کد خبر: ۳۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتار نو/ گروه جامعه


بخش قابل توجهی از وقت اولین کارگروه کارگروه بانوان و خانواده در سال ۹۸ به ارائه طرح و گزارشاتی در خصوص کارگروه آموزش و مشاوره خانواده استان کرمان گذشت.

به گزارش گفتار نو، در این جلسه به بیان شیوه اجرایی کارگروه آموزش و مشاوره خانواده با حضور اعضای از ۱۲ دستگاه دولتی اعم دادگستری، اداره کل بهزیستی، شهرداری و شورای شهر، جهاد دانشگاهی، کمیته امداد و .. پرداخته شد و اهدافی، چون تحکیم بنیان خانواده، تسهیل ازدواج، تهیه گواهینامه‌های مهارتی برای فراگیران، اموزش مهارت تربیت خانوادان و .. ازجمله اهداف این کارگروه شناخته شدند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده اسانداری کرمان، در این جلسه با بیان اینکه تمام برنامه‌های دفتر اموربانوان با رویکرد تحکیم بنیان خانواده بوده است، گفت: سال ۹۷ با این شعار آمدیم که پایه و رکن اصلی ما خانواده است و خط مقدم مسائل فرهنگی بر عهده خانواده است و اگر مادر خانواده دچار اسیب شود نظام خانواده سقوط خواهد کرد.

فاطمه سادات حسینی نظام آموزش و پرورش و نظام جامعه را در مراحل بعدی این امر دانست و اظهار کرد: مهمترین رکن برای ساختن یک جامعه خانواده است.

حسینی در ادامه با تاکید بر این نکته که کارکرد خانواده‌ها عوض شده و حال خانواده‌های استان خوب نیست، گفت: این شیوه نامه در جهت تحکیم بنیان خانواده‌های استان و با همکاری ۱۲ دستگاه اجرایی در طی ۲۰ جلسه تدوین شده است.

مدیر کل بهزیستی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه این شیوه نامه ایراداتی دارد که در مراحل اجرایی بر طرف خواهد شد، گفت: با توجه به شرایط فعلی جامعه، ساماندهی مراکز مشاوره یک ضرورت و نیاز اصلی است.

عباس صادق زاده در بخشی از صحبت هایش به خدمات پراکنده و کلاس‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خدمات عده‌ای به اسم مشاور رواج پیدا کرده است که خود این امر موجب فساد شده است.

صادق زاده در ادامه بر ساماندهی، افزایش کیفیت و نظارت بر آموزش‌های ارائه شده در خصوص طلاق، ازدواج و ... تاکید کرد و افزود: یکی از وظایف این کارگروه شناسایی مشاورین غیر مجاز و برخورد با ان‌ها است.

تاکید اصلی اعضا این کارگروه بر ساماندهی و ارائه آموزش‌های یکپارچه و همزمان و با یک محتوای آموزشی بود.

بنا بر گفته مدیر کل بهزیستی استان کرمان در حال حاضر ارگان‌های مختلف در حوزه مسائل آموزشی و فرهنگی ورود پیدا کرده اند، اما هیچ همبستگی و یک پارچگی بین آن‌ها وجود ندارد و محتوای آموزشی و کیفیت آموزش در نهاد‌های مختلف متفاوت ات.

صادق زاده در ادامه به صراحت در خطاب به دستگاه‌های اجرایی استان افزود: ما می‌خواهیم تا هر کس برای خودش یک نسخه در بحث خانواده نپیچد که این موضوع به جای کمک کردن اسیب می‌رساند.

در ادامه این جلسه به جزئیات و نقطه نظرات دستگاه‌های اجرایی اعم از امور زندان ها، فنی و حرفه‌ای و آموزش و پروش و ... پرداخته شد و ایراداتی اعم از موازی بودن برخی از دستورات کارگروه با دستورالعمل دستگاه‌های اجرایی، عدم پرداختن به جزئیا ت و .. یه این طرح گرفته شد.

اما نکته جالب در خصوص این طرح، اظهارات استاندارن کرمان بود. محمد جواد فدایی در این جلسه با اشاره به عدم اجرای طرح‌ها و مصوبات قبلی در حوزه آموزش به صراحت گفت: ما در اینجا می‌نشینیم و یک چیزی را مصوب می‌کنیم و لی در عمل اجرایی شدن آن را نمی‌بینیم.

فدایی در ادامه افزود: در سال ۹۷ دستورالعمل و طرحی تصویب شد که مقرر شد تا ۱۸ هزار دانش آموز در قالب این طرح د رتابستان مورد اموزش قرار گیرند، ولی اجرایی شدن آن را هنوز ندیده ایم.

معاون آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به اظهارات استاندار کرمان، عدم اختصاص بودجه را دلیل اجرایی نشدن این طرح دانست و اظهار داشت:مهارت‌های قبل از ازدواج که قبلا مطرح شد قرار شد تا بودجه اش را به ما اختصاص دهند که نداند، ولی علی رغم ان ما توانستیم که این طرح را در دو شهرستان استان به صورت کامل اجرایی کنیم، اما، چون بودجه به دستمان نرسیده است این طرح مانده است.

مرادی در ادامه با اشاره به گستردگی و وخامت آسیب‌های موجود در مدارس استان، گفت: اسیب‌هایی در بعضی از مدارس بوده که به هیچ وجه نمی‌توانیم مطرحشان کنیم، ما اگر این اموزش‌ها راندهیم وضعیت بدتر می‌شود لذا چه با بودجه و چه بدون بودجه ما در این عرصه قدم بر می‌داریم.

یکی از مدیران آموزش و پروش نیز در این جلسه با تاکید بر عدم شفافیت آسیب‌های اجتماعی در مدارس به صراحت گفت: ما حتی یک بانک اطلاعاتی اسیب‌ها نداریم.

او در ادامه با تاکید بر این نکته که «ما هر وقت ضعف را شناخیتم می‌توانیم درمان داشته باشیم» گفت: اگر بگوینند چند اسیب در مدرسه داریم، من شاید نتوانم بگویم چرا که عملکرد خود من زیر سوال می‌رود، اما باید توجه داشت که مشکل اصلی ما بودجه نیست چرا که در آموزش و پرورش همه آماده همکاری هستند، لذا اگر آسیب‌ها بهتر شناسایی میشد و شفافیت وجود داشت، اتفاق بهتری می‌افتد.

استاندار کرمان در ادامه روند جلسه باری دیگر بر ضرورت توجه به روند اجرایی طرح‌ها تاکید گرد و به صراحت گفت:این که ما انبوهی از تسهیلات را بگیریم و یادمان برود و اجرا نکنیم، هیچ فایده‌ای ندارد.

فدایی در ادامه به نداشتن ضمانت اجرایی و شاخص در این طرح اشاره کرد و افزود: می‌بایست شاخصی برای ارزیابی و سنجش این طرح در نظر گرفته شود و ضمانت اجرایی آن خصوصا در شهرستان‌ها دیده شود.

با توجه به ایرادات و انتقادات مطرح شده بر روی این طرح مقرر شد تا کلیات این طرح به تصویب برسد، اما این طرح به دستگاه‌های اجرایی ارسال و نقطه نظران آن‌ها طی ده روز اعمال شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)