کد خبر: ۳۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
در کارگروه تنظیم بازار مطرح شد
نماینده تعاونی روستایی در خصوص سهمیه شکر ماه مبارک رمضان استان کرمان، تشریح کرد: ۳ هزار و ۸۲۲ تن شکر طی سه حواله صادر شده که تنها ۳۰۰ تن ان به کرمان امده که ۲۲۰ تن از ان در انبارهای کرمان و مابقی در انبارهای رفسنجان و جیرفت است.

 گفتار نو/ مرضیه قاضی زاده :

بحث شکر کماکان به عنوان یک  پای اصلی بحث های جلسات کارگروه تنظیم بازار باقی  است، بنابر مصوبه قبلی کارگروه تنظیم بازار بود که شرکت غله موظف شد تا ظرف مدت ۱۰ روز با همکاری و ضمانت اجرایی  تعاونی روستایی سه هزار و ۸۰۰ تن شکر از کارخانه میبد یزد به استان کرمان بیاورد.

این سهمیه که بنا بود تا قبل از ماه مبارک رمضان به استان بیاید و مقدمات جذب آن فراهم شود بنا بر گزارش نماینده تعاونی روستایی کماکان بر روی کاغذ مانده و تنها ۳۰۰ تن از آن به استان آمده است.

 به گزارش گفتار نو، سعید صالحی در خصوص سهمیه ماه مبارک رمضان استان کرمان،  تشریح کرد: ۳ هزار و ۸۲۲ تن شکر طی سه حواله صادر شده که تنها ۳۰۰ تن ان به کرمان امده که ۲۲۰ تن از ان در انبارهای کرمان و مابقی در انبارهای رفسنجان و جیرفت است.

صالحی که میزان تولید کم کارخانه میبد یزد را عامل جذب ۳۰۰ تنی خود می داند در ادامه خاطر نشان کرد: این کارخانه روزانه تنها ۳۵۰ تن شکر تولید می کند و قبل از ما یک سهمیه ۳ هزار تنی در نوبت دارد و همین امر منجر می شود تاتنها   100تن شکر به صورت روزانه به ما تحویل دهد.

در حالی نماینده تعاونی روستایی استان از تولید 350 تنی کارخانه میبد یزد می گوید که  معاون جهاد کشاورزی جنوب کرمان از صدور حواله های 792تنی شکر برای مصرف خانوار و 970 تنی برای مصرف صنعت  از این کارخانه خبر می دهد.

توضیحات نماینده تعاونی روستایی با اعتراض سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان همراه شد. محمد علی دهقان در خطاب به تعاونی روستایی و شرکت غله استان گفت: این سهمیه قرار بود تا قبل از ماه مبارک رمضان به استان اختصاص پیدا کند حتی اگر روزانه 100 تن شکر هم از کارخانه تحویل گرفته بودید تا کنون می بایست حداقل یک هزار تن شکر به استان بیاید.

مدیر کل شرکت غله نامه نگاری های اداری را علت تإخیر در روند اجرایی تعاونی روستایی دانست و اظهار کرد: طی مکاتبات و صحبت هایی که با یزد صورت گرفته است،  مقرر شده تا میزان تولید کارخانه به 400 تن افزایش یابد و اولویت دریافت سهمیه شکر نیز با استان کرمان باشد .

مجید نژاد بیگلری در خصوص شائبه تحویل شکر با قیمت 3400 تومان درب کارخانه گفت: این دستورالعمل تاریخ مشخصی دارد و مربوط به ما نمی شود.

او در ادامه صحبت های خود به سهمیه 5هزار و 584 تنی برای ماه رمضان در استان کرمان خبر داد و گفت: 3 هزار و 822 تن شکر از این سهمیه توسط تعانی روستایی در خال جذب است و هزار و 762 تن نیز طی طرح ضیافت از طریق جهاد کشاورزی در حال پیگیری است.

در طی این جلسه  مقرر شد تا سهمیه هزار و 762 تنی شکر طرح ضیافت از طریق اتاق اصناف پیگیری شود و اتاق مسئول دریافت این سهمیه باشد.

ادامه جلسه به مناقشات بر سر نحوه جذب این سهمیه دریافت نشده اختصاص پیدا کرد که با واکنش مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان همراه شد. مهدی حسینی نژاد خطاب به مسئولین حاضر در جلسه گفت: 3 هزار و 822 تن سهمیه شکر ماه رمضان بوده که هنوز جذب نشده است،  وقتی شکری در استان نیست بحث بر سر نحوه جدب آن چه فایده ای دارد.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت استان نیز در پی صحبت های حسینی نژاد گفت:  از سمت شرکت بازرگانی دولتی ایران مقرر شده تا هزار و 100 تن شکر ، 600 تن روغن و 555تن آرد به استان کرمان اختصاص یابد ولی تا کنون کاری در این زمینه صورت نگرفته است.

محمدرضا خواجویی در ادامه با اشاره به این موضوع که  دستورالعمل دریافت این سهمیه در روز چهارشنبه به شرکت غله استان ابلاغ شده است ، مدیر کل شرکت غله استان را خطاب قرار داد و گفت: در مجموع از سمت تنطیم بازار کشوری 2 هزار و 300 تن شکر به استان کرمان اختصاص داده شده است که سازمان صنعت ، معدن و تجارت به عنوان دبیر  تنطیم بازار کشوری از شرکت غله استان می خواهد تا پاسخگوی علت عدم جذب آن  باشد؟

اگر چه  در این جلسه پاسخ دقیقی به علت عدم جذب سهمیه اختصاص یافته به کرمان از سمت شرکت بازرگانی دولتی ایران داده نشد اما بر طبق دستور سر پرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان،  مدیر شرکت غله استان موظف گردید تا نتیجه اقدامات ت و پیگیری های خود را ظرف دو روز آینده به سازمان صمت ابلاغ کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)