کد خبر: ۳۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
پیش از ظهر امروز، چهاردهمین دوره جایزه علمی مرحوم علیرضا افضلی‌پور، بنیان‌گذار دانشگاه شهید باهنر کرمان در محل تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.
پیش از ظهر امروز، چهاردهمین دوره جایزه علمی مرحوم علیرضا افضلی‌پور، بنیان‌گذار دانشگاه شهید باهنر کرمان در محل تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گفتارنو، اهدای جوایز به دانشمندان، کارآفرینان و هنرمندان به‌عنوان یک عمل نمادین است که دانشگاه باهنر نیز در این عرصه در میان سایر دانشگاه‌های کشور پیشگام بوده و به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ تقدیر و تشکر از انسان‌های مؤثر جامعه این اقدام را برای چهاردهمین سال متوالی انجام می‌دهد.

رئیس دانشگاه باهنر در ابتدای برگزاری این آیین یادآور شد که ۱۶ سال است که از فکر اولیه اهدای جایزه افضلی پور توسط بنیان‌گذارانی چون مرحوم افضلی پور، مرحوم فاخره صبا و میرزایی گذشته است و در طی این سالیان تغییراتی در شکل اولیه این جایزه صورت گرفته و در جهت توسعه بیشتر، سایر رشته‌های علمی را نیز در برگرفته است.

جایزه افضلی پور که هرساله به یک عضو منتخب هیئت‌علمی در سطح کشور تعلق می‌گیرد این بار به افسانه صفوی، استاد برجسته دانشگاه شیراز تعلق گرفت.

بر طبق گفته‌های عضو انجمن علمی شیمی ایران که به‌عنوان پیش مقدمه‌ای در معرفی جایگاه علمی این پژوهشگر برتر کشوری و بین‌المللی بیان شد، صفوی دارنده جوایز برتر علمی و بین‌المللی چون برنده جایزه تحقیق در جشنواره خوارزمی در سال ۶۹، استاد نمونه کشوری در سال ۸۰، پژوهشگر نمونه کشوری در سال ۷۷، برنده جایزه کرسی پژوهشی علامه طباطبایی در سال ۹۰، مدال افتخار از آکادمی علوم جهان در سال ۹۶ می‌باشد.

در این مراسم به‌غیراز بنیان‌گذاران افضلی پور و اساتید برجسته دانشگاه، رئیس شورای شهر و چند تن از نخبگان علمی و هنری نیز حضور داشتند.

در این آیین ویژه به‌غیراز تجلیل از استاد برتر شیمی کشور از محمدعلی بهمنی، استاد غزل‌سرا و ترانه‌ساز برجسته کشوری و حسن ناهید، چهره صاحب‌نام موسیقی و استاد نی نوازی در قالب چهارمین دوره جایزه ادبی_ هنری صبا تجلیل شد.

در این مراسم همچنین منوچهر ارجمند، رئیس بیمارستان و موقوفه ارجمند به‌عنوان منتخب چهارمین دوره جایزه کارآفرینان برتر استان شناخته شد و با اهدای لوحی از او تجلیل شد.

در بخش تقدیر از دانشجویان برگزیده نیز مهلا جعفری و فاطمه رحیم‌آبادی از بخش آمار و علی‌اصغر جلایی از بخش شیمی تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این مراسم به‌پاس تقدیر از دانشجویان برتر مقاطع تحصیلات تکمیلی از نجمه منصوری، متین نقی زاده و امین قاسمی نژاد تقدیر شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)