کد خبر: ۳۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از هشتمین جلسه ستاد تنطیم بازار استان کرمان؛
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری ، گفت : ایجاد صف به خاطر این است که ما کمبود داریم و تا وقتی که ما این کمبود را حل نکنیم مشکل صف حل نخواهد، حتی اگر ما 100 تن شکر هم به فروشگاه های اینترنتی اختصاص دهیم باز هم به یک ساعت نکشیده این مقدار تمام می شود .

گفتار نو/ مرضیه قاضی زاده:

موضوع صف های نمایشگاهی به هشتمین جلسه  ستاد تنظیم بازار هم کشیده شد و راهکارهایی چون عرضه کالاهای اساسی توسط فروشگاه های اینترنتی پیشنهاد و به بحث گذاشته شد.

به گزارش گفتار نو، با توجه به صحبت های صورت گرفته در این ستاد مشکل و چالش اصلی بر سر راه این پیشنهاد، چگونگی نظارت بر نحوه عرضه این فروشگاه ها و اثر بخشی آن ها بود.

اگر چه بر طبق گفته های رئیس سازمان صمت، ۱۸۰هزار میلیارد تومان از معاملات مالی در سال گذشته مربوط به فروش های اینترنتی بوده اما تا کنون در حوزه کلان کشوری برنامه و پیش بینی  برای نظارت بر این فروشگاه ها صورت نگرفته است.

مهدی حسینی نژاد، در ادامه پیشنهاد قیمت ۳ هزار و ۴۰۰ تومانی برای فروش در واحدهای اینترنتی و نظارت استانی این واحدها را ارائه داد که با مخالفت شدید اعضای کارگروه تنظیم بازار مواجه شد.

اولین منتقد این پیشنهاد، نماینده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بود. بنا به گفته حمیدرضا گلزاری با توجه به دستورالعمل صادر شده مقرر شده تا هر ماده غذایی که توسط فروشگاه اینترنتی عرضه می شود جلویش گرفته شود.

سرپرست معاونت اقتصادی  استانداری نیز که در شمار مخالفین این پیشنهاد بود، در رابطه با فروشگاه های اینترنتی، خاطر نشان کرد: درست است که در دنیا فروشگاه های اینترنتی رواج دارند ولی آن ها شرایط اقتصادی ما را نداشتند و در شرایط عادی این اتفاق افتاده است.

محمد علی دهقان به صراحت گفت : ایجاد صف به خاطر این است که ما کمبود داریم  و تا وقتی که ما این کمبود را حل نکنیم مشکل صف حل نخواهد شد، حتی اگر ما 100 تن شکر هم به فروشگاه های اینترنتی اختصاص دهیم باز هم به یک ساعت نکشیده این مقدار تمام می شود .

دهقان به نداشتن قوانین مشخص و عدم پرداخت مالیات توسط فروشگاه های اینترنتی  اشاره کرد و افزود: مسئله نظارت و سایر قوانین این فروشگاه ها باید به صورت کشوری حل شود چرا که ما اگر به صورت استانی به این مسائل ورود کنیم باید پاسخگو باشیم که چرا اجناس یارانه ای را به فروشگاه هایی اختصاص دادیم که حتی مالیات هم نمی پردازند.

او در ادامه  افزود: بهترین راه حل برای عرضه  عادلانه کالاهای اساسی در  زمانی که کمبود وجود دارد این است که  عرضه  کالاها  به روش کوپنی و یا چک کردن  کد ملی سرپرست خانوار صورت پذیرد.

رئیس اتاق اصناف کرمان نیز با بیان اینکه  قطره  چکانی در بحث شکر وجود دارد به صف های موجود در پارک مادر اشاره کرد و گفت:  عملکرد مسئولین باید به گونه ای باشد که مردم چشمشان سیر باشد و این احساس را نداشته باشند که فرضاً در بحث شکر کمبود وجود دارد .

این اظهارات او با واکنش سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان مواجه شد، دهقان خطاب به او گفت: ما در یک ماه گذشته 700 الی 800 تن شکر توزیع کردیم که بدین معناست که به ازای هر نفر 4 کیلو شکر توزیع شده است ولی با این احوال ما هنوز صف توزیع داریم.

جعفری با بیان این که مصرف خانوار در حدی نیست که بخواهند در صف بایستند ، خطاب به دهقان گفت: افرادی خارج از خانوار در صف می ایستند و شکر می گیرند  فرضاً وقتی که اصناف و قنادان کمبودی داشته باشند کارگرشان را برای دریافت شکر به این بازار می فرستند.

 اگر چه در طی این جلسه از کارگروه تنطیم بازار بارها به بحث کمبود در بحث شکر و اقلام این چنینی اشاره شد و راه کارهایی چون تمدید مهلت نمایشگاه، عرضه نمایشگاه در نقاط مختلف شهری، کوپن و چک کردن کد  ملی سرپرست خانوار به منظور ساماندهی بهتر توزیع و جلوگیری از  ایجاد صف پیشنهاد شد اما تصمیم گیری خاصی در این جلسه صورت نپذیرفت.

همچنین در این جلسه مقرر شد که  سهمیه 90 تن شکر برای کارخانجات بسته بندی شکر در نظر گرفته شود تا شکر یک کیلویی رابه صورت بسته بندی  با قیمت 4 هزار و 400 تومان به دست مصرف کننده برسانند، این در حالی است که بنا به گفته نماینده تعاونی روستایی در همین جلسه از سهمیه 3 هزار و 800 تنی شکر استان کرمان تنها 850 تن به استان آمده و 25 تن از آن در انبارهای استان مستقر شده است.

شایان ذکر است که مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان که منتقد اصلی اختصاص سهمیه شکر به واحدهای  بسته بندی بود در این جلسه از  کارگروه  تنظیم بازار  حضور نداشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)