کد خبر: ۳۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان هشدار داد:
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با تاکید بر اصل پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: با توجه به بارندگی هایی که در اواخر سال پیش و ابتدا سال جاری داشتیم، تالاب های استان فعال و احتمال انتقال بیماری مذکور از پرندگان مهاجر دور از انتظار نیست، از این رو اقدامات پیش گیرانه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان می بایست ادامه دار باشد.

احتمال ورود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به استان کرمان/اعلام خطر شیوع بیماری نیوکاسل

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با تاکید بر اصل پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: با توجه به بارندگی هایی که در اواخر سال پیش و ابتدا سال جاری داشتیم، تالاب های استان فعال و احتمال انتقال بیماری مذکور از پرندگان مهاجر دور از انتظار نیست، از این رو اقدامات پیش گیرانه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان می بایست ادامه دار باشد.

دکتر "حسین رشیدی" در اولین نشست کمیته فنی بیماری های طیور هدف از این نشست را بحث و تبادل نظر و بررسی چالش ها پیرامون بيماري هاي طيور خصوصا مديريت و كنترل بيماري نيوكاسل، اتخاذ تمهيدات لازم در خصوص واقعي سازي آمار جوجه ريزي، ثبت عملیات واکسیناسیون، سابقه واحدهای پرورش طیور و نیز مدیریت بحران کمبود دارو و واکسن بیان کرد و گفت: با توجه به پیگیری های دولت در بحث رونق تولید و نیز شرایط موجود در کشور، قطعا حفظ و حراست از سرمایه های ارزشمند صنعت مرغداری به عنوان یکی از صنایع مهم تامین کننده امنیت غذایی، به همراه ارتقا و بهبود تولید پروتئین مورد نیاز جامعه، می بایست در دستور کار دستگاه های متولی به این امر قرار گیرد و همه دستگاه ها از تمام ظرفیت های خود در این جهت استفاده نموده و با یکدیگر همکاری همه جانبه داشته باشند.

رشیدی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان کرمان متولی امر بهداشت در بخش دام، طیور و آبزیان می باشد و این اداره کل تمام تلاش خود را بکارگرفته است که در جهت همکاری با تولیدکنندگان مربوطه در بحث رونق تولید پیشقدم باشد اظهار کرد: در سال های قبل با بحران بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بخصوص در پرندگان تخم گذار در کشور مواجه بودیم که خوشبختانه با تمهیدات پیش گیرانه صورت گرفته، سه سال متوالی از ورود این بیماری به استان جلوگیری کردیم و در سطح کشور نیز جولان بیماری رو به خاموش شدن می باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در ادامه با تاکید بر اصل پیش گیری بهتر از درمان است، گفت: با توجه به بارندگی هایی که در اواخر سال پیش و ابتدا سال جاری داشتیم، تالاب های استان فعال و احتمال انتقال بیماری مذکور از پرندگان مهاجر دور از انتظار نیست، از این رو اقدامات پیش گیرانه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان می بایست ادامه دار باشد.

وی با اعلام خطر شیوع بیماری نیوکاسل چنین گفت: خسارات بیماری نیوکاسل کمتر از آنفلوآنزای فوق حاد طیور نمی باشد و این بیماری خسارات و اثرات قابل توجهی به صنعت مرغداری وارد می کند، لذا می بایست در جهت پیش گیری از این بیماری اقدامات اساسی صورت پذیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به محدودیت های تامین دارو و واکسن در سالجاری، لزوم مدیریت برنامه ریزی شده واکسن و دارو ضروری می باشد لذا لازم است تا اطلاع رسانی در این رابطه خصوصا توسط تشکل ها به مرغداران صورت پذیرد.

رشیدی با اعلام اجرای طرح «مرغ سایز» در استان افزود: اجرای «مرغ سایز» در استان سبب ارتقای بهره وری و اقتصادی شدن تولید از طریق کاهش ضریب تبدیل مواد غذایی و کاهش هزینه های تولید (صرفه جویی در واردات نهاده های خوراک طیور)، افزایش کیفیت و سلامت گوشت و ... می گردد.

وی ضمن بیان لزوم اشراف کلیه نیروهای دولتی و خصوصی دامپزشکی بر سامانه های موجود اعلام کرد: مدیریت صنعت مرغداری با بهره گیری از ظرفیت سامانه های GIS اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و نیز اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، بهبود و ارتقا یافته از این رو استفاده و بروز رسانی این سامانه ها توسط مراکز بخش خصوصی و مسئولین فنی کشتارگاه ها، در جهت ثبت دقیق آمار جوجه ریزی و کشتار طیور درراستا مدیریت بهینه نیاز استان به گوشت مرغ، اجتناب ناپذیر می باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ضمن بیان یافتن حلقه های مفقود شده امنیت زیستی در مزارع پرورشی از تشکیل کمیته اختصاصی کاهش شیوع بیماری نیوکاسل به صورت ماهیانه در استان خبر داد.

 دکتر کاظمی نیا معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان نیز در این جلسه در خصوص شیوع بیماری نیوکاسل در کشور گفت: محدودیت های ایجادشده در کشور سبب شده واردات واکسن با مشکل مواجه شود، که باید در این راستا توزیع واکسن و نهاده در استان را مدیریت کنیم.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)