کد خبر: ۳۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
در کارگروه تنطیم بازار استان کرمان مطرح شد:
رئیس اتاق اصناف کرمان گفت: تا زمانی که شکر صنف تأمین نشود، شما در بحث توزیع شکر برای خانوار مشکل دارید؛ چرا که شکری که شما توزیع می کنید از آن طرف درز پیدا می کند.
دهقان: ۳ هزار تن شکر در طی ۲ هفته به استان می‌آید و توزیع می‌شود/ حسینی نژاد: نگویید ۳ هزار تن شکر به استان می‌آید بلکه بگویید از سه هزار تن شکر وعده داده شده تنها هزار تن به استان آمده است/ در حال حاضر از ۲۰ فروشگاه کرمان، ۱۸ فروشگاه شکر ندارند/ ما نتوانستیم نیاز شکر استان را تأمین کنیم
گفتار نو/ گروه اقتصاد: 
 
دور از واقعیت نیست اگر بگوییم که موضوع شکر به یک پای اصلی جلسات تنطیم بازار تبدیل شده است، این بار نیز در نهمین کارگروه تنطیم بازار استان کرمان، بخش قابل توجهی از وقت جلسه به ارائه گزارش‌ها و نحوه توزیع و تأمین شکر اختصاص پیدا کرد و باری دیگر بر راه اندازی کارخانه تصفیه شکر سیرجان تاکید شد.

به گزارش گفتارنو، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرماندر نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در پاسخ به پیشنهاد مدیر کل شرکت غله استان مبنی بر فعالیت کارخانه سیرجان، گفت: شکر از گمرک وارد کشور نشده است تا سازمان غله یا شرکت بازرگانی دولتی ایران بتواند این شکر خام را به کارخانه بدهد.

محمد علی دهقان در ادامه تصریح کرد: به طور کلی قراداد مربوطه بین کارخانه و شرکت بازرگانی دولتی در حال بسته شدن است و به محض بارگیری شکر این کارخانه تصفیه شکر را انجام دهد.

بنابر توضیحات نماینده تعاونی روستایی در این جلسه از سهمیه ۵ هزار تنی شکر، سه هزار تن خریداری شده است که از این میزان هزار تن به استان آمده است.
رضا محمد حسینی در ادامه افزود: این هزار تن در طی دو مرحله به استان آمده است و از ۵۰۰ تن مرحله دوم تاکنون ۱۵۰ تن توزیع شده است.

نکته جالب در این جلسه اظهارات رئیس اتاق اصناف در بحث شکر بود. یوسف جعفری در این جلسه خطاب به رئیس سازمان صمت گفت: تا زمانی که شکر صنف تأمین نشود، شما در بحث توزیع شکر برای خانوار مشکل دارید چرا که شکری که شما توزیع می‌کنید از آن طرف درز پیدا می‌کند.

رئیس صنف قنادان نیز در این جلسه با اشاره به تعهد ۵۰۰ تن شکر برای این صنف گفت: تا کنون تنها ۲۰۰ تن شکر به ما داده شده و ما از دهم ماه مبارک رمضان با کمبود شکر مواجه شدیم.

او در ادامه به صراحت خطاب به سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان، گفت: شما اول تولید کننده را تآمین کنید که کاری به بازار توزیع شما نداشته باشد.

این در حالی است که پیش از این صحبت ها، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان از توزیع ۳ هزار تن شکر در طی دو هفته خبر داده بود و بر لزوم نظارت سازمان صمت بر توزیع شکر تاکید کرده بود.

حسینی نزاد در واکنش به همین صحبت‌های دهقان با بیان این جمله که نگویید ۳ هزار تن شکر می‌آوریم بلکه بگویید از ۳ هزار تن شکری که می‌خواستیم بیاریم، تنها یک هزار تن آمده است، به صراحت گفت: ما در تأمین شکر دچار چالش هستیم و نتوانسته ایم نیاز جامعه رابرطرف کنیم.

او در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر از ۲۰ فروشگاه کرمان، ۱۸ فروشگاه شکر ندارند.

اگر چه در طی این جلسه به ضرورت تأمین شکر در بخش خانوار تاکید شد و پیشنهاد شد تا هزار تن از ذخیره استراتزیک شکر برای توزیع در بخش خانوار در نظر گرفته شود، اما با توجه به توضیحات رئیس اتاق اصناف کرمان مقرر شد تا ۳۰۰ تن از این سهمیه به اصناف کرمان اختصاص پیدا کند تا پس از دریافت سهمیه هزار و ۳۰۰ تنی شکر اصناف، این میزان جایگزین شود.

همچنین بنا به پیشنهاد سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان مقرر شد تا هزار تن بعدی شکر آورده شده از سمت تعاونی روستایی به صنعت اختصاص پیدا کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)