کد خبر: ۳۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس نظام مهندسی معدن :
 رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه ذخیره قطعی شناخته شده سنگ آهن کشور سه میلیارد تن است گفت: تنها برای 13 سال سنگ آهن داریم لذا افزایش اکتشافات معدنی به شدت ضروری است.

تنها برای 13 سال سنگ آهن داریم/ سالانه به ۱۶۰ میلیون تن سنگ آهن نیاز داریم/شرکت گل گهر مرکز پژوهش های آهن کشور را تشکیل دهد/گل گهر به پروژه انتقال آب از دریای عمان توجهی جدی داشته باشد

 رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه ذخیره قطعی شناخته شده سنگ آهن کشور سه میلیارد تن است گفت: تنها برای 13 سال سنگ آهن داریم لذا افزایش اکتشافات معدنی به شدت ضروری است.

داریوش اسماعیلی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در سیرجان افزود: نیاز به توسعه اکتشاف معدنی فولاد به شدت در کشور وجود دارد زیرا در سال ۱۴۰۴ بنا داریم ۵۵ میلیون تن فولاد تولید کنیم و برای تحقق این امر سالانه به ۱۶۰ میلیون تن سنگ آهن نیاز داریم.

وی با تاکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه اکتشافات کشور اظهار داشت: شرکت های معدنی بزرگ شبیه گل گهر سیرجان با فعالیت اصولی و فنی و تشکیل کنسرسیوم ها مجموعه کشور را مورد اکتشاف قرار دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات شرکت گل گهر سیرجان نشان می دهد توان اکتشافات فولاد تمامی کشور را دارا است.

وی ادامه داد: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان می تواند در حوزه استخراج کشور مفید واقع شود و تا سال ۱۴۰۴ باید ظرفیت استخراج ایران به ۲ برابر افزایش یابد که این امر تنها با کمک بخش خصوصی محقق می شود.

اسماعیلی تصریح کرد: مسئولان شهرستان سیرجان و استان کرمان شرکت معدنی و صنعتی گل گهر را به عنوان مجموعه ای ملی و حتی بین المللی درنظر بگیرند.

**کارگروه اجرایی نقشه راه معادن کشور تشکیل شد

اسماعیلی اضافه کرد: ۱۱۴ نفر از نمایندگان مجلس عضو فراکسیون معدن هستند و تهیه نقشه راه معدن و صنایع معدنی برای نخستین بار در کشور در حال اجرا است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور ادامه داد: برنامه چهار ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنایع معدنی برنامه ریزی شده که امیدواریم اقدامات اینچنینی به دیگر وزارت خانه ها نیز تسری یابد.

وی افزود: سال گذشته دبیرخانه تعامل دولت و مجلس شورای اسلامی در بخش معدن و صنایع معدنی کشور تشکیل شد و پنج معاونت وزارت صمت، هیات رئیسه فراکسیون معدن مجلس شورای اسلامی و بیش از ۱۵ تشکل بخش خصوصی این دبیرخانه را تشکیل دادند و در این راستا برای ترسیم نقشه راه تاکنون یکهزار نفر - ساعت صرف شده است.

وی بیان کرد: نقشه راه معدن و صنایع معدنی کشور ۲۵ شهریورماه سال ۹۷ توسط وزیر صنعت و معدن و تجارت سابق ابلاغ شد.

اسماعیلی گفت: اکنون کارگروه اجرایی نقشه راه معادن و صنایع معدنی کشور تشکیل شده و بر این اساس معادن و صنایع ساماندهی می شوند.

وی از تمامی افراد موثر در توسعه صنعت و معدن کشور به خصوص مجموعه گل گهر تقدیر کرد و گفت: نقشه راه معدن و صنایع معدنی در نگاه کارشناسی می تواند جایگزینی برای نفت کشور شود.

**شرکت گل گهر مرکز پژوهش های آهن کشور را تشکیل دهد

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور افزود: شرکت گل گهر سیرجان باید با تحقیق، توسعه و پژوهش های کاربردی، بزرگترین مرکز پژوهش های آهن و سنگ آهن را داشته باشند و دانشگاه کرمان در ورود تکنولوژی روز در صنعت مس و آهن می تواند مشارکتی موثر داشته باشد.

وی عنوان کرد: برای رقابت در سطح بین المللی ضروری است که با تکنولوژی روز دنیا آشنا شد و همچنین هوشمندسازی در معادن کشور باید اتفاق افتد.

اسماعیلی بیان کرد: تا یکسال آینده معدن کشور به صورت هوشمند اداره خواهد شد و شرکت گل گهر سیرجان باید به این حوزه توجه داشته باشد.

وی افزود: طرح های توسعه ای که در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان آغاز شده با قدرت بیشتری ادامه یابد و مجلس به عنوان مجموعه ملی به این شرکت در اجرای طرح ها کمک خواهد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت های بزرگ از جمله گل گهر سیرجان به پروژه انتقال آب از دریای عمان توجهی جدی داشته باشند که در موعد مقرر یا زودتر از موعد به سرانجام برسد.

وی تاکید کرد: مسئولان ملی در بخش های آموزشی، پژوهشی و تعریف طرح های توسعه ای به شرکت گل گهر کمک خواهند کرد که انتقال تجربه و آموزش ها در دیگر بخش های معدنی تسری یابد.

همچنین در این آیین از خدمات ناصر تقی زاده مدیرعامل سابق شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان تقدیر و جمشید ملارحمن به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)