کد خبر: ۳۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه:
نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس بیان کرد: باید نسبت به پرداخت مطالبات فرهنگیان، حق‌الزحمه امتحانات، پاداش پایان خدمت بازنشستگان و حق‌التدریس نیروهای آموزشی اقدام سریع صورت گیرد.
نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس بیان کرد: باید نسبت به پرداخت مطالبات فرهنگیان، حق‌الزحمه امتحانات، پاداش پایان خدمت بازنشستگان و حق‌التدریس نیروهای آموزشی اقدام سریع صورت گیرد.

 علی بختیاری خطاب به رئیس‌جمهور افزود: مردم از گرانی‌های افسارگسیخته بسیار نگران هستند و قدرت خرید آن‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است لذا از حضرتعالی تقاضا دارم به هر شکل ممکن جلوی گرانی‌ها گرفته شود.

خط ریلی سیرجان- بافت - کرمان با مشارکت فولاد بافت احداث شود

وی در ادامه خطاب به رئیس‌جمهور مطرح کرد: با وجود پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد اینجانب با مسئولان دفتر جنابعالی، وزارتخانه راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن پاسخ روشنی برای مردم شریف و شهیدپرور مردم بافت در خصوص خط ریلی سیرجان- بافت - کرمان داده نشده است لذا خواشمند است با توجه به اعلام آمادگی کارخانه فولاد شهرستان بافت که اکنون در آستانه افتتاح و بهره‌برداری است دستور فرمایید؛ احداث خط ریلی مذکور با مشارکت فولاد بافت در دستور اجرا قرار گیرد.  

تغییر ساختار بانک‌ها، تسهیلات بانکی و جلوگیری از قاچاق از موارد اصلی رونق تولید

بختیاری با یادآوری اینکه امسال سال رونق تولید نامیده شده لذا امید است زمینه رونق تولید فراهم شود، گفت: تغییر ساختار بانک‌ها، تسهیلات بانکی و جلوگیری از قاچاق از موارد اصلی رونق تولید به شمار می‌آیند.

فرسودگی آسفالت‌های بین‌شهری شهرستان بافت سبب خسارت‌های جانی و مالی فراوان شده

این نماینده مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پروژه‌های احداث و تکمیل باند دوم محورهای ارتباطی حوزه انتخابیه اینجانب از جمله بافت به زابل و کرمان-بافت به ارزوئیه و بافت به سیرجان و... به دلیل عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز متوقف یا از روند ساخت مطلوبی برخوردار نیست، همچنین فرسودگی آسفالت‌های بین شهری سبب نگرانی مناطق محروم و خسارت‌های جانی و مالی فراوان شده است.

مطالبات فرهنگیان و پاداش پایان خدمت بازنشستگان هرچه سریع‌تر پرداخت شود

بختیاری همچنین خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: معلمان گرانقدر سال‌های بسیاری از عمر گرانمایه خود را صرف آموزش کرده‌اند اما امروز درگیر مشکلات مالی بسیاری هستند لذا از جنابعالی درخواست دارم نسبت به پرداخت مطالبات فرهنگیان، حق‌الزحمه امتحانات، پاداش پایان خدمت بازنشستگان و حق‌التدریس نیروهای آموزشی اقدام سریع صورت گرفته و رتبه‌بندی معلمان در اسرع‌وقت عملیاتی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از رئیس سازمان نوسازی مدارس که در این مدت کوتاه اقدامات مناسبی انجام داده است، افزود: امیدوارم در جهت تکمیل و بهره‌برداری مدارس نیمه تمام نیز اقدام شایسته‌ای را انجام دهد.

شرکت معدنی اسفندقه حدود 80 تا 90 میلیارد تومان زیان انباشته دارد

وی خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: شرکت معدنی اسفندقه واقع در شهرستان ارزوئیه دارای وسعت وسیع و معادن غنی است اما سال‌های متوالی طوری مدیریت و اداره شده که هر ساله رقم قابل توجه‌ای به زیان آن اضافه شده و طبق برآوردی حدود 80 تا 90 میلیارد تومان به‌عنوان زیان انباشته مطرح شده و عملا در پرداخت به موقع حقوق کارگران و سنوات بازنشستگان وا مانده است آیا شرکتی با این وضعیت نیازمند تشکیلات، هیات‎مدیره، مشاوران مستقر تهران، یک مجموعه تشکیلاتی و اداری در کرمان و مجموعه‌های مشابه‌ای در بافت و ارزوئیه است؟

چه اصراری بر ماندن مدیرانی است که شرکت معدنی اسفندقه را به یغما برده‌اند

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس با تاکید بر اینکه استقرار هیات مدیره شرکت معدنی اسفندقه در تهران و کنترل از راه دور نتیجه‌ای بهتر از این به همراه ندارد، اظهار کرد: چه اصراری بر ماندن مدیرانی است که طی سال‌ها این وضعیت را برای کارخانه فوق ایجاده کرده‌اند لذا از وزیر کار تقاضا دارم هرچه سریع‌تر یک تیم بازرسی جهت بررسی اوضاع این شرکت اعزام و در نهایت اگر سیستم مدیرتی قابل اصلاح نیست آن را واگذار کنند.

در ایجاد سیستم آبی کم‌فشار اقدام لازم صورت گیرد

وی همچنین خطاب به وزیر جهاد کشاورزی افزود: اگرچه خداوند در عنایت نعمت بارندگی سنگ تمام گذاشت اما خشکسالی‌های پی در پی سبب خشکیدن و کم آب شدن قنوات شده است و با توجه به استقبال مردم از سیستم‌های آبیاری کم فشار لازم است دراین خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

درخصوص افزایش قیمت خرید تضمینی تصمیم درستی گرفته شود

بختیاری همچنین درخصوص خرید تضمینی گندم، گفت: لازم است وزارت جهاد کشاورزی، کشاورزان را دریابد و درخصوص افزایش قیمت خرید تضمینی تصمیم درستی گرفته شود چراکه در غیر این صورت خودکفایی گندم دچار آسیب می‌شود.

پرداخت غرامت بیمه به باغداران خسارت‌دیده بسیار ناچیز است

این نماینده مجلس با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌های عدم صدور اسناد کشاورزی در مساحت‌های کمتر از دو و نیم هتکار و هفت و نیم هکتار عملا صدور اسناد کشاورزی در مناطق  کوهستانی و خرده مالکی غیرقابل اجرا شده است، مطرح کرد: پرداخت غرامت بیمه به باغداران خسارت‌دیده به‌خصوص باغات گردو بسیار ناچیز است، درحالی که استان کرمان به‌ویژه شهرستان‌های حوزه انتخابیه اینجانب رتبه نخست را در کاشت گردو کشور دارد همچنین لازم است اقدامات مناسبی برای مقابله با آفات و اصلاح باغات گردو صورت گیرد.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس همچنین خطاب به وزیر نیرو بیان کرد: بیشتر مناطق حوزه انتخابیه اینجانب مناطق کوهستانی است که چارک‌های بعضا زیر 10متر در سال‌های گذشته و بعضا بیش از50 سال حفر شده است که در 20 سال گذشته خشکسالی، برای نجات باغات مورد استفاده قرار گرفته و بعضا برای آب آشامیدنی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

وزیر ورزش و جوانان نیز تمامی ورزش را در یک یا دو تیم خلاصه نکند

وی بیان کرد: وزیر ورزش و جوانان نیز تمامی ورزش را در یک یا دو تیم خلاصه نکند و امکانات متناسب با نیاز و تعداد جوانان مستعد شهرستان‌ها و براساس عدالت اجتماعی را توزیع کند.

بسیاری از روستاهای شهرستان بافت تلفن ثابت برخوردار نیستند

بختیاری خطاب به وزیر ارتباطات ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته، اظهارکرد: بسیاری از روستاهای حوزه انتخابیه اینجانب از امکانات ارتباطی و حتی تلفن ثابت برخوردار نیستند.

طرح‌های نیمه تمام فرهنگی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرند

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس همچنین ضمن تشکر از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان بافت، گفت: خواهشمند است دستور فرمایید طرح‌های نیمه تمام تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.
برچسب ها: نماینده بافت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)