کد خبر: ۳۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
خطیب جمعه کرمان:
امام جمعه موقت کرمان گفت: سیستم نظارتی باید از این زمین‌گیری بیرون آید و هم مدیریت‌ها باید شجاع و حزب‌الهی و جهادی باشند.
دولت حزب‌اللهی یعنی مقید به دین است و از بیت‌المال مراقبت می‌کند/حراست‌ها، چون منصوب رئیس خود هستند خیلی دل و جرات نمی‌کنند حرف بزنند
 
امام جمعه موقت کرمان گفت: سیستم نظارتی باید از این زمین‌گیری بیرون آید و هم مدیریت‌ها باید شجاع و حزب‌الهی و جهادی باشند.

 حجت‌الاسلام علی توکلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان با بیان اینکه خیلی از مشکلات ما عامل درونی دارند، اظهار داشت: هوای نفس، هوا و هوس، آرزو‌های بلند و طولانی ما را به زمین می‌زند.

وی بیان داشت: در مسائل کشور هم اینگونه است و آنچه می‌تواند به کشور و نظام ما آسیب بزند، مسائل داخلی است، همیشه نمی‌شود مشکلات را به گردن آمریکا انداخت، بلکه مدیریت ضعیف و برنامه‌ریزی نسنجیده ما را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

امام جمعه موقت کرمان به اصل تقوا هم اشاره داشت و گفت: تقوا خود را در بیت‌المال نشان می‌دهد، اگر بعضی‌ها پول بیت‌المال را بردند و اراضی ملی را گرفتند، تماما دلیل بر بی‌تقوایی است.

وی خاطرنشان کرد: مدیر باتقوا نظارت خود را آنچنان قوی و محکم می‌کند که زیردستان جرات تجاوز به بیت‌المال را نداشته باشند.

توکلی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امام خمینی (ره) در برخورد با نظام سلطه منظومه فکری خاص خود را داشتند و براساس آن‌ها پیش می‌رفتند.

وی ادامه داد: از جمله تاکیدات امام راحل ایمان و توکل بر خداوند بود و به وعده‌های خدا در قرآن باور داشتند، لذا هیچ کجا نگفتند که من این کار را کردم، بلکه فرمود خدا خرمشهر را آزاد کرد.

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: امام خمینی (ره) توجه خاصی به مردم داشت و خود را خدمتگذار مردم معرفی می‌کرد، مخالفت با تجملات و اشرافیت به ویژه در مورد مسؤولان و چهره‌های شاخص اجتماعی تاکید داشتند که دچار زندگی تجملاتی نشوید و مانند مردم زندگی کنید.

وی اضافه کرد: انسان اگر به تجملات و اشرافی‌گری مبتلا شود، دیگر درک حقوق پایین دیگران را ندارد.

توکلی افزود: امام خمینی (ره) تاکید بر مقاومت در برابر نظام سلطه داشتند، مقاومت نکردن هزینه‌ای بیشتر از مقاومت کردن دارد.

وی همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب نیز در جمع دانشجویان اشاره داشت و بیان کرد: از حرکات دشمن ایجاد یاس و ناامیدی ملت است، فضای مجازی و شبکه‌های بین‌المللی آنچنان مردم را مایوس می‌کنند که گویی قحطی در راه است و هدفشان هم گرفتن امتیاز به روش مذاکره یا ... است.

توکلی با اشاره به تاکید رهبری برای فراهم شدن زمینه دولت جوان و حزب‌اللهی گفت: مدیر جهادی، شجاع و غیر حریص که نخواهد با به دست آوردن صندلی و کرسی مدیریت اول به فکر خود باشد را لازم داریم.

خطیب جمعه کرمان بیان داشت: دولت حزب‌اللهی یعنی مقید به دین است و از بیت‌المال مراقبت می‌کند، عناصر ناسالم را از خود دور می‌کند و بر زیرمجموعه خود نظارت دارد.

وی با بیان اینکه سیستم نظارتی ما متاسفانه ضعیف است، عنوان کرد: حراست‌ها، چون منصوب رئیس خود هستند خیلی دل و جرات نمی‌کنند حرف بزنند، در حالی که مدیر باید حزب‌الهی باشد و حراست را پای کار بیاورد.

توکلی ابراز داشت: هم سیستم نظارتی باید از این زمین‌گیری بیرون آید و هم مدیریت‌ها باید شجاع و حزب‌الهی و جهادی باشند.

وی ابراز داشت: الان شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که می‌طلبد در سبک مصرف تغییری ایجاد کنیم، برای گذر از این گردنه نیاز به کمک ما هم هست، دولت و مجلس هر چه قانون بگذارند و برنامه داشته باشند تا ما ملت پای کار نیاییم درست نمی‌شود.
منبع: فارس
برچسب ها: علی توکلی ، خطیب جمعه
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)