کد خبر: ۳۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو از حاشیه افتتاح یک درمانگاه در راور گزارش می دهد
دهم اردیبهشت ماه بود که خبرگزاری ایرنا به نقل از محمدرضاپورابراهیمی خبری را منتشر کرد که حکایت از ناخرسندی این نماینده کرمان از یک خبرنگار داشت.

دهم اردیبهشت ماه بود که خبرگزاری ایرنا به نقل از محمدرضاپورابراهیمی خبری را منتشر کرد که حکایت از ناخرسندی این نماینده کرمان از یک خبرنگار داشت.

آنگونه که ایرنا گزارش کرده محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به آنچه که این نماینده هتاکی یکی از خبرنگاران نشریات محلی نامیده که با انتشار مطلبی مبنی بر اینکه مردم راور حق نداشتند از این درمانگاه استفاده کنند و به مردم این شهرستان توهین شده است گفت: موضوعی را با ادبیات سیاسی مطرح کردند.

پورابراهیمی ادامه داد: به طور قطع فرهیختگان و خبرنگاران شهرستان راور جواب این خبرنگار هتاک را خواهند داد و ما نیز پیگیر این قضیه خواهیم بود که با ادبیات گستاخانه کار خدمت به مردم را یک رویکرد سیاسی قلمداد کرده است.
وی افزود: این خبرنگار ساخت این درمانگاه را به عنوان از بین بردن اموال دولتی قلمداد کرده در حالی که جمعیت 70 درصدی بیمه شده تامین اجتماعی سالها از درمان مستقیم بی بهره بودند و اگر این درمانگاه ایجاد نمی شد؛ به مردم خیانت می شد.


ماجرا چه بود؟


پیگیری گفتارنو نشان می دهد که محمدعلی شهابی روزنامه نگار آزاد در کانال تلگرامی خود یادداشتی درباره این درمانگاه نوشته است.


این یادداشت که البته با ادبیاتی جسورانه نوشته شده افتتاح یک درمانگاه در چندصد متری بیمارستان تازه تاسیس راور را برخلاف اصول اقتصاد سلامت نامیده و افتتاح آن را با فشار نمایندگان و با انگیزه های انتخاباتی ارزیابی کرده است.

نویسنده که حوزه تخصصی اش سلامت است در بخشی از یادداشت خود  با بیان اینکه "بدون ضرورت درمانگاهی ساخته، دهها کارمند استخدام و ماهانه حدود پانصد میلیون هزینه حقوق،کارانه و نگهداری آن می شود -  ( در حالیکه) کل هزینه های درمانی سرپایی این شهرستان در ماه به ۵۰ میلیون تومان هم نمی رسد و با خرید خدمت می شود ۴۵۰ میلیون تومان هم صرفه جویی کرد،  نوشته است: سود این پانزده میلیارد تومان در ماه سیصد میلیون و هزینه نگهداری ماهانه درمانگاه ۵۰۰ ملیون تومان است؛ یعنی شما ماهانه ۸۰۰ ملیون هزینه می کنید تا پزشک عمومی درمانگاه برای بیمه شده نسخه سرپایی و دارو بنویسد. کاری که از اول هم می شود با مراجعه به بیمارستان انجام داد و دفتر اسناد پزشکی هم هزینه ان را پرداخت کند.

مطالعه یادداشت فوق نشان می دهد که برخلاف نظر نماینده کرمان نویسنده این یادداشت هیچ گاه نگفته " مردم راور حق نداشتند از این درمانگاه استفاده کنند و به مردم این شهرستان توهین شده است" 

شهابی در کل این یادداشت سعی کرده ضمن نقد صریح مسئولان تامین اجتماعی و نمایندگان ساخت این درمانگاه را غیراصولی و غیرضروری ارزیابی کند.


اما این همه ماجرا نیست.

در واکنش به یادداشت محمدعلی شهابی، مهدی اسفندیار کارشناس و مجری رادیو سلامت نیز به این مساله واکنش نشان داد و نوشت: 

درمانگاه تامین‌اجتماعی راور با حضور سرپرست تامین اجتماعی و مدیران ارشد آن به انضمام دو نماینده ی کرمان آقایان پورابراهیمی و زاهدی با پوشش رسانه ای بالا و در هفته ی کارگر افتتاح شد. اما هنوز بزم و سرور این افتتاح شروع نشده بود که یادداشت تلگرامی محمد علی شهابی مثل پتک بر سر افتتاح کنندگان فرود آمد. "محمد علی شهابی" نویسنده ی جسور کرمانی ، مخالفت خود را با این افتتاح اعلام کرد ، نکته ای که برای بنده به عنوان پژوهشگر حوزه ی سلامت بسیار جالب بود. کمی با تانی پاسخ دادم تا بتوانم گزارش خود را منتشر کنم و جوانب را بسنجم. اما تیتر وار می گویم:


۱: اساس و پایه ی حرف شهابی درست است؛ این افتتاح هیچ تاثیری در افزایش شاخص های سلامت مردم راور ایجاد نخواهد کرد و مردم راور خیلی زود درک خواهند کرد که با وجود این همه تبلیغ  اختلاف بود و نبود این درمانگاه صفر است و حتی منفی ...


۲: هزینه های احداث و بهره برداری این درمانگاه با وجود بیمارستان راور بسیار فراتر از قیمت تمام شده ی خدمات در بیمارستان راور است و بسیار غیراقتصادی و بد


۳: کاش این ۱۵ میلیارد هزینه ای که برای این درمانگاه بی اثر صرف شد، در اختیار بانک رفاه قرار می گرفت و تامین اجتماعی به جای احداث این درمانگاه نا به جا و غیرضرور اقدام به تاسیس یک کارخانه و خط تولیدی با مشارکت بخش خصوصی می کرد و در راور اشتغال ایجاد می شد؛ خیلی تاثیرگزار تر بود.


۴: اظهارات برخی افراد در مورد لزوم ادامه دادن به نهضت درمانگاه سازی توسط تامین اجتماعی حکایت از ان دارد که حداقل درک را از وظایف یک نهاد بین النسلی مثل تامین اجتماعی نداشته و یا نمی دانند که درمانگاه سازی از سوی تامین اجتماعی دقیقا یعنی دست بردن در جیب بازنشستگان و آتیه ی بیمه پردازان کنونی راور؛ من وقتی می توانستم به نمایندگان کرمان احسنت بگویم که هنر داشتند و بیمارستان دولتی  رو توسعه می دادند؛ آنوقت کارشان جای تحسین داشت؛ نه برداشت از جیب خود بیمه شده و ساخت بیمارستان برای انها



۵: نکته ی نگران کننده ی اظهارات برادر ارجمند جناب اقای پورابراهیمی در این است که چطور ممکن است ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس از وضعیت وخیم حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی و کاهش تعداد بیمه پردازان و افزایش شدید بازنشستگان مطلع باشند و   از افتتاح غیرضرور این درمانگاه استقبال کنند! کاش این اعتبار خرج اشتغال مردم راور می شد و ‌‌‌....


۶: امادگی دارم در برنامه ی رادیویی سلامت  باجناب آقای پورابراهیمی نماینده ی محترم راور به خاطر "افتتاح این اشتباه" با معیارهای علمی گفتگو کنم.


۷: اگرچه با کلیات سخنان آقای شهابی در هدر رفت و بی اثر بودن ساخت این درمانگاه به لحاظ علمی کاملا موافقم، اما تحقیقات چند روزه اخیر بنده نشان می دهد که ساخت این درمانگاه چندان هم در ید اراده ی مدیران حاضر در افتتاح نبود... بماند...البته این بند نتیجه ی تحقیق و فهم بنده است؛ مقصر کس دیگری بود.



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
0
1
اگر اقای پور ابراهیمی دنبال اینده نگری و معیشت مردم بود الان وضعیت اقتصاد ما بهتر از این بود ای کاش در انتخابات اسفند ماه مردم کرمان تدبیر درستی را انجام دهندتا شاهد بودن نمایندگان دلسوز تری در مجلس باشیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)