کد خبر: ۳۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی گروه‌های سیاسی در کرمان گزارش می‌دهد
16 خردادماه آخرین روز استعفای اعضای شورای شهر برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است. از همین روست که کم‌کم جریان‌ها و نیروهای سیاسی خود را برای انتخابات آتی مجلس که قرار است در اسفندماه برگزار شود آماده می‌کنند.

از مخالفت شورای اصلاح‌طلبان کرمان با خروج اصلاح‌طلبان از شورای شهر برای انتخابات مجلس تا انشعاب در اصولگرایان

16 خردادماه آخرین روز استعفای اعضای شورای شهر برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است. از همین روست که کم‌کم جریان‌ها و نیروهای سیاسی خود را برای انتخابات آتی مجلس که قرار است در اسفندماه برگزار شود آماده می‌کنند.

بااین‌حال هنوز اظهارنظر در خصوص صف‌بندی‌های انتخاباتی زود است و مشخص نیست برنامه گروه‌های سیاسی برای شرکت در انتخابات چیست.

انشعاب در اصولگرایان
اگرچه شهباز حسن‌پور از اینکه اصولگرا خطاب شود اکراه دارد اما نمی‌توان سابقه اصولگرایی او را نادیده گرفت. او حتی در برخی دوره‌های انتخابات در فهرست رسمی اصولگرایان بوده است. او حالا خبر داده که به‌اتفاق جمعی از نمایندگان در حال تأسیس حزبی به‌عنوان مستقلین عمل‌گرا است. حزبی که او در گفت‌وگو با ایرنا خبر داده که در آن برخی افراد با گرایش اصلاح‌طلبی نیز حضور دارند.

آن‌چنان‌که منابع آگاه به خبرنگار گفتارنو گزارش کرده‌اند تاکنون حضور محمدرضا پورابراهیمی و یحیی کمالی‌پور نمایندگان کرمان و جیرفت در ترکیب هیأت مؤسس این تشکل قطعی شده است. اگرچه این خبر هنوز از جانب این دو نماینده تائید نشده است.

به نظر می‌رسد برخی اصولگرایان با نگرانی از سبد رأی خود سعی دارند با تغییر نام به عرصه انتخابات ورود کنند.

اگرچه هنوز مشخص نیست این حزب به‌صورت ملی فعالیت خواهد کرد یا به‌صورت استانی.

از سوی دیگر شنیده می‌شود برخی چهره‌ها همچون حسین جلالی از اعضای جبهه پایداری و نزدیک به طیف مصباح یزدی خود را برای شرکت در انتخابات از حوزه رفسنجان آماده می‌کنند.

از مرکز استان نیز خبر می‌رسد با ادامه اختلاف میان دو نماینده کرمان امکان قرار گرفتن این دو نفر در یک فهرست عملاً برای اصولگرایان وجود ندارد و مشخص نیست در این زمینه چه راهبردی را در پیش خواهند گرفت.

اصلاح‌طلبان و مخالفت با خروج از شورا
اصلاح‌طلبان کرمان که در انتخابات گذشته شورای شهر توانستند 7 کرسی از 11 کرسی شورای شهر را تصاحب کنند اکنون خود را برای حضور در رقابت‌های انتخابات مجلس آماده می‌کنند.

گزارش خبرنگار گفتارنو حکایت از این دارد که شورای اصلاح‌طلبان در سال جاری ساختار خود را مورد ارزیابی قرار داده است و در ذیل فعالیت‌های خود کارگروهی برای پیگیری و ساماندهی امور انتخابات تشکیل داده است.

این کارگروه در اولین نشست خود به شورای هماهنگی پیشنهاد داده تا این شورا با خروج اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر کرمان برای شرکت در انتخابات مخالفت کند.

بر این اساس در نشست روز شنبه هفته جاری شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان کرمان که با حضور نمایندگان احزاب تشکیل‌شد؛ اعضا بالاتفاق با استعفای اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر کرمان برای شرکت در انتخابات مخالفت کرده‌اند.

مخالفان بر این عقیده‌اند که اصلاح‌طلبان افرادی را برای خدمت به مردم در سنگر شورای شهر معرفی کرده‌اند، لذا کناره‌گیری این افراد برای حضور در رقابت‌های انتخابات مجلس نقض عهد و خلاف اخلاق است و این افراد به دلیل اعتماد مردم بایستی چهار سال در شورا به خدمت بپردازند.

شورای اصلاح‌طلبان در ادامه مصوبه خود تأکید کرده است که در صورت استعفای هرکدام از اعضای شورای شهر برای شرکت در مبارزات انتخابات مجلس این شورا خود را متعهد به حمایت از آنان در انتخابات مجلس نخواهد دانست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)