کد خبر: ۳۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کرمان در گفت‌وگو با گفتارنو مدعی شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کرمان گفت: قبلا در حوزه اشتغال پایدار روستایی کمیته امداد سهمیه‌ای نداشت، اما در آبان ۹۷ مبلغ ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه به کمیته امداد اختصاص یافت که ۱۱۵ میلیارد تومان آن در سامانه ثبت شده است.

کمیته امداد هیچ گونه انتفاعی از درآمد پروژه های کشاورزی جنوب ندارد/ کمتر از 30 درصد زکات برای پروژه های عمرانی و عام المنفعه هزینه می شود/یک سوم اشتغال استان کرمان توسط کمیته امداد ایجاد شده است

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کرمان با اعلام این خبر که سال 97 سال پرباری برا ی مددجویان کمیته امداد بود، گفت: سال گذشته هم کمک های مردمی را داشتیم هم اعتبارات دولتی، بنابراین توانستیم کمک های خوبی به مددجویان ارائه دهیم.


یحیی صادقی در گفت و گو با گفتارنو با اعلام این خبر که یک سوم اشتغال استان کرمان توسط کمیته امداد ایجاد شده است، گفت: ما توانستیم 6 هزار و 200 شغل ایجاد کنیم.

به گزارش گفتارنو، صادقی افزود: قبلا در حوزه اشتغال پایدار روستایی کمیته امداد سهمیه ای نداشت اما در آبان 97 مبلغ 118 میلیارد تومان اعتبار در این حوزه به کمیته امداد اختصاص یافت که 115 میلیارد تومان آن در سامانه ثبت شده است.

او در خصوص نحوه دریافت وام اشتغال پایدار روستایی گفت: اسامی افراد واراد سامانه وزارت کار می شود و بعد از تصویب می توانند از یکی از "بانکهای کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و بانک کارآفرینی امید" وام اشتغال پایدار روستایی را دریافت کنند.

صادقی سقف وام اشتغال پایدار روستایی را 50 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بازپرداخت آن پنج ساله است و تا یکسال تنفس دارد.

مدیر کل کمیته امداد خاطرنشان کرد: اولویت اول پرداخت وام با مدد جویان کمیته امداد است اما به یک تعداد افراد غیر تحت پوشش که محرومند و مورد تایید کمیته امداد هستند نیز وام اشتغالزایی پایدار اختصاص می یابد.

او همچنین افزود: در سال گذشته 113 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی را در سطح استان هزینه کردیم و بالغ بر 6 هزار و 200 شغل در کل مناطق استان ایجاد کردیم.

«احداث520 نیروگاه خورشیدی، فعالیت های کشاورزی، دامداری و خدمات تولیدی و صنفی» از سرفصل های اشتغالزایی از سوی کمیته امداد بوده است که مدیرکل کمیته امداد به آنها اشاره داشت.

صادقی خاطرنشان کرد: همه این 6 هزار و 200 شغل از محل پرداخت وام نبوده است بلکه بخش قابل توجهی نیز از محل بسته های تشویقی( به طور مثال هرکسی مدد جویان را به کار می گرفت وام 20 میلیوم تومانی دریافت می کرد) بوده است.

با توجه به اینکه یکی از برنامه های راهبردی شغلی جدید که توسط کمیته امداد باید اجرایی شود بحث پروژه های کشاوردزی در جنوب است، مدیر کل کمیته امداد در توضیح این پروژه ها به خبرنگار گفتارنو گفت: بالغ بر 860 فقره اشتغال به مبلغ 20 میلیارد تومان به پروژه های کشاورزی اختصاص دادیم که عمده آنها گلخانه بوده است.

او با بیان اینکه گلخانه های جنوب در سال گذشته درآمد بسیار خوبی داشته اند ودرآمد حاصل از این پروژه ها تماما مختص به خود مدد جویان است، گفت:علاوه بر اینکه کمیته امداد هیچ گونه انتفاعی از درآمد پروژه های کشاورزی جنوب ندارد بلکه در بعضی از موارد اگرمدد جو دچار مشکل شده باشد کمیته امداد به آنها کمک می کند.

صادقی نقش کمیته امداد در پروژه های کشاورزی جنوب و دیگر اشتغالزایی ها را فقط نظارت، مشاوره و بازاریابی فروش بیان کرد و افزود: به طور مثال در سال گذشته در صنعت فرش نزدیک به 17 میلیارد تومان فرش را تضمینی برای مدد جویان و با قیمت بسیار بالاتر از قیمت بازار کرمان فروختیم که درآمد خوبی نسیبشان شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کرمان با بیان اینکه جمع آوری زکات یکی از محورهای کاری ما است، گفت: در خصوص هزینه کرد زکات جمع آوری شده، طبق قانون باید 60 درصد زکات را برای نیازمندان و 40 درصد را برا ی پروژه های عمرانی هزینه کنیم.

صادقی تصریح کرد: این زکات باید طبق نیت زکات دهنده اجرایی شود اما ما طبق تعاملاتی که داشتیم بیش از 70 درصد زکات در حمایت از محرومین هزینه می شود و کمتر از 30 درصد برای پروژه های عمرانی و عام المنفعه هزینه می شود.

او با بیان اینکه پروژه های عمرانی که در سطح استان توسط کمیته امداد اجرایی می شوند عمدتا در مناطق روستایی است، گفت: این پروژه ها در راستای تعمیر و بازسازی مساجد ، حسینیه ها و پروژه های عام المنفعه مانند "شبکه آب" که در محل است هزینه می شود.

صادقی هزینه کرد زکات برای نیازمندان را خرید جهیزیه، ساخت و تعمیر مسکن مدد جویان وپرداخت هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان عنوان کرد و گفت:در شهر ستان ها نیز به اقتضای نیاز در آن بخش از سرفصل های حمایتی که اعتبار دولتی ندارند یا کم دارند هزینه می شود.

او با بیان اینکه در سطح استان کرمان مبلغ زکاتی که می شود پرداخت کرد بیش از این مبالغ است، گفت: ناگفته نماند بسیاری از مردم در مناطق مختلف استان زکات مستحبی می دهند مثلا مناطق شمال و غرب استان زکات شامل پسته نمی شود اما مردم زکات مستحبی می دهند.

صادقی اظهار داشت: در منطقه زرند و همین طور در شرق استان تعدادی از کشاورزان تعدادی درخت پسته و خرما را برای زکات وقف کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)