کد خبر: ۳۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو وضعیت سرویس های بهداشتی سطح شهر کرمان را بررسی می کند
منطقه 4 با 11 مکان عمومی دارای 66 سرویس بهداشتی فعال و 54 سرویس بهداشتی غیر فعال است/ منطقه سه با 18 مکان فعال 44 سرویس بهداشتی غیر فعال و 108 سرویس بهداشتی فعال دارد /منطقه یک با 24 مکان عمومی 161 سرویس بهداشتی فعال و 18 سرویس بهداشتی غیر فعال است/ منطقه دو با 8 مکان عمومی دارای 40 سرویس بهداشتی فعال و 16 سرویس بهداشتی غیر فعال است.
گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

اختصاص روزی به نام روز جهانی "توالت" نشان از اهمیت دسترسی به سرویس بهداشتی دارد. براساس استانداردهای جهانی به‌طور میانگین به ازای هر 825 نفر باید یک چشمه سرویس بهداشتی عمومی مهیا باشد، این در حالی است که در شهر کرمان به ازای هر هزار و 300 نفر یک چشمه سرویس بهداشتی عمومی وجود دارد.

  در نشست تخصصی آینده پژوهی شهرستان های استان کرمان سرویس های بهداشتی سطح شهر به عنوان  یکی از معضلات گردشگری معرفی شد. 

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان  در گفت‌وگو با گفتارنو از 411 چشمه فعال و 145 چشمه غیر فعال در سطح شهر کرمان خبر داد و گفت: شهرداری با یک شرکت خصوصی برای ساخت تعدادی سرویس بهداشتی قرارداد منعقد کرد و مقرر شد این شرکت به ازای ساخت تعدادی سرویس بهداشتی یکسری تابلو های تبلیغاتی در سطح شهر نصب کند. 

علی خدادادی به صراحت گفت: این شرکت به تعهدات خود عمل نکرد و هم اکنون 80 مورد از چشمه های غیر فعال ما مربوط به این شرکت است.

خدادادی با بیان اینکه همین هفته حتما موضوع چشمه‌های غیر فعال تعیین تکلیف می شوند، افزود:  اعلام کردم باقی چشمه های غیر فعال را فعال کنند. 

وی در خصوص نحوه نگهداری و نظافت سرویس های بهداشتی اظهار داشت: بحث نظافت و نگهداری نیاز به فرهنگ سازی دارد چرا که مردم ما هنوز برایشان جا نیفتاده است که مبلغ اندکی را به نگهبانی که آنجا حضور دارد بپردازند تا او هم بهتر بتواند کار نظافت را انجام دهد.

خدادادی افزود: سرویس های بهداشتی سطح شهر مرتب هفتگی یا سه روزی یکبار و بر اساس ضرورت روزی یکبار توسط بچه های شهرداری نظافت می شوند. وظیفه نگهداری از آنها نیز بر عهده همان نگهبان پارک است. 

در حالی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مدعی است، سرویس های بهداشتی سطح شهر به هفته نمی رسد و سه روزی یکبار نظافت می شوند که شهروندان از نظافت سرویس های بهداشتی انتقاد دارند و معتقدند آلودگی و بوی نامطبوع سرویس های بهداشتی سلامت آنها را به خطر می اندازد.

خدادادی در خصوص میزان چشمه های فعال و غیر فعال مناطق چهارگانه شهر کرمان اظهار داشت: منطقه یک، 161 چشمه فعال و 18 چشمه غیر فعال دارد، منطقه دو، 40 چشمه فعال و 16 چشمه غیر فعال دارد. منطقه سه 126 چشمه فعال و 58 چشمه غیر فعال و منطقه چهار، 84 چشمه فعال و 53 چشمه غیر فعال عنوان کرد.

هرچند بر طبق آماری که  رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اعلام کرد، مجموع کل سرویس های بهداشتی موجود در سطح شهر 556 مورد می باشد اما اظهارات مسئولین حوزه گردشگری و نیز شهروندان نشان می دهد پراکنش سرویس ها بهداشتی در مناطق چهارگانه شهر کافی نیست و شهر کرمان نیاز دارد تا بیش از پیش مسئله سرویس های بهداشتی را جدی بگیرد.

 رییس کمیسیون خدمات شهری تشریح کرد: درشهرداری منطقه یک، سرویس های بهداشتی جدید در 7 مکان وجود دارند که دارای 38 چشمه فعال و 6 چشمه غیر فعال است و سرویس های بهداشتی قدیم در 17 مکان وجود دارند و  دارای 123 چشمه فعال و 12 چشمه غیر فعال است. 

وی در خصوص وضعیت سرویس های بهداشتی جدید و قدیم شهرداری منطقه دو نیز گفت:  سرویس های بهداشتی جدید در چهار مکان وجود دارند که دارای 16 چشمه فعال در (بوستان رادیو، بوستان پزشک) و 16 چشمه غیرفعال ( در بزرگراه) است.  
همچنین سرویس های بهداشتی قدیم در ( پارک مادر، مرتضوی، بعثت، پارک ایرانیان) دارای 24 چشمه است که همگی فعال هستند. 

خدادادی در ادامه با بیان اینکه در شهرداری منطقه سه نیز  سرویس های بهداشتی جدید در 5 مکان ( شهیدباهنر، حاشیه ایثار، هزار، رسالت، یادگار امام) قرار دارند که  18 چشمه فعال و 14 چشمه غیرفعال است. 

او در ادامه به سرویس های بهداشتی قدیم اشاره کرد و گفت: در 13 مکان ( مطهری، مادر، نشاط، خواجو، چشمه سار،دانش، وحدت، خاتم، ابوذر، معلم، هدایت، اطلسی، مسافر) 152 چشمه قرار دارد  که 44 چشمه غیرفعال و تعداد 108 چشمه فعال می باشد. 

خدادادی در پایان به شهرداری منطقه چهار اشاره و  تعداد سرویس های بهداشتی جدید را برشمرد: منطقه چهار،درچهار مکان دارای 24 چشمه می باشد که از این تعداد 6 چشمه فعال و 18 چشمه غیر فعال در ( پارک طبیعت، پارک جنگل قائم، روبروی هفت باغ، بلوار 22 بهمن) قرار دارد. 

وی در ادامه تصریح کرد: سرویس های بهداشتی قدیم که در 7 مکان ( پارک پدر، پارک پردیس، پارک نسترن، پارک فروغ، جنگل قائم، میدان خواجو، بلوار امام صادق) قرار دارند و از 95 چشمه، 60 چشمه فعال و 36 چشمه غیر فعال است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)