کد خبر: ۳۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست معاونت سیما، منظر و فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان، از اعلام فراخوان ایده‌های خلاقانه برای درختان خشک‌شده‌ی شهر خبر داد.

فراخوان ایده‌های خلاقانه برای درختان خشک‌شده کرمان

سرپرست معاونت سیما، منظر و فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان، از اعلام فراخوان ایده‌های خلاقانه برای درختان خشک‌شده‌ی شهر خبر داد.


 محسنی‌تکلو گفت: «در برگزاری این رویداد دو مساله مد نظر بود، یکی این‌که حتما یک رویداد باشد که شهروندان، هنرمندان و مدیران شهری درگیر آن شوند و دیگر این‌که، در حال حاضر تعدادی درخت در سطح شهر وجود دارند که به دلایل مختلف مانند آفت خشک شده‌اند و درختی که خشک می‌شود و ریشه و تنه‌ی سستی دارد، می‌تواند برای شهروندان خطر‌آفرین باشد».


وی ادامه داد: «شهرداری در ادوار گذشته اقدام به قطع چنین درختانی می‌کرد اما در دوره‌ی جدید شهرداری تصمیم گرفته شد، به جای بریدن این درختان، با نظر هنرمندان، تبدیل به آثار ماندگار هنری شوند تا برای شهر ارزش افزوده هنری باشند».


محسنی‌تکلو بیان کرد: «هنرمندان می‌توانند طرح‌های خود، را برای تبدیل این درختان به مجسمه‌های چوبی و یا تبدیل این درختان به آثار انتزاعی در حوزه‌ی هنرهای محیطی به این رویداد بفرستند».


وی خاطرنشان کرد: «شهرداری کرمان می‌توانست این کار را به صورت دعوت از چند هنرمند و استفاده از بهترین طرح آن‌ها اجرا کند اما برای این‌که بین شهروندان، هنرمندان و مدیران شهری تعامل بهتری صورت گیرد و مردم از نزدیک با خلق این‌گونه آثار هنری آشنا و با این رویداد همراه شوند این کار را به صورت یک رویداد هنری برگزار خواهد کرد».


محسنی‌تکلو گفت: «شبیه این طرح در تهران با عنوان «درختستان» برگزار شده بود و ما برای این‌که این طرح تکراری و تقلیدی هم نباشد، از آثار باغ سنگی سیرجان که هم باغ و هم هنرمند خالق آن «درویش‌خان» شهرت جهانی دارد؛ بهره گرفتیم و برای این رویداد جایزه «درویش‌خان» را که شامل تندیس و جایزه‌ی نقدی است؛ در نظر گرفتیم و آن را به اثر برتر فرستاده شده به این رویداد، تقدیم خواهیم کرد».
سرپرست معاونت سیما، منظر و فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان افزود: «قصد داریم این رویداد را هر سال برگزار کنیم».


وی با بیان این‌که نام این رویداد، «حافظه‌ی چوب» است به شعر سهراب سپهری مبنی بر هر که در «حافظه‌ی چوب» ببیند باغی/ صورتش در وزش بیشه‌ی شور ابدی خواهد ماند اشاره کرد و گفت: «از مفهوم این شعر استفاده کرده و نام این رویداد را حافظه‌ی چوب گذاشتیم چراکه اینان درختان خشکیده ای در شهر هستند که در حافظه‌ی خود سال‌ها طراوت و شادابی و سر زندگی دارند و شهروندان با نگاه کردن به آن‌ها می‌توانند گذشته‌ی سرزندگی درختان را به یاد بیاورند».


محسنی‌تکلو به گاه‌شمار رویداد نیز اشاره کرد و گفت: «زمان ارسال طرح‌ها به دبیرخانه، ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۸، انتخاب آثار، ۳۰ خردادماه ۱۳۹۸ و زمان اجرای رویداد ۱۴ الی ۲۱ تیرماه سال جاری خواهد بود».
وی افزود: «همچنین ثبت نام و ارسال طرح‌ها از طریق تب مربوط در سایت شهرداری کرمان به آدرس www.kermancity.ir امکان‌پذیر است ضمن این‌که لینک رویداد حافظه چوب در بیو در دسترس است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک، جهت مشاهده‌ی متن کامل فراخوان، تصاویر درختان، ثبت نام و ورود اطلاعات اقدام نمایند».


محسنی‌تکلو بیان کرد: «طرح‌های منتخب پس از توافق و عقد قرارداد با هنرمند در موعد مقرر اجرا می‌شوند و به طرح برگزیده‌ی رویداد در آیین اختتامیه، جایزه ویژه درویش خان اهدا می‌شود».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)