمیته های مختلف در حوزه های فرش موضوعات و چالش های صنعت فرش کرمان بدون هیچ حاصل و دستاوردی مطرح شده است و بیش از هر چیز در این جلسات نظرات و اظهارات گاها متناقض فعالین این حوزه به چشم آمده است ، تناقض هایی که شاید بن مایه تمامی آن ها به وجود پراکندگی و نداشتن یک متولی واحد در این صنعت بر می گردد.

در اولین کارگروه فرش در استان کرمان، علی رغم بحث ها و مناقشات مختلف فعالین حوزه فرش در عرصه های مختلف همگی بر یک مورد تفاهم نظر داشتند و آن هم تعیین یک متولی مشخص در صنعت فرش بود،  استاندار کرمان هم در این جلسه  ضمن پذیرش این موضوع با بیان اینکه اعمال مدیریت واحد بر کلیه‌ی امور فرش سابقه داشته است گفت: بند اولی که برای کارگروه مشخص شده  و موضوع مهمی است، اعمال مدیریت واحد است. باید مشخص شود الان متولی اصلی فرش و مسئول فرش در کرمان کیست؟

 به گزارش گفتار نو، رئيس انجمن فرش دستباف  شهري در خصوص متولی فرش به گفتار نو گفت: اعتقاد من  بر این است که دولت هر جا که ورود کرده سعی کرده تا سیاست های دولتی را اجرا کند چرا که  دولت هیچ زمانی نمی تواند بخش خصوصی را بشناسد و شرایطش را درک کند.

عطالله شفیعی پور  افزود: من فکر می کنم که اگر بخش خصوصی دست اندر کار این موضوع باشد بهتر می تواند در بحث فرش به دولت خط بدهد تا این که دولت بخواهد در جایگاهی قرار بگیرد که به بخش خصوصی خط بدهد.

در حالی رئيس انجمن فرش دستباف  شهري از واگذاری مسئولیت ها به بخش خصوصی صحبت می کند که در طی سالیان گذشته  اتحادیه ها و انجمن های مختلفی از بخش خصوصی من جمله  انجمن بافندگان،  اتحادیه احیای فرش کرمان و غیره تشکیل شده و گاهاً مدیران همین انجمن ها از عدم همکاری و مشارکت فعالان بخش خصوصی در صنعت فرش گله و شکایت کردند.

شفیعی پور در پاسخ به این سوال که با وجود نظرات متفاوت و گاهاً متناقض فعالین حوزه فرش آیا بخش خصوصی می تواند در این شرایط متولی صنعت فرش باشد، اظهار داشت: متأسفانه بخش خصوصی در حوزه فرش پراکنده اند و بر روی بخش هایی که بایستی با یکدیگر هم فکر  و هم گام باشند تمر کز ندارند.

رئیس انجمن فرش دستباف شهری  با بیان این که بخش خصوصی نمی تواند صنعت فرش را مدیریت کند افزود:  متاسفانه یکسری از رقابت های بد هم در بخش خصوصی وجود دارد که باعث می شود تا یکسری از کارهایی که می بایست انجام شود ، انجام نشوند .

شفیعی پور در ادامه تصریح کرد: من بخش خصوصی را هم برای متولی بودن در صنعت فرش  چندان  قبول ندارم ولی اگر کارگروه فرش راه بیفتد و اعضای آن به طور مشخص تعیین شوند؛ به طوری که یک بخش از آن نمایندگان بخش دولتی باشند و بخش دیگر از نمایندگان حوزه های مختلف فرش اعم از بافندگان، فرش فروشان و ..باشند، مدیریت مناسب صنعت فرش  میسر خواهد شد.

او با بیان این که اگر بخش خصوصی و یا دولتی به تنهایی بخواهند صنعت فرش را اداره کنند هیچ وقت موفق نخواهند بود، به تجربه های ناموفق گذشته  در مدیریت فرش اشاره کرد و گفت: دولت باید برنامه ریزی کند و ضمن مشخص کردن اعضای کارگروه خط مشی را تعیین کند .

شفیعی پور ضمن تأکید بر انتخاب ترکیب مناسب برای  اعضای کارگروه فرش،  افزود: در همین کمیته فرش از اساتید دانشگاه هم حضور پیدا می کنند که البته علم و دانشگاه خوب است اما یک استاد دانشگاه که تنها مدرس رشته فرش است هیچ وقت نمی تواند در صنعت فرش تصمیم گیرنده باشد.

او با بیان این که ترکیب کارگروه فرش باید کارشناسی شده باشد والا همین کارگروه هم فایده ای نخواهد داشت، به احتمال ایجاد فساد در این کارگروه اشاره کرد و گفت :باید کسانی در کارگروه فرش عضو باشند که با مشکلات صنعت فرش و بازار آن آشنایی کامل دارند  نه افرادی که تنها اسمی دارند و بر سر میز خود می نشینند و کاری به مشکلات ندارند و بعد با زنگ عده ای رأیشان را مشخص می کنندو یا تغییر می دهند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

فرماندار کرمان: مهمترین مانع در طرح جهش مسکن شهر کرمان مربوط به تامین زمین است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش‌بینی تولید  80 هزار تن گندم در شهرستان ارزوئیه

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)