کد خبر: ۳۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو موضوع آب سرد کن های سطح شهر و سلامت آنها را بررسی می کند:
معاون فنی و اجرایی سازمان پارک ها و فضای سبز در خصوص وجود آب سرد کن در پیاده روهای سطح شهر به گفتارنو، می گوید: نصب آب سرد کن در پیاده روهای سطح شهر بر عهده شهرداری و یا سازمان پارک ها و فضای سبز نیست و معمولا افراد خیر یا مغازه داران آن ها را نصب می کنند.

گفتارنو/ گروه شهر:

شهرداری:نصب آب سرد کن در پیاده روها بر عهده شهرداری نیست/  تعداد آب سرد کن های جنگل قائم کافی است/دانشگاه علوم پزشکی: در سال گذشته یک مورد آلودگی داشتیم که مربوط به آب سرد کن های بین راهی بود/ آب سرد کن های سطح شهر همگی به آب شهری وصل هستند/ با کسانی که از آب سرد کن های سنتی استفاده کنند برخورد می کنیم

با شروع فصل گرما زمانیکه برای خرید رفته ایم یا اینکه برای گذراندن اوقات فراغت در پارک مشغول قدم زدن هستیم برای اینکه گلویی تازه کنیم به سراغ آب سرد کن ها می رویم اما گاهی آنقدر دسترسی به آنها سخت است یا آبشان گرم است و تعدادشان اندک، که ترجیح می دهیم قبل از اینکه قصد خرید و یا پیاده روی داشته باشیم ابتدا برای خرید آب معدنی اقدام کنیم.


معاون فنی و اجرایی سازمان پارک ها و فضای سبز در خصوص وجود آب سرد کن در پیاده روهای سطح شهر به گفتارنو، می گوید: نصب آب سرد کن در پیاده روهای سطح شهر بر عهده شهرداری و یا سازمان پارک ها و فضای سبز نیست و معمولا افراد خیر یا مغازه داران آن ها را نصب می کنند.


روح الله خواجویی می افزاید: طبق قانون و مقررات نصب آب سرد کن در پیاده روها بر عهده سازمان میادین است که اکنون با نام جدید  سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی فعالیت می کند.


به گزارش گفتارنو، خواجویی با بیان اینکه به جز یکسری پارک های محلی کوچک بقیه پارک ها آب سرد کن دارند، تصریح می کند: نصب این آب سرد کن ها توسط شهرداری های مناطق انجام می شود و پس از نصب در اختیار شرکت ها قرار می گیرند تا از آنها مراقبت و نگهداری کنند و ما فقط ناظر هستیم و مکان مناسب برای نصب را مشخص می کنیم.


خواجویی می افزاید: به جز موارد معدودی که توسط افراد خیر نصب شده اند اکثر آب سرد کن های موجود در پارک ها توسط شهرداری نصب شده است.


معاون فنی و اجرایی سازمان پارک ها و فضای سبز در خصوص تعداد آب سرد کن ها و آب خوری ها در مناطق چهارگانه می گوید: منطقه یک، یازده آب سرد کن و 9 آب خوری، منطقه دو، 9 آب سرد کن و 4 آب خوری ، منطقه سه، 9 آب سرد کن و 16 آب خوری و منطقه چهار، 3 آب سرد کن و 2 آب خوری دارد.


خواجویی تصریح می کند: در بعضی قسمت ها شاید این تعداد آب سرد کن و آب خوری کافی نباشد و شهرداری مناطق باید تعداد آنها را افزایش دهد. ما نیز با درخواست های مردمی، به شهرداری های مناطق نامه نوشتیم و آنها هم تعداد آب سرد کن ها را افزایش دادند.


او با بیان اینکه جنگل قائم 2 آب سرد کن و 3 تا آب خوری دارد، خاطرنشان می کند: این تعداد برای جنگل قائم کافی است و در فصل های خاص که نیاز نیست و مراجعه کننده نداریم درشان بسته می شود، چرا که اگر باز باشند باید برایشان نگهبان بگذاریم و پول بدهیم.


خواجویی در ادامه اعلام می کند در یک دوره ای مرکز بهداشت و سلامت به دلیل شیوع بیماری اقدام به جمع آوری برخی از آب سرد کن ها کرد.


در همین راستا مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با گفتارنو، صراحتا اعلام می کند: ما در نظارت بر آب سرد کن ها بسیار حساس هستیم و با شروع فصل گرما از آب سرد کن ها نمونه برداری میکروبی می کنیم و بازرسین ما به متصدیان تذکر می دهند حتما قبل از استفاده مخزن را شستشو دهند.

حمیر رضا گلزاری تصریح می کند: در سطح استان به طور انگشت شمار گزارش آلودگی میکروبی آب سرد کن ها را داشته ایم، به طوریکه در سال گذشته فقط یک مورد آلودگی داشتیم که مربوط به آب سرد کن های بین راهی بوده است.


او اضافه می کند: آب سرد کن های سطح شهر همگی به آب شهری وصل هستند و اگر در نقطه ای از شهر کسی از آب سرد کن های سنتی استفاده کند حتما با آنها برخورد می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

کارت شرکت در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از دوشنبه منتشر می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)