کد خبر: ۳۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کل دادگستری استان کرمان:
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان هشدار داد: مسئولان بخش‌های مختلف ازجمله اداره اطلاعات، پلیس فتا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اداره کل ارشاد اسلامی و سایر مجموعه‌های مرتبط با فضای مجازی باید رصد فضای مجازی را جدی بگیرند و نسبت به آن حساس و هوشیار باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: طی چند ماه گذشته 17 پرونده ویژه با موضوع جرائم سایبری در کارگروه رصد فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تشکیل‌شده است.

یدالله موحد در جمع روسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار داشت: هیچ کارگاه و کارخانه‌ای در کشور نباید تعطیل شود و تلاش همه‌ی مدیران این باشد که به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران کمک کنند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان به شرایط خاص کشور اشاره کرد و  یادآور شد: مسئولان به لحاظ مسائل اقتصادی و هم به لحاظ مباحث انتخاباتی که در پیش روداریم بایستی هوشیارانه عمل کنند و  پیش‌بینی، پیشگیری و کنترل مسائل  مختلف را در دستور کار خود قرار دهند.

وی به حادثه تلخ قتل طلبه همدانی اشاره کرد و افزود: نباید منتظر بمانیم تا اتفاقی رخ دهد و سپس به مسئله ورود کنیم، بلکه اقدام بهنگام و به‌موقع از سوی مسئولان ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه امروز رصد فضای مجازی یک ضرورت جدی است، گفت: کارگروه‌های رصد و پایش  فضای سایبری باید به‌موقع و مسلط ورود کنند و ضمن کنترل و مهار مجرمین به رفتارهای مجرمانه آن‌ها  واکنش نشان دهند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

موحد بیان کرد: در شرایط کنونی بسیاری از امور و به‌تبع آن بسیاری از جرائم از فضای فیزیکی به فضای مجازی در حال انتقال است و هرچه ارتباطات در محیط فیزیکی کم شود و به فضای سایبری منتقل شود قطعاً جرائم و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز به این فضا کوچ خواهند کرد.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان عنوان کرد: مسئولان باید بپذیرند که هم فضای فیزیکی و هم  مجازی جزء واقعیت‌های زندگی بشر است و هر دو آن باید مدیریت شود و همان‌گونه که مواظب هستیم در خیابان نظم و امنیت برقرار شود بایستی این حساسیت را در بستر فضای اینترنت هم داشته باشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان هشدار داد: مسئولان بخش‌های مختلف ازجمله اداره اطلاعات، پلیس فتا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اداره کل ارشاد اسلامی و سایر مجموعه‌های مرتبط با  فضای مجازی باید رصد فضای مجازی را جدی بگیرند و نسبت به آن حساس و هوشیار باشند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان گفت: مسئولان باید رصد فضای انتخاباتی را جدی بگیرند و مراقبت داشته باشند

موحد بابیان اینکه تأکید کرد: ضرورت دارد دادستان‌های سراسر استان نسبت به تشکیل کارگروه تخصصی رصد فضای مجازی اقدام کنند و جرائم را در فضای مجازی تعقیب کنند.

موحد ضمن تقدیر از عملکرد مسئولان قضائی استان کرمان، گفت: بسیاری از روسا و  دادستان‌های استان کرمان به‌صورت جهادی و شبانه‌روزی در حال فعالیت می‌باشند و به‌طور مثال دادستان صبح در محل کارش حاضر است و بعد از وقت اداری در محیط اجتماعی و جامعه حضور فعال دارد و با بخش‌های مختلف ازجمله فرهنگیان، اساتید، نخبگان و اصحاب رسانه، کانون‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و مسئولان جلسه تعاملی در جهت پیشبرد برنامه هاو سیاست‌های کلان قوه قضائیه دارند.

وی افزود: رونق تولید نیاز ضروری کشور است و نباید از آن غافل شد و طبق فرمایشات آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه هیچ کارگاه و کارخانه‌ای در کشور نباید با دستور قضائی تعطیل شود
موحد با اشاره به اینکه همگان باید دغدغه تولید داشته باشند، گفت: قضات نباید با اتخاذ تصمیماتی چرخ تولید را متوقف کنند بلکه  بهتر است ملاحظات اجتماعی و اقتصادی را در صدور آراء خود موردتوجه قرار دهند.

وی بیان کرد: هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی است برای ارتباط‌گیری سیستم قضائی با بخش‌های مختلف جامعه و حضور در بین مردم، نخبگان در جهت تبیین مشکلات و برنامه‌های دستگاه قضائی.

موحد بر سه موضوع  کاهش ورودی پرونده‌ها به سیستم قضائی، کاهش موجودی‌ها و اتقان آراء و تصمیمات قضائی تأکید کرد و گفت: یکی از اقدامات مهمی که دستگاه قضائی در دستور کار قرار داده است بحث تکریم ارباب‌رجوع و مراجعان به سیستم قضائی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)