کد خبر: ۳۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر خارجه آلمان در مصاحبه‌ای در یک رسانه آلمانی ابراز امیدواری کرد که اولین پرداخت‌ها در سیستم مالی اینستکس در هفته‌های آینده محقق شود.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در برنامه "تاگس تمن" تلویزیون آلمان بعد از پایان سفر خود به ایران تاکید کرد که تهران هیچ علاقه‌ای به یک جنگ ندارد.

هایکو ماس تاکید کرد که او تلاش خواهد کرد هیچ گونه تشدید تنش‌هایی در خاورمیانه به وجود نیاید چرا که این یک فاجعه خواهد بود.

وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که حتی یک رویداد و یا یک حمله می تواند یک تنش و درگیری نظامی را ایجاد کند. وی همچنین اظهار داشت که در مذاکرات خود در بسیاری کشورهای منطقه متوجه شده است که همه می خواهند که این تنش ها منجر به یک جنگ نشود.

هایکو ماس این سفر منطقه‌ای خود را اولین گام نامیده و گفت: وی امیدوار نیست که ایرانیان در آینده اورانیوم بیشتری را غنی سازی کنند.

وی با نگاهی به مسائل اقتصادی در تجارت های بین اروپا و ایران بر سیستم تبادل مالی اینستکس تاکید کرده و ابراز امیدواری کرد که در هفته های آینده اولین پرداخت های مالی در این سیستم محقق شود.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین بر این عقیده است که تلاش ها برای خلع سلاح هسته‌ای و عدم گسترش سلاح های اتمی در بحران قرار گرفته است. به گفته وی این وضعیت خطری برای صلح جهانی است.

وی که قبل از آغاز دیدار 18 وزیر امور خارجه در استکهلم که امروز سه شنبه برگزار می شود سخن می گفت تصریح کرد : که ما باید با این روند منفی مقابله کنیم.

وزرای امور خارجه سوئد و همچنین آلمان، و دیپلمات های ارشد کشورهای آرژانتین، اتیوپی، فنلاند، اندونزی، ژاپن، اردن، کانادا، قزاقستان، هلند، نیوزیلند، نروژ، سوئیس، اسپانیا و کره جنوبی در این نشست با هم به تبادل نظر خواهند پرداخت. هیچ یک از این کشورها دارنده سلاح اتمی نیستند.

هایکو ماس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: این خوب است که امروز در استکهلم بسیاری کشورها گرد هم آمده‌اند تا قراداد خلع سلاح هسته‌ای را حفظ و تقویت کنند. وی این قرارداد را از پنجاه سال پیش اساسی برای نظم هسته‌ای دانسته و گفت: بدون این قرارداد امروز کشورهای بیشتری سلاح اتمی در اختیار داشتند.

وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که اما این قرارداد در بحران است. کشورهای دارنده سلاح هسته‌ای باید مسئولیت خود برای تداوم روند خلع سلاح هسته‌ای را بهتر برآورده کنند. همزمان ما باید از این مسئله جلوگیری کنیم که کشورهای بیشتری به سلاح اتمی دست یابند

منبع: تسنیم
برچسب ها: آلمان ، ایران ، اینستکس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)