کد خبر: ۳۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان در گفتگو با گفتارنو مطرح کرد:
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان گفت: نگاه کارشناسان و مدیران میانی سازمان‌های مرتبط با فضای کسب و کار به خصوص سازمان تامین اجتماعی و سازمان مالیاتی جزیره‌ای است و نگاه هاشان به منافع سازمان خودشان است وخیلی نسبت به رونق تولید و اثر آن در کشور توجیه نیستند وتا این نگاه عوض نشود کارآفرینان نمی‌توانند موفق شوند.

تغییرات روزانه نرخ ارز امکان تصمیم گیری بنگاه های اقتصادی را از بین برده است/ نظام مالیاتی به بنگاه ها اعتماد کند/ تامین اجتماعی با بنگاه‌های تولیدی همکاری ندارد/

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان در خصوص امکان پذیر بودن رونق تولید با توجه به قوانین و مقررات فعلی، گفت: رونق تولید امکان پذیر است اما نیازمند اخذ تصمیمات اساسی در سطح کلان کشور است.

عباس جبالبارزی در گفت و گو با گفتارنو، گفت: نرخ ارز، تامین مالی، امکانات زیر ساختی، سیستم نظام مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی از پارامترهایی است که اگر بهبود یابد رونق تولید نیز شکل می گیرد.

وی ضمن اشاره به حباب نرخ ارز، گفت: ابتدا باید نرخ ارز تثبیت شود و به قیمت واقعی خود برسد چرا که تغییرات روزانه نرخ ارز امکان تصمیم گیری بنگاه های اقتصادی را از بین برده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه باید در اقتصاد شفافیت به وجود آید، گفت: دولت باید کاملا شفافیت به خرج دهد و همه مسائل اقتصادی و توزیع ارز را شفاف سازی کند.

به گزارش گفتارنو، جبالبارزی ضمن اشاره به اینکه در سیستم نظام مالیاتی، مالیات باید بر مبنای ریسک انجام شود و بنگاه ها به خصوص بنگاه های کوچک و متوسط صرفا رندوم چک شوند، تاکید کرد: حتی شاید قرار باشد برای پنج سال فقط به اظهارنامه مالیاتی بنگاه ها اعتماد کنند و بر مبنای همان اظهارنامه، مالیات قطعی را صادر کنند.

وی سیستم تامین اجتماعی را یک سیستم انحصاری دانست و صراحتا عنوان کرد: این سیستم اصلا انعطاف ندارد و علی رغم اینکه منابع خود را از محل درآمد کارفرماها تامین می کند اما همکاری و همیاری لازم را با بنگاه های تولیدی ندارد.

جبالبارزی در ادامه با بیان اینکه کارگران یکی از اصلی ترین ارکان رونق تولید هستند،خاطرنشان کرد: سیستم تامین اجتماعی به خصوص در بخش حسابرسی هزینه های اضافی به بنگاه ها تحمیل می کند. این در حالی است که خدماتی که به کارگران ارائه می دهد بسیار پایین است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان به بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: اسمش رفاه کارگران است اما ببینید که در جهت رفاه کارگران چه تسهیلاتی پرداخت کرده است.

وی اظهار داشت: نگاه کارشناسان و مدیران میانی سازمان های مرتبط با فضای کسب و کار به خصوص سازمان تامین اجتماعی و سازمان مالیاتی جزیره ای است و نگاه هاشان به منافع سازمان خودشان است وخیلی نسبت به رونق تولید و اثر آن در کشور توجیه نیستند وتا این نگاه عوض نشود کارآفرینان نمی توانند موفق شوند.

جبالبارزی در ادامه بالا بودن نرخ تامین مالی را یکی دیگر از موانع تولید دانست و گفت: نرخ تامین مالی برای بنگاه ها به خصوص بنگا ه های کوچک و بزرگ بسیار بالا است و نرخ 20 درصد برای این بنگاه ها توجیه ندارد.

وی خاطرنشان کرد: باید نرخ تامین مالی کاهش یابد و شرایط پرداخت تسهیلات آسان تر و سریع تر انجام شود.
جبالبارزی با اشاره به 90 درصد بودجه جاری کشور، گفت: شاید ده تا پانزده درصد این بودجه صرف پروژه های عمرانی شود، این در حالی است که باید سهم پروژه های عمرانی را به بالای 30 درصد برسانند تا تقاضا برای بنگاه ها ایجاد شود چرا که یکی از نیاز های رونق تولید این است که تقاضا به وجود آید و بخش عمده این تقاضا نیز دست دولت است.

وی تصریح کرد: قطعا تحریم ها هم بر اقتصاد جامعه تاثیر دارد اما 70 درصد مشکلات ما به محیط نامساعد کسب و کار برمی گیرد.

وی همچنین به شرایط صادرات کشور اشاره کرد و گفت: هرچند صادرات روان شده است اما باید جایزه های صادراتی را بیشتر کنند و پیمان های دوجانبه با کشور های همسایه، در مسئله "صادرات تعرفه" برقرار کنند.

جبالبارزی در پایان ضمن اشاره به اینکه باید اختیارات استانی به استان ها واگذار شود، گفت: باید اختیارات لازم به استانداران داده شود تا بتوانند در مسائل اقتصادی و همچنین مدیرانی که مرتبط با فضای کسب و کار هستند تصمیم گیری و سیاست گذاری کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)