کد خبر: ۳۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه شورای مسکن مطرح شد:
معاون باز آفرینی شهری مسکن اداره کل راه و شهرسازی مصوب کرد: با تامین دقیق توسط کارشناس رسمی دادگستری و تسویه حساب سازنده فعلی و با قیمت های قرارداد موجود ، و همچنین با کمک اداره کل تعاون و سازمان بهزیستی تعاونی را راه اندازی کنند تا پروژه ادامه یابد ، همچنین اداره کل راه و شهرسازی هیچ نقشی در راه اندازی این تعاونی نخواهد داشت.
گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

اولین جلسه شورای مسکن در سال ۹۸ در حالی با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی و نیز مسئولین استانی آغاز شد که مسائل و معضلات مسکن مهر همچنان پای ثابت  بحث های این شورا قرار داشت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در این خصوص اظهار داشت: تا زمانیکه هر طرح و پیشنهادی که ما می دهیم، دیگران انقلت می آیند پروژه های مسکن مهر تمام نمی شوند.

در همین راستا قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تأکید رییس جمهور بر این است که هرچه سریعتر مشکلات مسکن مهر برطرف شود و امسال، سال پایان مسکن مهر باشد. 

احمد اصغری مهرآبادی تصریح کرد: با رییس دستگاه قضا مکاتبه کردیم تا آن بخش از مسکن های مهر که فاقد متقاضی و یا دارای مشکل هستند یا در دادگاه ها پرونده دارند پرونده شان خارج از نوبت رسیدگی شود. 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: با همکاری همه دستگاه ها بوده است که ما توانستیم از مجموع ۵۰ هزار واحد سهم استان کرمان، ۴۱هزار و ۵۰۰ واحد را افتتاح کرده و تحویل دهیم لذا در ادامه راه نیز همکاری همه دستگاه ها را می طلبیم.

یکی از بحث های پر حاشیه جلسه شورای مسکن، موضوع مسکن مهر مدد جویان معلول بهزیستی بود که در همین  راستا معاون باز آفرینی شهری مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان عنوان کرد: یکی از چالش های ما در پروژه های تفاهم نامه سه جانبه مشکل قیمت گذاری است.

علی حاجی زاده گفت : ما یک پروژه به نام پروژه تفاهم نامه سه جانبه با یک شرکت داریم که اعضای آن متشکل از مدد جویان بهزیستی است که این پروژه در اراضی زغال سنگ کرمان قرار دارد و تا کنون پیشرفت ۳۵ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه با پیشنهاد خود اعضا مقرر شد تا پروژه از تفاهم نامه سه جانبه خارج شود و به تعاونی "خود مالک" تبدیل شود، گفت: ما این موضوع را بررسی کردیم و امروز نیز قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و نیز اعضا بانک مسکن و نمایندگان بهزیستی از این پروژه ها بازدید کردند.

حاجی زاده  افزود : بایستی همگی با پیشنهاد تبدیل تفاهم نامه سه جانبه به تعاونی خودمالک موافقت کنند تا پروژه از معضل قیمت گذاری ها خارج شده و با پیشرفت بهتری روبرو شود تا با تشکیل تعاونی و حمایت اداره کل تعاون و بهزیستی بتواند کار را ادامه دهد.

جانشین سازمان مشارکتهای بهزیستی در واکنش به اظهارات علی حاجی زاده گفت: ما با این پیشنهاد موافق هستیم اما بحث پارکینگ ها و خودمالک بودن و فروش واحد ها باید حل شود تا بعدها مشکل ساز نشود. 

 رضا غضنفری مقدم همچنین تصریح کرد: باید بحث واگذاری زمین و طولانی مدت بودن دوره تقسیط قیمت زمین همین امروز مصوب شود تا مشکل ایجاد نکند. 

قائم مقام راه و شهرسازی در این خصوص اظهار داشت: ظاهرا قبلا پیشنهاد شده است و سازمان بهزیستی به هردلیلی با آن مخالفت کرده است.

وی با بیان اینکه آخرین راهکاری که در خصوص این پروژه به ذهن می رسد همین است که  این پروژه به تعاونی و خودمالک تبدیل شود، گفت:  پس از آن نیز باید  اجازه دهیم آنها به واحد قابل فروش تبدیل شوند تا از طریق فروش این واحدها بتوان پروژه را به اتمام رساند، وگرنه پروژه مادامی که در این حالت بماند تمام شدنی نیست.

غضنفری مقدم اما عدم تزریق پول از سوی اعضا را مشکل اصلی متوقف ماندن پروژه خواند و به سایر مشکلات مددجویان اشاره کرد و گفت: ما داریم یک زمین را به معلولین بهزیستی می فروشیم و پول آن را هرچند بلند مدت اما باز دریافت می کنیم و مسئله وام و تسهیلات بانکی نیز وجود دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به غضنفری گفت: وام و تسهیلات بانکی برای کل کشور یکسان و ۴ درصد است.  

وی در ادامه افزود : ما تا سقف چهل میلیون تومان را هم برای کمک به این مدد جویان معلول پرداخت می کنیم اما بقیه هزینه ها را باید از امکانات خود پروژه تامین کنید.

معاون بازآفرینی شهری مسکن اداره کل شهرسازی نیز اظهار داشت: همین الان ۹۰ نفر از اعضا میزان آورده شان زیر ده میلیون تومان است و هنوز پولی پرداخت نکردند.

غضنفری مقدم اما در دفاع از مددجویان معلول گفت: این را هم بگویید که عده ای نیز مبالغ بالای ده میلیون تومان پرداخت کردند و با همه ناتوانی مالی ۳۵ میلیون تومان ظرف ۸ سال پرداخت کردند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان این بار اما با لحنی متفاوت اعلام کرد: ما در سال ۹۶ هم پیرامون این موضوع با بهزیستی بحث کردیم اما اینقدر انقلت در این کار گذاشته شد تا زمان از دست رفت و هزینه ساخت هر متر مربع یک میلیون تومانی در آن سال امروز به دو میلیون تومان رسیده است. اگر بخواهید همینطور ادامه دهید مجبور می شویم در سال های بعد با متری چهار میلیون تومان بسازیم. 

محمد رضا بلوردی عنوان کرد : هر پیشنهادی ما می دهیم بهزیستی رد می کند، اصلا خودتان پیشنهاد دهید چکار کنیم اما نگذارید این پروژه قفل شود.

پس از این صحبت ها، معاون باز آفرینی شهری مسکن اداره کل راه و شهرسازی در خاتمه مصوب کرد: با تامین دقیق توسط کارشناس رسمی دادگستری و تسویه حساب سازنده فعلی و با قیمت های قرارداد موجود ، و همچنین با کمک اداره کل تعاون و سازمان بهزیستی تعاونی را راه اندازی کنند تا پروژه ادامه یابد ، همچنین اداره کل راه و شهرسازی هیچ نقشی در راه اندازی این تعاونی نخواهد داشت.


برچسب ها: کرمان ، مسکن مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)