کد خبر: ۳۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرمان در گفت و گو با گفتارنو:
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص ایرادات قانونی تپ سی و اسنپ گفت: ما در طی یکی دو جلسه از استارت آپ های حمل و نقل در کرمان دعوت کردیم ولی متاسفانه وقتی جای حرف حساب پیش می آمد می گفتند این ها در حیطه اختیارات ما نیست و باید از تهران سوال کنید، متاسفانه این شرکت ها دفتر مشخصی یا جایی که بتوان به آن ها مراجعه کرد ، ندارند.

 گفتارنو/ گروه شهر: 

چند سالی است که از زمان فعالیت های استارت آپ های حمل و نقل می گذرد، سامانه های هوشمندی که در ابتدا چشم انداز روشنی از خود ارائه دادند و با قیمت های ارزان و دسترسی بالای خود موجب ترغیب عده کثیری از مردم شدند و دامنه فعالیت خود را به سرتا سر نقاط ایران کشاندند.

حال که در آستانه سال پنجم فعالیت این سامانه ها در کشور و سال دوم فعالیت در کرمان هستیم شاهد چالش ها و انتقادهایی هستیم که به عملکرد این آستارت آپ های حوزه حمل و نقل وارد است.

برخی از مردم  تفاوت بسیار جزئی نرخ اسنپ و تپ سی با نرخ های آژانس ها را به عنوان بزرگترین ایراد اجرایی این سامانه ها در کرمان معرفی می کنند و می گویند خدمات این دو شرکت در تهران بسیار از ارزان تر از آژانس های تهران است و حقوق مشتری در کرمان نادیده انگاشته می شود. 

برخی کارشناسان مدعی اند که گردانندگان این مجموعه از سیاست دامپینگ استفاده کرده اند و با ارزان کردن نرخ ها در بدو کار به حذف رقیب مبادرت کرده و اینک قیمت های خود را افزایش داده اند.  نرخ  متفاوت برای یک مسیر یکسان از دیگر انتقاداتی است که کاربران این اپلیکیشن ها به گفتارنو گزارش داده اند.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر با بیان این که  استارت آپ های حمل و نقل در کرمان از نظر قیمت اجحاف می کنند ،  به گفتار نو گفت:  بحث استفاده از اسنپ یا تپ سی در همه جای دنیا در حال رونق گرفتن است و در کشور ما نیز این موضوع شروع شده است و این بحث در نهایت باید به خدمات بهتر به شهروندان و کسانی که از این نرم افزارها  استفاده می کنند منجر شود.

محمدجواد کامیاب افزود:  متاسفانه در کرمان دو مشکل وجود دارد یک مشکل مربوط به بحث قیمت است که الان قیمت هایشان به حدی رسیده که آژانس ها کار می کنند در صورتی که اگر راننده  آزانسی فرضا برای یک مسیر 5 هزار تومان دریافت می کرد خوب این فرد مسیر یک سر خالی بر می گشت اما تاکسی های اینترنتی هم رفت و هم برگشت مسافر دارند.

 کامیاب ایراد  دیگر این استارت آپ هار ا مربوط به مسائل قانونی دانست و اظهار داشت:  از نظر قانونی این ها باید قانون مند شوند و بعد از این که مجوز سراسری را گرفتند باید در هر شهری که کار می کنند به استناد قانون مجوز شهرداری را اخذ کنند،  همچنین کسانی که روی این ماشین ها کار می کنند باید به نوعی در اماکن و جاهایی که نیروی انتظامی مد نظرش هست  تایید شوند و به قولی از یک فیلتر عبور کنند که اگر خدای نکرده اتفاقی افتاد بتوان به این راننده ها  دسترسی داشت ولی این دو ایراد همین طور به قوت خود باقیست و متأسفانه فکری برای آن نشده است.

صحبت های کامیاب منجر به این پرسش شد که از نظر قانونی این شرکت ها در کرمان در چه مرحله ای قرار دارند و چرا تا کنون به این ایرادات قانونی توجه نشده است. او در این خصوص پاسخ داد: ما طی یکی دو جلسه از استارت آپ های حمل و نقل در کرمان دعوت کردیم ولی متاسفانه وقتی جای حرف حساب پیش می آمد  می گفتند این ها در حیطه اختیارات ما نیست و باید از تهران سوال کنید، متاسفانه این شرکت ها دفتر مشخصی یا جایی که بتوان به آن ها  مراجعه کرد ، ندارند.

او در این رابطه به صراحت گفت: من بدون رودربایسی به شما بگویم این ها از جاهایی مورد حمایت قرار می گیرند.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در خصوص اقدام به دامپینگ  توسط این استارت آپ های حمل و نقل، گفت: من هم به نوعی اعتقاد دارم که این اتفاق افتاده است، برای جلوگیری و حل این مسئله هم دو راه کار وجود دارد،  ما یا باید از این نوع کسب و کار ها مجوز بیشتری بدهیم تا از حالت انحصار در آیند و با هم رقابت کنند و یا این که جایی را در نظر بگیریم که نرخ ها را کنترل کند.

او در ادامه خاطر نشان کرد: این نوع از کسب و کار های اینترنتی خوب هستند اما مشروط به این که خدمات خوبی به مردم بدهند و قیمت مناسب تر و امنیت کافی را برای مردم به ارمغان بیاورند، این دو ایرادی است که به این واحد ها و کسب و کارها وراد است که هنوز قانون مند نشده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)