کد خبر: ۳۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
یحیی کمالی پور:
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس حذف مجازات حبس برای مهریه را باعث افزایش درخواست خانواده‌های دختران برای ثبت ملک به نام دختران‌شان در زمان ازدواج و واهمه جوانان از این موضوع برای اردواج خواند.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس حذف مجازات حبس برای مهریه را باعث افزایش درخواست خانواده‌های دختران برای ثبت ملک به نام دختران‌شان در زمان ازدواج و واهمه جوانان از این موضوع برای اردواج خواند.

یحیی کمالی پور در خصوص اظهارات رئیس قوه قضاییه مبنی بر احتمال حذف مجازات حبس برای زندانیان مهریه گرفت: مراجع تقلید در دیدار با حجت‌الاسلام رئیسی بر موضوع زندانیان مهریه تاکید کردند و ریاست قوه قضاییه نیز در این خصوص این بحث را مطرح کرده‌اند.

کمالی‌پور تصریح کرد: با توجه به این که مهریه تنها ابزار در دست زنان است و از طریق آن می‌توانند مصالحه کنند، قطعاً رئیس دستگاه قضا آئین‌نامه و دستورالعملی که در آن حقوق زنان نیز مورد توجه و تاکید قرار گیرد، تنظیم خواهند کرد.

وی ادامه داد: زنان نباید از دریافت مهریه به عنوان تنها حق قانونی خود محروم شوند و باید در این خصوص آئین‌نامه‌ای مبنی بر مشروط کردن شرایط و در نظر گرفتن تبصره‌هایی برای حفظ حقوق زنان در نظر گرفته شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های این کمیسیون در خصوص ساماندهی شرایط مربوط به زندانیان مهریه گفت: در طرح حبس‌زدایی که در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس است، موضوع مهریه و کاهش تعداد زندانیان این حوزه در حال بررسی است و بدون شک پس از تصویب این موضوع، قانون مهریه بازنگری می‌شود.

کمالی‌پور در پاسخ به سوالی مبنی اظهارات مدیرعامل ستاد دیه مبنی بر این که حبس برای مهریه روزانه 150 هزار تومان هزینه دارد، گفت: این مسائل وجود دارد و مجلس نیز نسبت به آن بی‌اعتنا نیست اما نباید به سمتی برویم که برای کاهش تعداد زندانی حقوق زنان را در معرض تهدید قرار دهیم. بدون شک این خواسته خود دستگاه قضا هم نیست.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع که هدف از اجرای طرحی برای حذف مجازات حبس برای زندانیان مهریه کاهش آمار زندانیان در این خصوص است، گفت: بله، اگر مباحث مربوط به مهریه در نظام حقوقی تغییر کرده و به سمت حذف مجازات زندان به عنوان ضمانت اجرایی مهریه برود، بدون شک تعداد قابل توجهی زندانی آزاد می‌شوند اما این تنها یک روی سکه است و مباحث دیگری زیر سایه این حذف رشد می‌کند.

به گزارش برنا وی در این خصوص تصریح کرد: زمانی که دختران و زنان و بعضا خانواده‌های آن‌ها ببینند مهریه برای‌شان ضمانتی ندارد، مباحثی هم چون افزایش درخواست‌های خانواده‌های دختران برای زدن ملک به نام عروس رخ می‌دهد و برخلاف تصور که حذف مهریه ازدواج را تسهیل می‌کند، شیوع این دست از رفتارها کاهش تمایل برای ازدواج را در پی دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)