گفتارنو/ گروه اقتصاد:
رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان مسافربری کشور با بیان اینکه «بزرگترین مشکل ما عدم اجرای قوانین توسط مجریان قانون و اجرای سلیقهای آن هاست» گفت: متأسفانه قوانین سلیقهای اجرا میشود و نظارتی بر اجرای آنها نیست و این به عنوان بزرگترین مشکل حمل و نقل جادهای کشور است.
به گزارش گفتارنو، رضا خادمی زاده افزود: از زمانی که سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ادغام شدند، تمام تلاشها و کوششهای سازمان به سمت راهداری رفته است؛ و متاسفانه حمل و نقل جادهای مظلوم واقع شده است و متولی ندارد.
خادمی زاده افزود: همین مسئله منجر شده تا قوانین به درستی اجرا نشود و نظارتی نباشد و مشکلات و خواستههای حمل و نقل نادیده گرفته شود و اگر هم دیده شوند، چون تمام توجهات به حوزه راهداری است، کاری انجام نمیشود.
رئیس انجمنهای صنفی رانندگان ناوگان مسافربری کشور، در ادامه به تغییرات پی در پی در معاونتها و مدیران تخصصی سازمان اشاره کرد و گفت: همین تغییرات مرتب در حوزه معاونت حمل و نقل و مدیران اتحادیه مربوط به حمل و نقل باعث مشکلات ما شده است و باعث شده تا یک برنامه بلند مدت نداشته باشند.
خادمی زاده تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در استان ها، مدیران راهدار هستند، حتی در اکثریت همان استان ها، معاونین حمل و نقلشان هم تخصصی نیست؛ بنابراین تمام فعالیتها و تلاشهای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای چه در مرکز و چه در استانها به سمت و سوی راهداری رفته است.
به گفته خادمی حدود ۵ سال است که ادغام سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای عملیاتی شده است و از همان زمان هم وضعیت حمل و نقل روز به روز بدتر شده است.
رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان مسافربری کرمان، به اعتراضات سال گذشته رانندگان اشاره کرد و گفت: اعتراضات ما در گذشته نه برای لاستیک بود و نه برای بیمه، بلکه اعتراض اولیه ما در خصوص عدم نظارت سازمان راهداری بر قوانین بود، چرا که شرکتها چه در بخش کالا و چه در بخش مسافر بیش از ۵۰ درصد از درآمد ما را دریافت میکردند.
او در ادامه افزود: اعتراض و اعتصاب اولیه ما در ادامه با گرانی لاستیک و موضوع بیمه هم همراه شد، اما اینها اولویت اصلی ما نبوده اند، اگرچه درحال حاضر وضعیت لاستیک حادتر شده است و موضوع بیمه هم همین طور لاینحل مانده است.