کد خبر: ۳۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی:
 استاندار کرمان با اشاره به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومانی محصولات کشاورزی این استان ، گفت: بخش کشاورزی ظرفیت لازم برای دستیابی به خودکفایی کامل را دارد و می تواند به خوبی از قابلیت های موجود خود استفاده کند.

 استاندار کرمان با اشاره به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومانی محصولات کشاورزی این استان ، گفت: بخش کشاورزی ظرفیت لازم برای دستیابی به خودکفایی کامل را دارد و می تواند به خوبی از قابلیت های موجود خود استفاده کند.

 محمدجواد فدائی روز یکشنبه در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان، ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی افزود: تقویت بنیه کارشناسی در حوزه کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی نیاز به دید کارشناسی قوی تری داریم، اظهارداشت: مدیران جهاد کشاورزی نیز باید هرچه بیشتر از نگاه و رویکرد کارشناسی تبعیت کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه نیاز به تغییر و تنوع کشت و نوع محصول از جمله مواردی است که هنوز نیاز به بحث های کارشناسی دارد، تاکید کرد: اگر در بحث های کارشناسی به صورت عمیق وارد نشویم و به دقت و درستی مباحث را مورد کنکاش قرار ندهیم، تصمیمات اتخاذ شده اثرگذار نخواهد بود.

فدائی، لزوم سرعت عمل در انجام کارها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در بسیاری ازموارد کارها در حالی انجام می شود که دلیل قانع کننده ای برای طولانی شدن زمان اجرای آنها وجود ندارد و باید زمان را مغتنم شمرد و کارها را در سریعترین زمان ممکن انجام داد.

وی نداشتن برنامه زمانبندی کمی را از مشکلات موجود برشمرد و تاکید کرد: برنامه سال جاری برای توسعه کشت های گلخانه ای و سایر حوزه های مربوط به بخش کشاورزی باید تدوین و اجرایی شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: در مباحث مربوط به بهره وری و کشاورزی در استان کرمان با توجه به موضوعاتی از جمله خشکسالی سرفصل های لازم مشخص است.

فدائی با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده که در قالب یک برنامه سه ساله ۱۰ درصد از بذرهای هیبریدی در استان کرمان تولید شود، اظهارداشت: ایجاد شرکت های سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی لازم است اما تجربه خوبی در این زمینه در گذشته وجود نداشته و شاید مدیریت ها به خوبی انجام نشده است و این شرکت ها باید با فرمول و مدیریت جدید اجرایی شوند تا بتوان از منابع موجود در بخش کشاورزی به خوبی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد هماهنگی های لازم در سطح استانی و ملی آمادگی لازم وجود دارد تا کشاورزی به عنوان یک بخش مهم هر چه موفق تر عمل کرده و انتظارات مردم را به خوبی برآورده کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز با اشاره به اینکه ۳۳ درصد اشتغال این استان مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: ۶.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان کرمان تولید می شود و ارزش این تولیدات ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

عباس سعیدی با اشاره به اینکه ۱۸ هزار تن تخم مرغ و ۲۱ هزار تن گوشت در استان کرمان تولید می شود، گفت: هیچ مشکلی در تامین غذای مردم وجود ندارد.

وی تاکید کرد: امروز تمامی نهاده های بخش کشاورزی در استان و کشور تامین شده و ۹۰ درصد غذای مردم کشور توسط بخش کشاورزی تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان ادامه داد: در سال رونق تولید باید وقت ویژه ای را برای توسعه گلخانه ها اختصاص دهیم زیرا هر هکتار گلخانه های هیدروپونیک تا ۱۵ نفر اشتغال ایجاد کرده، مصرف آب کمی دارد و پایداری تولید و صادرات محصولات سالم را محقق می کند.

وی اظهارداشت: سطح زیرکشت گندم در استان کرمان از ۵۵ هزار هکتار به ۳۵ هزار هکتار رسید اما میزان محصول گندم تولیدی افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز گفت: کشورهایی که زمانی به سمت صنعت حرکت کرده اند، در حال حاضر به این نتیجه رسیده اند که باید غذای خود را خودشان تامین کنند و در حوزه امنیت غذایی و تولید مواد غذایی بحث های جدی مطرح می کنند.

سعید برخوری با اشاره به اینکه در سایر کشورها یارانه های زیادی به حوزه کشاورزی پرداخت می شود، تاکید کرد: لازم است که در بودجه کشور به پرداخت یارانه به بخش کشاورزی توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت کشاورزی در دنیا، گفت: از زمانی که روحیه جهادی بر تفکر علمی در حوزه کشاورزی اعمال شد، شاهد تحولات بسیار خوبی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان تاکید کرد: باید در حوزه بخش کشاورزی با برنامه حرکت کرد تا بتوان از منابع این حوزه به خوبی استفاده کرد.

برخوری یادآور شد: در جنوب استان کرمان برای پایداری کشاورزی موضوع کشاورزی قراردادی را مد نظر قرار داده ایم و در ادامه به نحوی اقدام شده که کشاورزان با تولید محصولات متنوع بتوانند از بروز خسارت های احتمالی به محصولات خود جلوگیری کنند.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)