کد خبر: ۳۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم شهربابک در مجلس:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است در حال حاضر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن تمایل بسیاری دارند اما به دلیل بوروکراسی اداری این رغبت در آنها از بین می‌رود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است در حال حاضر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن تمایل بسیاری دارند اما به دلیل بوروکراسی اداری این رغبت در آنها از بین می‌رود.

علی اسدی کرم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاری در معدن، گفت: علیرغم اینکه فعالیت معادن کوچک برای مردم ساکن منطقه هزینه‌هایی ایجاد می‌کند این معادن اقدامی برای جبران خسارت‌ها انجام نمی‌دهند و مردم ناچارند خود برای رفع مشکلات ناشی از این فعالیت‌ها هزینه کنند؛ این عملکرد باعث عکس‌العمل‌های نامناسب مردم می‌شود.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه براساس ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه شورای معادن استان باید مشکلات معادن را بررسی و اقدامات لازم برای رفع این مشکلات را انجام دهد اما مسئولان به درستی این قانون را اجرا نمی‌کنند.

مردم به توسعه معادن با عینک بدبینی نگاه می‌کنند

وی با بیان اینکه معادنی که به منطقه لطمه می‌زنند خسارتی به مردم پرداخت نمی‌کنند، اظهار کرد: براساس ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه اگر معادن به دام و کشاورزی مردم خسارت وارد کنند باید درصدد جبران برآید این در حالی است که به دلیل وجود برخی رابطه‌ها، معادن علیرغم صدمه به منطقه تمایلی به پرداخت خسارت ندارند این مسائل باعث شده مردم به توسعه معادن با عینک بدبینی نگاه کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه، سرمایه‌گذاری در معادن در گرو امنیت پایدار است و امنیت زمانی ایجاد می‌شود که مردم از عملکرد این معادن رضایت داشته باشند، خاطرنشان کرد: درصورتی که برای مردم امنیت خاطر ایجاد شود به راحتی می‌توان زمینه حضور سرمایه گذار در معادن را ایجاد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بوروکراسی اداری را یکی از موانع پیش روی سرمایه گذاری در بخش معدن دانست و گفت: در حال حاضر روند صدور مجوز برای بهره برداری از معادن شفاف نیست، در صورتی که دولت الکترونیک اجرایی شود تمایل سرمایه گذاران برای حضور در معادن زیاد می‌شود.

اسدی ادامه داد: الکترونیکی کردن ارسال وبررسی مدارک بهترین راهکار برای ترغیب سرمایه‌داران به سرمایه‌گذاری در این بخش است به طور مثال در استرالیا سرمایه‌داران تنها مدارک خود را به نهادهای مسئول ارائه می‌کنند و این نهادها پس از بررسی این مدارک، درباره اعطای مجوز یا عدم اعطای آن تصمیم گیری می‌کنند.

به زعم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال حاضر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن تمایل بسیاری دارند اما به دلیل بوروکراسی اداری این رغبت در آنها از بین می‌رود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)