کد خبر: ۳۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در گفت و گو با گفتارنو مطرح کرد:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با بیان اینکه کسانی که در ایام تعطیل از سینما استقبال می‌کردند حالا ترجیح می‌دهند سه شنبه‌ها به سینما بروند بخاطر اینکه از تخفیف استفاده کنند، گفت: مدیران سینما نیز برای اینکه مراجعان اصلی شان که در روز‌های تعطیل به سینما می‌آمدند را از دست ندهند می‌گویند این چه بخشنامه‌ای است؟ این بخشنامه برای ما منفعتی ندارد.

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

در راستای مصوبات شورای عالی اکران کشور ، بلیط سینما ها در سراسر کشور چند سالی است که در سه شنبه ها به صورت نیم بها عرضه می‌شود . چندی بعد با گسترش استقبال مردم از این طرح در بسیاری از سینماهای تهران و شهرستان ها روز شنبه نیز به روزهای نیم بها اضافه شد. داستان اما برای سینما دوستان کرمانی متفاوت است . کرمانی ها که از کمبود سالن های سینما رنج می برند در بازار انحصاری سینمای کرمان با مشکل اجرا نشدن عرضه بلیط نیم بها نیز مواجه هستند.

در همین راستا مدیر سینما شهر تماشا اخیرا در گفت وگو با گفتارنو گفته است : در تهران بلیط‌ها شناور هستند یعنی سه‌شنبه‌ها ارزان‌تر است، در مقابل پنج‌شنبه و جمعه‌ها گران‌تر است ولی ما در کرمان روندمان ثابت است و قیمت‌ها تغییر نمی‌کند.
مدیر سینما آسیا و مهتاب نیز در این خصوص به گفتارنو می گوید: سینماهایی که بلیط نیم‌بها دارند دولتی هستند درصورتی ‌که سینماهای ما خصوصی هستند نه یارانه‌ای داریم و نه حمایت می‌شویم از همین رو زیر بار این مسائل نمی‌رویم.

 معاون هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اما به گفتارنو می گوید: بخشنامه نیم بها بودن سه شنبه ها توسط مدیر کل سینمای حرفه ای و شورای صنفی اکران در تهران به تمامی سینماداران استان ها و شهرستان ها ابلاغ شده است و همه موظف به اجرای آن هستند. اما مدیران سینماهای کرمان صراحتا عنوان می کنند، زیر بار این مسئولیت نمی روند.

وحید محمدی  می افزاید: بخش نامه ای که از سوی مدیر کل سینمای حرفه ای و شورای صنفی اکران ابلاغ شده است هیچ ربطی به دولتی یا خصوصی بودن سینما ها ندارد و همگی موظف هستند سه شنبه ها بلیط نیم بها ارائه دهند.

به گزارش گفتارنو، محمدی با بیان اینکه اگر مدیران سینماهای ما سه شنبه ها را نیم بها نکنند ما مجبور می شویم مکاتبه کنیم که فیلم در اختیار آنها قرار ندهند، می افزاید:  تعداد سینماهای ما در کرمان زیاد نیست وچند سینما از چرخه اکران خارج شده اند و همین ها هم به سخت روی پا  ایستاده اند لذا ما قدرت مانور روی این موضوع را نداریم.

محمدی تصریح می کند: در استان ها و شهرستانهای مختلف استقبال از سینما متفاوت است و فرهنگ استفاده از سینما در روزهای تعطیل آخر هفته و تعطیلات رسمی بیشتر است اما در کرمان در طول ایام هفته استقبال چندانی از سینما نمی شود و در طول سال چند فیلم خاص با افزایش مخاطب همراه است.

او با بیان اینکه کسانی که در ایام تعطیل از سینما استقبال می کردند حالا ترجیح می دهند سه شنبه ها به سینما بروند بخاطر اینکه از تخفیف استفاده کنند، می گوید: مدیران سینما نیز برای اینکه مراجعان اصلی شان که در روزها ی تعطیل به سینما می آمدند را از دست ندهند می گویند این چه بخشنامه ای است؟ این بخشنامه برای ما منفعتی ندارد.

محمدی صراحتا اعلام می کند: هرچند قبول داریم مردم کم به سینما می روند و مدیران سینما از این روند راضی نیستند و اذعان دارند ما در برخی از فیلم ها در کرمان ضرر کردیم از همن رو نسبت به اجرای این بخشنامه مقاومت می کنند. اما این نافی این نیست که بخشنامه اجرایی نشود.

او ادامه می دهد: اصل این بخشنامه برای جذب مخاطب بیشتر است به طوریکه در این بخشنامه آمده است روزهای سه شنبه بلیط سینماها نیم بها است اما درصورتیکه سه شنبه ها مصادف با تعطیل رسمی شد سینمادران می توانند بلیط را تمام بها بگیرند به دلیل اینکه در ایام تعطیل استقبال از سینما بیشتر می شود.

محمدی خاطرنشان می کند: ما ابلاغ کردیم که بخشنامه را بایستی اجرایی کنند. چنانچه گزارشی به دست ما برسد که به این بخشنامه عمل نمی شود با آنها برخورد می کنیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)