کد خبر: ۳۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان مطرح کرد:
نایب رییس شورای شهر کرمان گفت: بازار اصلی کرمان، بازار قلعه و میدان گنجعلی خان شاید یکی از مهم ترین دارایی های ما باشند، بازار یک بنیاد اقتصادی، اجتماعی و میراث فرهنگی است و اگر بنیاد اقتصادی آن از بین برود و کارکرد اقتصادی نداشته باشد دیگر نمی توان آن را احیا کرد.
مهم ترین بخش درآمدی و اقتصادی کرمان در آینده بحث گردشگری است/ بازار قلعه و بازار قلعه محمود بنیاد اقتصادی خود را از دست داده اند/با پراکنده کردن مراکز تجاری بنیاد بازارهای ما زیر سوال می رود/مسائل شهر که فقط به آسفالت نیست؛ شهردار خوش فکر و جوان آوردیم که مسائل کلان را حل کند+ پاسخ فرشاد و عالم زاده
گفتارنو/ گروه شهر 

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان با انتقاد صریح از شهرداری، خطاب به شهردار گفت: جناب شهرداراین مسئله باید خیلی شفاف مشخص شود که آینده درآمدی شهر کرمان از چه طریقی باید تامین شود.

به گزارش گفتارنو، علی بهرامی که در صحن شورای شهر سخن می گفت افزود: اکثر کارشناسان بر این عقیده اند با این وضعیت آب و معادن کرمان، شاید مهم‌ترین بخش درآمدی و اقتصادی کرمان در آینده بحث گردشگری باشد؛ لذا تمام برنامه‌های ما باید در راستای توسعه گردشگری باشد.

او با بیان اینکه بازار اصلی کرمان، بازار قلعه و میدان گنجعلی خان شاید یکی از مهم‌ترین دارایی‌های ما باشند، افزود: بازار یک بنیاد اقتصادی، اجتماعی و میراث فرهنگی است و اگر بنیاد اقتصادی آن از بین برود و کارکرد اقتصادی نداشته باشد دیگر نمی‌توان آن را احیا کرد.

بهرامی صراحتا نوک پیکان انتقاد هایش را روی مراکز تجاری گذاشت و اظهار داشت: سوال این است آیا در شهر کرمان با دادن پروانه تجاری و با پراکنده کردن مراکز تجاری آیا بنیاد بازار‌های ما زیر سوال می‌رود یا خیر؟

او در ادامه به احیا بازار‌ها در شهر قزوین اشاره کرد و افزود: با احیاء بازار‌های قزوین، گردشگری رونق پیدا کرد و به دنبال رونق گردشگری سایر بخش‌ها نیز رونق یافت. این در حالی است که در کرمان، بازار قلعه و بازار قلعه محمود بنیاد اقتصادی خود را از دست داده اند.

بهرامی با بیان اینکه بگویید کرمان با ۵۰۰ هزار نفرجمعیت چندمتر مربع پروانه تجاری می‌خواهد، گفت: باید یک فکر قوی‌تر از این روزمرگی‌ها برای کرمان شود.

بهرامی در ادامه به مجوز‌های تجاری کارشناسی نشده اشاره کرد و گفت: در هیچ کجای دنیا این اتفاق نمی‌افتد که ابتدا پروانه تجاری را صادر کنند بعد شورای ترافیک با آن موافقت نکند. اگر فلان مکان محدودیت ترافیکی داشته است اساسا نباید پروانه تجاری می‌گرفته است. اگر هم دادید آیا مسائل کلال شهری در ۲۰ ساال آینده را دیده بودید؟

او در ادامه افزود: مسائل شهر که فقط به آسفالت و .. نیست. اگر شهردار را از کارمندان قدیم شهر انتخاب کرده بودیم خیلی قوی‌تر عمل می‌کرد چرا که مسائل و مشکلات را می‌دانستند. از همین رو ما شهردار خوش فکر و جوان آوردیم که مسائل کلان را حل کند. اگر روی خورده مسائل بخواهد توقف شود ما می‌توانستیم یکی از معاونان شهرداری را بیاوریم که با بچه‌های شهرداری هم دوست بود و کار‌ها سریعتر انجام می‌شد.

او با انتقاد از شورای شهر نیز گفت: شورای شهر نباید شورای شهرداری باشد، یک و سال و نیم دیگر بیشتر زمان نداریم این مسئله کلان باید در شورای شهر و شهرداری حل شود.

او در ادامه انتقاد هایش را متوجه نهادهایی، چون میراث فرهنگی و گردشگری، اداره ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف کرد و خاطر نشان کرد: چهره شهر اصلا حال و هوای ماه رمضان ندارد. دلیل آن این است که نهاد‌هایی که در عید نوروز باید به کمک شهرداری می‌آمدند (مانند میراث فرهنگی) تمام مسئولیت تبلیغات گردشگری را به دوش شهرداری انداختند.

بهرامی تصریح کرد: امروز ما یک نهاد داریم به نام سازمان تبلیغات اسلامی که این نهاد اساسا برای تبلیغات اسلامی شکل گرفته است و باید در این حوزه‌ها بانی باشد.

او به سهم ۶۰ درصدی اوقاف از اراضی کرمان اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف مالک ۶۰ درصد کرمان است و شهرداری ۴۰ درصد، آن وقت شهرداری باید همه کار‌ها را انجام دهد؟ اداره اوقاف برای شهر کرمان چه کاری کرده است؟

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: وقتی یک پروانه صادر می‌شود فرد چقدر به شهرداری می‌دهد و چقدر به اداره اوقاف؟ پول اوقاف کجا می‌رود؟ مسائل شرعی آن بماند، اما سرمایه مردم شهر در جا‌های دیگر هزینه می‌شود.

بهرامی در ادامه شهر کرمان را به یک نوان خانه تشبیه کرد و گفت: اگر عکس هوایی شهر گرفته شود خجالت می‌کشیم آن را جایی نشان دهیم.

محمد فرشاد نیز ضمن تایید اظهارات علی بهرامی گفت: سایر دستگاه‌ها باید وظایف خود را به درستی انجام دهند. از آنجایی که این نهاد‌ها نهاد‌های حکومتی و دولتی هستند باید به مردم پاسخگو باشند.

فرشاد در ادامه با بیان اینکه الان همه طلبکار شهرداری هستند، گفت: کار‌های فرهنگی که شهرداری در ماه رمضان در فرهنگسرا‌ها انجام داده است واقعا تحسین برانگیز است.

او در خصوص مسائل مربوط به پروانه‌های تجاری سازی نیز گفت: یکسری از مسائل مربوط به عرضه و تقاضا است وقتی یک نفر می‌خواهد ملک تجاری بسازد اگر برایش صرفه اقتصادی داشته باشد انجام می‌دهد. اما بازار نیز باید احیا شود که مردم متقاضی باشند آنجا سرمایه گذاری کنند و بازار را به پاساژ ترجیح بدهند.

رییس شورای شهر خاطرنشان کرد: اگر در این حوزه طرح و پیشنهادی ارائه شود امکان ندارد شورا این طرح را تصویب نکند.

در ادامه شهردار در واکنش به اظهارات بهرامی با بیان اینکه ما یک برنامه برای شهر و یک برنامه برای شهرداری داریم، گفت: برنامه شهر در قالب طرح جامع و طرح تفصیلی دیده می‌شود و از ابتدای دوره‌ای که من آغاز به کار کردم دنبال بازنگری طرح جامع شهر کرمان با رویکرد جدید بودیم.

سید مهران عالم زاده تصریح کرد: در همین راستا برنامه ما با معاون وزیر راه و شهرسازی و اداره شهرسازی داشت به نتیجه می‌رسید که وزیر و معاون راه و شهرسازی عوض شدند و وزیر جدید نیز سیاست جدیدی در خصوص طرح جامع دارد و راه یک ساله‌ای قبلا رفتیم را باید دوباره برویم.

او خاطرنشان کرد: تا پایان سال برنامه پنج ساله شهرداری کرمان که با کمک دانشگاه باهنر بوده است تدوین خواهد شد و سیاست گذاری‌های کلی که شهرداری باید در شهر داشته باشد مشخص می‌شود.

عالم زاده صراحتا اعلام کرد: در سنوات گذشته شهرداری اصلا برنامه نداشته است و ما داریمبرنامه ریزی ریزی می‌کنیم و تفاوت من با دیگر دوستان شهرداری در همین است. هرچند این دوستان نیز در جا‌های دیگر توانایی‌هایی دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)