کد خبر: ۳۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
عبدالله ناصری می گوید: از زمانی که قالیباف بحث نواصولگرایی را مطرح کرد، به نظر می‌رسید ایشان دارند با رویکردی جدید وارد انتخابات ۹۸ می شوند. ضمن این که آقای قالیباف با مشارکت در همه‌ انتخابات ریاست جمهوری از سال ۸۴ به این سمت و نیز انتخابات ۸۸ به یک جمع بندی درستی رسیده که بخت ریاست جمهوری ندارد.

هدف قالیباف از فراخوان انتخاباتی چیست؟

عبدالله ناصری می گوید: از زمانی که قالیباف بحث نواصولگرایی را مطرح کرد، به نظر می‌رسید ایشان دارند با رویکردی جدید وارد انتخابات ۹۸ می شوند. ضمن این که آقای قالیباف با مشارکت در همه‌ انتخابات ریاست جمهوری از سال ۸۴ به این سمت و نیز انتخابات ۸۸ به یک جمع بندی درستی رسیده که بخت ریاست جمهوری ندارد.

محمدباقر قالیباف در پیامی ویدئویی از «جوانان انقلابی» خواسته است تا در انتخابات پیش روی مجلس به میدان بیایند و خود را در معرض رقابت قرار دهند. او از همه کسانی که خودشان یا در میان آشنایان و دوستان کسی را دارای صلاحیت و آمادگی برای انتخابات می‌دانند، دعوت کرده تا در یک سامانه اینترنتی ثبت نام کنند.

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره این فراخوان انتخاباتی قالیباف گفت: خبر‌هایی که مطرح است دال بر این است که ایشان فعال بوده و سفر‌های استانی داشته اند و بعضا سفر به خارج از کشور نیز داشته‌اند. از طرفی این گونه که معلوم است ستاد‌های انتخاباتی را شکل داده‌اند. در واقع کار را به صورت نیمه رسمی شروع کرده و عموم نیرو‌ها هم همان نیرو‌های همراهشان در دوره شهرداری هستند.

ناصری ادامه داد: از زمانی که ایشان بحث نواصولگرایی را مطرح کرد، به نظر می‌رسید ایشان دارند با رویکردی جدید وارد انتخابات ۹۸ می شوند و این انتخابات را نشانه گرفته اند. ضمن این که آقای قالیباف با مشارکت در همه‌ انتخابات ریاست جمهوری از سال ۸۴ به این سمت و نیز انتخابات ۸۸ به یک جمع بندی درستی رسیده که بخت ریاست جمهوری ندارد.

او ادامه داد: آقای قالیباف با توجه به ۱۲ سال مدیریت شهر تهران و عموما کادرسازی و حتی ساختارسازی های فرهنگی و اجتماعی در شهرداری، زمینه‌ مشارکت در انتخابات در پایتخت را تشخیص داده اند و به خاطر این که رای ریاست جمهوری جناح اصولگرایی را برای خودشان منتفی می دانند، می خواهند برای مجلس زمینه سازی کنند.

این تحلیلگر اصلاح طلب ادامه داد: آقای قالیباف در انتخابات اول خود در سال ۸۴ با یک رویکرد نسبتا مدرن تری با ستاد‌های انتخاباتی اصولگرایان به میدان آمد و هزینه های زیادی کرد و جوانان زیادی را به خود جذب کرد البته همین سال ۸۴ یکی از پاشنه آشیل‌های جدی خودش بود. من معتقدم تشخیص آقای قالیباف در اقبال به جوانان در انتخابات چه مجلس و چه ریاست جمهوری رویکرد درستی است و با توجه به منابع مالی خوبی که ممکن است تیم آقای قالیباف در اختیار داشته باشند و با توجه به بحران بیکاری و سردرگمی جوانان حتما اقای قالیباف در شبکه سازی اجتماعی جوانان موفق خواهند بود. حال باید دید که اصولگرایان چه تصمیمی می گیرند ائتلاف می کنند یا خیر. هنوز این موضوع مشخص نیست.

ناصری افزود: این یک واقعیت است که در انتخابات ۹۸ هر دو جریان سیاسی باید یک بازنگری در سازمان بندی گذشته انجام دهند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره احتمال تلاش قالیباف برای ایفای نقش لیدری در میان اصولگرایان گفت: این احتمال وجود دارد. با توجه به تضعیف موقعیت امسال آقای لاریجانی در درون جبهه اصولگرایی و اقداماتی که آقای احمدی نژاد و تیمشان علیه لاریجانی انجام دادند، چنین احتمالی وجود دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)