کد خبر: ۳۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری در گفت و گو با گفتارنو مطرح کرد:
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری با بیان اینکه میزخدمت هنوز جا نیفتاده است، اما شروع خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: در وهله اول مفهوم میز خدمت بایستی به کارکنان آموزش داده شود و از افراد با تجربه استفاده شود و در وهله دوم مجموعه خدماتی که ادارات باید انجام دهند به میز خدمت ارسال شود تا بر اساس آن به مردم خدمات رسانی کنند.

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار

به دنبال بخشنامه ریاست جمهوری و سازمان استخدامی کشور، مبنی بر استقرار "میز خدمت" در راستای حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع، "علی ربیعی" وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که بخشنامه استقرار میز خدمت را به کلیه معاونان، مدیران عامل، روسای سازمان‌ها، صندوق‌های تابعه و مدیران کل اجرایی صادر کرد.

طبق این بخشنامه مقرر شد تمامی ادارات و سازمان‌ها از تیر ماه ۹۷ نسبت به استقرار میز خدمت اقدام کنند. اما عمر وزارت ربیعی کفاف نداد که بر اجرایی شدن این بخشنامه نظارت کافی را اعمال کند.

حال پس از گذشت حدود یکسال از ابلاغ این بخشنامه، باز در برخی از ادارات استان با میز خدمت حضوری یا الکترونیکی به معنای واقعی مواجه نمی‌شویم. از سوی دیگر به نظر می‌آید افرادی که در این میز خدمت می‌کنند به ابتدایی‌ترین وظیفه خود نیز آشنایی ندارند، وهنوز پاسکاری ارباب رجوع از یک اتاق به اتاق دیگر انجام می‌گیرد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمان نیز معتقد است، "میز خدمت" آن جایگاهی که مد نظر ریاست جمهوری و سازمان امور استخدامی کشوری بوده است را ندارد.

به گزارش گفتارنو، رضا اشک با بیان اینکه میزخدمت هنوز جا نیفتاده است، اما شروع خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: در وهله اول مفهوم میز خدمت بایستی به کارکنان آموزش داده شود و از افراد با تجربه استفاده شود و در وهله دوم مجموعه خدماتی که ادارات باید انجام دهند به میز خدمت ارسال شود تا بر اساس آن به مردم خدمات رسانی کنند.

اشک نحوه برگزاری و کنترل میز خدمت در ادارات را یکی از وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواند و گفت: استانداری نیز دستگاه نظارتی است و فقط ارزیابی می‌کند، اجرا با خود ادارات است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه میز خدمت با میز راهنما متفاوت است، گفت: این در حالی است که میز خدمت در بعضی از ادارات به عنوان میز راهنما فعالیت می‌کند.

اشک تصریح کرد: در اداراتی که در سطح ملی برای آن‌ها تصمیم گیری می‌شود خدماتی که به مردم ارائه می‌شود به صورت الکترونیکی است و اگر به تارنمای برخی از ادرات مراجعه کنید میز خدمت الکترونیکی را در آن‌ها مشاهده خواهید کرد.

اشک در توضیح اینکه چرا استقرار میز خدمت اینقدر طول کشیده است، گفت: ما یک فرصت برای راه اندازی و یک فرصت برای شروع کار نیاز داریم و این روند زمان بر است هرچند در برخی از ادارات مانند کمیته امداد، بهزیستی و تامین اجتماعی و اداراتی که بیشتر با مردم سرو کار دارند خدمات خوبی در راستای میز خدمت ارائه دادند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری اذعان کرد: هرچند میز خدمت با ضعف‌هایی مواجه است، اما این نباید باعث شود میز خدمت به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول اولویت راه اندازی با میز خدمت حضوری و در مرحله بعدی میز خدمت الکترونیکی بوده است، گفت:عموم خدمات طبق برنامه دولت، بایستی الکترونیکی شود، چراکه میز خدمت الکترونیکی برای مردم راحت‌تر است.

اشک با بیان اینکه به جز میز خدمت الکترونیکی که برای راه اندازی به بودجه نیاز دارد استقرار میز خدمت حضوری هیچگونه بارمالی برای ادارات ندارد، گفت: بودجه مورد نیاز استقرار میز خدمت از محل بودجه جاری ادارات است و بودجه اختصاصی به این امر اختصاص داده نشده است. حتی پرسنل هم باید از پرسنل موجود در ادارات باشد.

وی تصریح کرد: برای فردی که در میز خدمت نیز فعالیت می‌کند حقوق جدایی در نظر گرفته نشده است، اما پیش بینی سختی کار برای آن‌ها شده است.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت بروز مشکل در میز خدمت ادارات و نحوه برخورد کارکنان با سامانه ۱۱۱ که سامانه ارتباط دولت با مردم است در ساعات اداری تماس بگیرند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)