کد خبر: ۳۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مطرح کرد:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: شرکت های بزرگی چون مس سرچشمه، گل گهر و میدکو در سال گذشته 30 هزار میلیارد تومان درآمد داشته اند اما فروش های اینترنتی ( یا همان دانش بنیان ها) 180 هزار میلیارد تومان در کشور فروش داشته ا ند.
 گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار 


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نشست تخصصی آینده پژوهی شهرستان های استان کرمان گفت: 63 درصد واحد های تولیدی استان مشکل نقدینگی دارند و 43 درصد واحدهای تولیدی استان مشکل بازار دارند.

مهدی حسینی نژاد افزود: شرکت های مس سرچشمه و گل گهر سالانه نزدیک به 8 هزار قلم تجهیزات خریداری می کنند و این در حالی است که بالای 80 درصد آن در داخل استان تولید می شود.

به گزارش گفتارنو، حسینی نژاد اظهار کرد: یکی از ضعف های ما این است که واحد های تولیدی بزرگ و کوچک ما باهم ارتباط ندارند لذا در شورای معادن راهکارقانونی ایجاد کردیم که بین واحدهای تولیدی بزرگ با واحد های تولیدی کوچک ارتباط ایجاد کنیم که اگر این ارتباط شکل بگیرد 43 درصد واحد های تولیدی ما راحت می توانند فعال یا افزایش تولید داشته باشند.

حسینی نژاد با بیان اینکه عدم گردش مالی شرکت های بزرگی چون مس سرچشمه، گل گهر و خودروسازی در داخل استان یک چالش بزرگ است گفت: اگر این منابع مالی وارد استان شوند بانکها می توانند تسهیلات بهتری ارائه کنند و 63 درصد از واحد های تولیدی که مشکل نقدینگی دارند مشکلشان حل شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته  توانستیم 6 هزار میلیارد تومان را از طریق ظرفیت شورای معادن وارد بانکهای استان کنیم  تا از طریق بانک ها تسهیلات ارزان قیمت تری ارائه دهیم. 

حسینی نژاد با بیان اینکه در جنگ اقتصادی فعلی، عرضه و تقاضا باید نیاز ما را تامین کند، گفت: اما وقتی صحبت از عرضه می شود با این مسئله روبرو می شویم ارزی که سیاست های کلان مملکت فقط به 28 قلم ارز دولتی 4 هزارو 200 تومانی می دهد اما بقیه کالا ها را ارز نیمایی و ارزسنایی می دهد نتیجه این می شود که عرضه کم و تقاضا زیاد و قیمت بالا می رود. 

وی با اشاره به پتانسیل های متعدد استان گفت: صادرات غیر نفتی ما 2.2 دهم میلیارد دلار است این در حالی است که کل صادرات نفتی و غیر نفتی کشور ما 100 میلیارد دلاراست.حسینی نژاد ادامه داد: صادرات غیر نفتی ما 44 میلیارد دلار است و از این 44 میلیارد دلار ، 2.2 دهم میلیارد دلار آن مربوط به استان کرمان است. یعنی 4 و 8  دهم درصد صادرات غیرنفتی کشور ازآن کرمان است. 

رییس سازمان صنعت و معدن در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 7 راهکار برای توسعه و رشد استان وجود دارد، گفت: صنعت، معدن، کشاورزی که همیشه بوده اند اما دانش بیان ها، انرژی های پاک و خدمات از پتانسیل های جدید توسعه هستند که باید از آن آنها بهره گرفت. 

وی یادآور شد: شرکت های بزرگی چون مس سرچشمه، گل گهر و میدکو در سال گذشته 30 هزار میلیارد تومان درآمد داشته اند اما فروش های اینترنتی ( یا همان دانش بنیان ها) 180 هزار میلیارد تومان در کشور فروش داشته ا ند. 

حسینی در  ادامه خاطرنشان کرد: جنگ آینده جنگ انرژی خواهد بود لذا باید از پتانسیل های استان در بحث انرژی های پاک استفاده کرد. 

وی در پایان با اعلام اینکه به زودی و تا سال 1400 کرمان قطب تولید فولاد خواهد شد گفت: 10 میلیون تن از 50 میلیون تن تولید فولاد کشور در کرمان صورت می گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)