کد خبر: ۳۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
فائزه هاشمی:
فائزه هاشمی گفت: هنوز مطمئن هستم که حضور در انتخابات در صورت ایجاد بسترهای لازم می‌تواند بهترین تأثیر را داشته باشد، اما در مقابل هم می‌توانیم یک استراتژی برای رساندن پیام به مدیران فعلی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب نیز از طریق رفتار سیاسی‌مان فکر کنیم.
آرمان نوشت: فائزه هاشمی گفت: در موضوع تصویب سهمیه برای حضور زنان در لیست‌های انتخاباتی احزاب شاهد بودیم تعدادی از فراکسیون امید رأی ندادند که موجب شکست آن شد. مگر نه اینکه اصلاح‌طلب به‌دنبال توسعه همه‌جانبه است و مگر نه اینکه در دنیای امروزی وضعیت و جایگاه زنان یکی از شاخص‌های توسعه است، پس اگر اصلاح‌طلبیم دیگر نمی‌توانیم شترمرغ باشیم.

فائزه هاشمی درباره عواملی که باعث از دست رفتن همدلی در جامعه می شود گفت: برای مثال هنوز مدتی از وقوع سیل و این همدلی خوب نگذشته بود که پیامک‌هایی برای تعداد زیادی از زنان و صاحبان اتومبیل‌ها و احضار آنها به‌دلیل مشکل حجاب در اتومبیل‌ها ارسال شد که سبب ایجاد حواشی‌ شد. در روز کارگر تعدادی از کارگران و معلمان بازداشت شدند. همراهی و همدلی به‌صورت همه‌جانبه موجب استمرار و تحکیم همگرایی می‌شود. برای همدلی هر دو طرف باید قدم بردارند. یک بازی برد - برد بایستی باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که مسئولان باید چه کنند که این همدلی شکل بگیرد و یا آسیب نبیند یا اگر آسیب دیده، مجددا ترمیم شود؟ اظهار کرد: مردم خواسته‌های چندانی ندارند و صرفا مطالبات قانونی و حقوق خود را طلب می‌کنند، مسئولان می‌توانند از برخی مواضع کوتاه بیایند و نسبت به مواردی که با جامعه ارتباط دارد بیشتر دقت کنند. این تغییر سیاست اگر در عمل و نه در کلام اتفاق بیفتد، مردم نیز همراهی و صبوری بیشتری به خرج خواهند داد.

 برخی رفتارها در مقابل آنچه جامعه انتظار دارد تحلیل می‌شود که این خود می‌تواند در ایجاد بستر مناسب برای همدلی تأثیر بگذارد. مدیران باید مطالبات جامعه را در نظرگرفته و در تحقق آن قدم بردارند سپس انتظار همراهی و همدلی داشته باشند. مسئولان اگر خواستار تغییر این شرایط هستند باید تغییر را از خود آغاز کنند. در موضوع انتخابات نیز همین شرایط حاکم است، اگر همدلی حداکثری مردم را می‌خواهیم باید در برخی روش‌ها تجدیدنظر کنیم.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: انتخابات یعنی رأی دهیم تا فرد منتخب، اکثریت مطالبات و خواسته‌هایمان را محقق می‌کند، برای مثال از سال ۹۲ به بعد کسانی که رأی مردم را به دست می‌آورند با موانعی برای کار از طرف بخش‌هایی روبه‌رو می‌شوند. از طرفی مدیران اصلاح‌طلب در بخش‌هایی که این موانع نیز وجود ندارد دچار ناکارآمدی و سوء‌مدیریت مزمن هستند، یعنی هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان هر دو در برخی عملکردها ناموفق بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این شرایط بدیهی است که هنگام ثبت‌نام برخی نامزدها با تردیدهایی برای شرکت در انتخابات مواجه می‌شوند که این موضوع بر مشارکت مردم نیز اثرگذار است. از این مسائل که بگذریم به نظرم نبودن بابا مشکلات را بیشتر نمایان کرده است. هنوز مطمئن هستم که حضور در انتخابات در صورت ایجاد بسترهای لازم می‌تواند بهترین تأثیر را داشته باشد، اما در مقابل هم می‌توانیم یک استراتژی برای رساندن پیام به مدیران فعلی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب نیز از طریق رفتار سیاسی‌مان فکر کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)