کد خبر: ۳۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
در صحن علنی شورای شهر چه گذشت
در نشست علنی عصر دیروز شورای شهر کرمان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مصوبه واگذاری زمین به شرکت عمران مسکن سازان را مطرح کرد و گفت: شهرداری به دلیل عدم وجود نقدینگی درخواست کرده است در قبال مطالبات این شرکت یک قطعه زمین به آن ها واگذار کند.

گفتارنو/ گروه شهر

در نشست علنی عصر دیروز شورای شهر کرمان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مصوبه واگذاری زمین به شرکت عمران مسکن سازان را مطرح کرد و گفت: شهرداری به دلیل عدم وجود نقدینگی درخواست کرده است در قبال مطالبات این شرکت یک قطعه زمین به آن ها واگذار کند.


حسین چناریان با بیان اینکه این قطعه زمین واقع در بلوارجمهوری اسلامی، خیابان کمیل و به ارزش کارشناسی 2 میلیارد و 730 میلیون ریال است، گفت: طلب این شرکت دو میلیارد و 403 میلیون ریال است و مقرر شده است مابه و التفاوت این مبلغ نقداً توسط شرکت مسکن سازان پرداخت شود.


علی اکبر مشرفی در واکنش به این مصوبه با بیان اینکه این پیشنهاد را شهرداری و با امضا شهردار مطرح کرده است، گفت: من مشخصا از شهردار نام می برم نه شخص سید مهران عالم زاده، ایشان به عنوان شهردار کرمان عضو هیئت مدیره این شرکت هستند و نامه با امضا شهردار به شورا آمده است.


شهردار در پاسخ به مشرفی گفت: شهرداری سهام دار 20 درصدی در این شرکت است و طلب آنها از زمانی بوده است که ساروج پارس را داشتند تملک می کردند.


سید مهران عالم زاده با بیان اینکه این رفتار با شرکت هایی که شهرداری عضو و سهام دار آن است خیلی زشت است، گفت: به جای اینکه نقش حمایتی از این شرکت ها داشته باشیم این شرکت را به جایی رسانده ایم که پول آنها را نمی دهیم و شرکت در پرداخت پول بیمه مانده است.


عالم زاده تصریح کرد: کارگزار شرکت مسکن سازان یا راه و شهرسازی است یا شهرداری. ما خودمان به دست خودمان شرکت تأسیس می کنیم و به دست خودمان نابودش می کنیم.


مشرفی یادآور شد: این بدهی مربوط به سال 88 است و در شورای چهارم این نامه مطرح شد و ما اعلام کردیم قانع نشدیم و الان این در حساب های شهرداری مانده است. شهردار آن را مورد بررسی قرار داده است تا بدهی را تسویه حساب کند، اما چون امضاء نامه به اسم شهردار است و شهردار عضو هیئت مدیره این شرکت است پیشنهاد من این است رییس شورای شهر سوابق را بررسی کند و روی آن اظهار نظری داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: بحث من این است نامه ذی نفع نوشته شده است مثلا نمی شود من از شرکت بارز نامه بدهم خودم هم رای بدهم بنابراین پیشنهاد من این است رییس شورای شهر یکبار پرونده بدهی را نگاه کند.


میرحسینی با طرح این پرسش که آیا این بدهی که در شهرداری ایجاد شده است را باید بپذیریم یا خیر؟ اظهار داشت: اگر بپذیریم این بدهی در حساب های شهرداری ثبت شده است باید برای پرداخت آن فکری شود و اگر شورای چهارم اعلام کرده است این بدهی درست نیست شهرداری باید آن را از حساب های خود پاک کند چرا نگه اش داشته است.


میرحسینی خطاب به مشرفی گفت: اگر شهرداری این بدهی را بپذیرد و یازده عضو شورا هم این بدهی را تایید کنند صد تا رییس شورا نیز روی آن اظهار نظر کند خیلی جایگاهی ندارد.


علی خدادادی خطاب به مشرفی اظهار داشت: اینکه شما می گویید شهردار به عنوان ذی نفع امضا، کرده است ما نمی توانیم تلقی کنیم که شهردار ذی نفع است. این شرکت، شرکتی نیست که سید مهران عالم زاده ذی نفع آن باشد بلکه بخشی از سهام این شرکت در اختیار شهرداری است و شهردار کرمان هرکسی باشد رییس هیئت مدیره یا عضوهیئئت مدیره آن شرکت خواهد شد.


وی تصریح کرد: خود شهرداری هم در آن شرکت حق و حقوقی دارد و این بدهی از ده سال قبل است که درست مدیریت نشده است. بدهی هرچقد باشد 20 درصد آن برای شهرداری است و نباید بگوییم به دلیل اینکه عالم زاده نامه را نوشته است منع قانونی دارد.


مشرفی تاکید کرد: سو تفاهم شده است من اسم شخص سید مهران عالم زاده را نیاوردم من از شهردار کرمان صحبت کردم.


شهردار عنوان کرد: حالا که بحث مقایسه است من هم بدم نمی آید مقایسه کنم! به طور مثال شهرداری کرمان از سال 82 تا سال 97 حدود پنج میلیارد تومان بابت بیمه اتوبوس رانی به سازمان تامین اجتماهی بدهکار بود همه شهرداران آمدند و رفتند و این بدهی را نپرداختنند. حال چون آنها نپرداختند من هم نپردازم؟ اما من تقسیط کردم و بدهی را پرداختم.


عالم زاده با بیان اینکه به گذشته برگشتن عملکرد مثبتی نیست ،تاکید کرد: در گذشته تصمیمات درستی گرفته نمی شده است. ما خودمان پروژه بیرم آباد را می فرستادیم کمیسیون ماده 100 جریمه شود و این در حالی بود که نام مالک شهرداری و کمیسیون ماده 100 هم شهرداری بود، این خنده دار نیست؟ خودمان، خودمان را به کمیسیون ماده 100 فرستادیم.

در پایان محمد فرشاد خطاب به اعضای شورای شهر اعلام کرد: استنباط مشرفی این است که با توجه به اینکه در سوابق گذشته این بدهی تایید نشده است من سوابق را بررسی کنم و من این پیشنهاد را می پذیرم و در جلسه بعد نتیجه را مطرح می کنم که ابهامی نباشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)