کد خبر: ۳۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
چالشی به نام کمبود روغن‌نباتی در بازار کرمان
در حالی‌که شهروندان کرمانی اخیرا هنگام مراجعه به اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر با نبود روغن نباتی جامد مواجه شده‌اند و به آن‌ها گفته می‌شود که روغن نباتی در بازار موجود نیست؛ معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان می‌گوید: «هیچ مشکلی در تامین روغن وجود ندارد!».

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت: بحث روغن سراسری است/ابتدای هر سال بحث پیگیری افزایش قیمت را دارند/ رئیس اتاق اصناف: مشکل به مرور رفع می‌شود/به دلیل عدم وجود مواد خام شاهد کمبود روغن بودیم

در حالی‌که شهروندان کرمانی اخیرا هنگام مراجعه به اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر با نبود روغن نباتی جامد مواجه شده‌اند و به آن‌ها گفته می‌شود که روغن نباتی در بازار موجود نیست؛ معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان می‌گوید: «هیچ مشکلی در تامین روغن وجود ندارد!».

محمدرضا خواجویی در پاسخ به سوالی در خصوص دلیل کمبود روغن نباتی در بازارهای استان، گفت: «بحث روغن سراسری است اما با پیگیری که انجام شد الان در کرمان دو واحد تولید روغن گلناز و فریکو سیرجان داریم که خوشبختانه روغن گلناز راه‌اندازی شده و ان‌شاءالله ظرف چند روز آینده مشکلی نخواهیم داشت».

وی یادآور شد: «آن‌چه که من بیشتر در جریان هستم معمولا ابتدای هر سال بحث پیگیری افزایش قیمت را دارند و هرگونه افزایش قیمت از طریق سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تعیین می‌شود، کل واحدهای تولیدی قیمت را به سازمان حمایت اعلام می‌کنند و بعد از تصویب سازمان حمایت قیمت‌گذاری انجام می‌شود که خوشبختانه الان مشکل خاصی نیست و روغن مورد نظر تامین شده است».

معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در خصوص کمبود روغن به دلیل تهیه‌ی قوطی‌های آن نیز گفت: «مشکل مربوط به الان نیست؛ در گذشته طرح شد اما پس از پیگیری، حل شده است؛ الان هیچ مشکلی در تامین روغن نیست و به میزان مورد نیاز استان و شهرستان‌ها تدارک دیده شده و در حال توزیع است».

وی ادامه داد: «مواردی در بحث توزیع در هر کشور و استان پیش می‌آید ولی این‌طور نیست که تامین روغن در کرمان مشکل داشته باشد».

خواجویی افزود: «کسانی که نیاز دارند مراجعه کنند آن‌ مقداری که مورد نیازشان است را ما تامین کردیم و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم».

وی با تاکید بر این که مشکلی در خصوص روغن وجود ندارد، اظهار کرد: «در ماه مبارک رمضان تقاضای برخی مواد مانند آرد، شکر و روغن افزایش پیدا می‌کند و وقتی افزایش تقاضا داریم وعرضه ثابت است یک مقدار احساس می‌کنیم که کمبود است اما این‌طور نیست و عرضه می‌شود».

معاون بازرگانی اداره کل صمت کرمان خاطرنشان کرد: «کارخانه گلناز کرمان اخیرا راه‌اندازی شده و در چرخه‌ی تولید قرار گرفته و بر اساس تولیدات این کارخانه، ما هیچ مشکلی در استان نخواهیم داشت».

وی با اشاره به تامین روغن قنادی‌ها و مراکز تولید زولبیا و بامیه نیز گفت: «سهمیه‌ای برای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده که هفته‌ی پیش در جلسه‌ی تنظیم بازار مطرح شد و مصوبه این بود که از طریق فرمانداری‌های شهرستان‌ها عاملین توزیع برای جذب سهمیه از بین واحدهای تولید زولبیا معرفی شود».

وی با بیان این‌که در تامین اقلام اساسی مورد نیاز در استان و حتی در سایر نقاط کشور هیچ مشکلی نداریم، اظهار کرد: «در نمایشگاه طرح ضیافت تمام کالاهای اساسی مورد نیاز مردم عرضه می‌شود و فقط مردم باید به مرور مراجعه کنند که صف ایجاد نشود».

در همین حال، رئیس اتاق اصناف کرمان در خصوص کمبود روغن جامد در استان، گفت: «کمبود روغن جامد در بازار به دلیل کمبود تولید است». یوسف جعفری افزود: «قرار شد سهمیه‌ای بیاورند و در نمایشگاه توزیع شود که در حال انجام است». وی ادامه داد: «در کل به دلیل عدم وجود مواد خام شاهد کمبود روغن بودیم که در حال حاضر تهیه شده و به مرور این مشکل برطرف می‌شود».

رئیس اتاق اصناف کرمان با بیان این‌که این کمبود مربوط به سراسر کشور بوده و مختص کرمان نیست، اظهار کرد: «روغن ابتدا در نمایشگاه توزیع شد و اولویت با آن‌جا بود و بعد که تولید انجام شود در بازار هم توزیع خواهد شد».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)