کد خبر: ۳۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان در گفت وگو با گفتارنو
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان گفت: درختان کاج سطح شهر به فصل خزان و پوشال ریزی خود رسیده اند و تا یکی دوماه آینده این روند ادامه دارد. اما قابل برگشت هستند.

گفتارنو/گروه شهر:

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان گفت: درختان کاج سطح شهر به فصل خزان و پوشال ریزی خود رسیده اند و تا یکی دوماه آینده این روند ادامه دارد. اما قابل برگشت هستند.

یدالله علیزاده در گفت و گو با گفتارنو، با اعلام این خبر که اکثر چاه های ما خشک شده اند، گفت: در همین رابطه ما برای حفر 10حلقه چاه مجوز گرفتیم و هشت حلقه تاکنون حفر شده است.

علیزاده افزود: دو حلقه چاه در منطقه دو پراکنده اند ، یکی از این حلقه چاه ها در بلوار جمهوری جلوی هتل آسمان است که با این حلقه چاه مشکل آب بلوار جمهوری حل می شود، و یک حلقه چاه هم در بلوار امام حسن در شهرک یاس سفید حفر شده است.

او با بیان اینکه ما در حال حاضر شبکه آبیاری نداریم، گفت: باید شبکه آبیاری را توسعه دهیم تا بتوانیم این آبها را منتقل کنیم.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خاطرنشان کرد: آب چاهی که در هتل آسمان حفر کردیم ec 2500 دارد و بسیار مناسب برای درختان است و با این چاه مشکل درختان بلوارجمهوری به طور کامل حل می شود.

علیزاده با اشاره به درختان روبه روی برج اول که به دلیل ec بالای آب برج با مشکل مواجه شده اند، گفت: آبی که در آن محدوده مشکل داشت را به بلوار هوانیروز و از آنجا نیز به طرف زنگی آباد منتقل کردیم.

او اضافه کرد: بخش خصوصی این ّ آب را در اختیار می گیرد و به ازای آن یک آب شیرین و با کیفیت در خیابان مدیریت به ما تحویل می دهد تا ما بتوانیم مشکل آب قسمت آرامستان را برطرف کنیم.

علیزاده در خصوص خاک نامناسب بلوار جمهوری نیز گفت: با شوری آب طبیعی است که خاک نیز با مشکل مواجه شود.اما خاک رو به روی هتل پارس و خاک سمت برج اول که مشکل داشت را با خاک اصلاح شده جایگزین کردیم و با آبیاری درختان با آب شیرین احتمال اینکه درخت احیا شود زیاد است.

او در پاسخ به این سوال خبرنگار گفتارنو، مبنی بر اینکه درختان جدیدی که انتهای بلوار جمهوری کاشته اید مجدد در حال خشک شدن هستند، گفت: ما معمولا درختچه ها را از اصفهان و شمال می آوریم آب آنجا نسبت به آب کرمان شیرین تر است و زمانیکه درختان در کرمان کاشته می شوند دچار یک تنش آبی می شوند.

علیزاده افزود: در انتهای بلوار جمهوری تعدادی یاس هلندی دچار مشکل شده اند که مقرر شده است آنها را به مجموعه تولید ببریم و مشکلشان را برطرف کنیم لذا این درختان مجدد احیا می شوند و مشکل خاصی ندارند.

او با اشاره به اینکه امسال بیشترین آمار واکاری و کاشت درخت را داشتیم، گفت: ما در منطقه یک و منطقه چهار از نظر آب مشکل خاصی نداریم و پارک های آن منطقه درختان خوبی دارند اما در منطقه دو و سه شدیدا با کمبود آب با کیفیت مواجه هستیم لذا درختان کمتری در آنجا وجود دارد. اما با حفر چاه و احداث شبکه انتقال آب مشکل آب این مناطق هم برطرف می شود.

علیزاده مدعی شد: بزرگترین کاری که در بلوار جمهوری در حال انجام است این است که تا 24 روز آینده آب بی کیفیت قبلی از بلوار خارج می شود و بقیه درختان نجات پبدا می کنند.

او در خصوص افزایش پشه در پارک ها با آغاز فصل بهار نیز گفت: بیسترین خرید کود حیوانی و شیمیایی را در امسال داشتیم تا مبارزه با آفات را انجام دهیم در همین راستا نیز ما هر شب به صورت دوره ای سم پاشی درختان پارک ها را انجام دادیم تا آفات کنترل شوند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

پربازدید ها

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)