کد خبر: ۳۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از رقابت غیرمنصفانه بخش دولتی با بخش خصوصی در حوزه انرژی خبر داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از رقابت غیرمنصفانه بخش دولتی با بخش خصوصی در حوزه انرژی خبر داد.

 معاون وزیر نیرو، استاندار کرمان، اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در کرمان گردهم آمدند تا به راهکارهایی برای حضور بیشتر بخش خصوصی در حوزه انرژی برسند، زیرا بنا به گفته طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان رقابت غیرمنصفانه بخش دولتی با بخش خصوصی را در این بخش شاهد هستیم.

رقابت غیرمنصفانه بخش دولتی با بخش خصوصی در حوزه انرژی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این نشست اظهار داشت: انرژی یکی از پیشران‌های اقتصادی کشور است و می‌تواند از پیشران‌های توسعه هم باشد.

مهدی طبیب‌زاده بیان داشت: این در شرایطی‌ست که بیشترین اسراف در بخش انرژی اتفاق می‌افتد و روایت‌های زیادی در این زمینه وجود دارد و تا 100 میلیارد دلار اتلاف انرژی هم مطرح می‌شود.

وی افزود: تعجبم از این است که با این واضحی اسراف انرژی اما تصمیمی برای جلوگیری از آن در کشور گرفته نمی‌شود و هرچند ما به عنوان بخش خصوصی از برنامه‌های دولت در حوزه انرژی حمایت کرده‌ایم، اما با خلف وعده‌هایی مواجه شده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان خطاب به مدیران دولتی متذکر شد: با این روند دیگر با استقبال بخش خصوصی در بخش انرژی مواجه نخواهید بود و اگر مشکلات آنها رفع نشود نمی‌توانید، سرمایه‌گذاری در حوزه انرژِی داشته باشد.

طبیب‌زاده ادامه داد: ما به عنوان بخش خصوصی برای اینکه بتوانیم در حوزه انرژی موثرتر عمل کنیم، اندیشکده انرژی را در اتاق بازرگانی کرمان تشکیل داده‌ایم که می‌تواند راهکارهای خوبی را در بخش انرژی انجام دهد.

وی از رقابت غیرمنصفانه بخش دولتی با بخش خصوصی در استان کرمان در حوزه انرژی سخن به‌ میان آورد و تصریح کرد: اگر به این موضوع رسیدگی نشود بنابراین بخش خصوصی در حوزه انرژی از مدار خارج می‌شود.

لزوم افزایش تولید برق کرمان تا 1400

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان هم در این نشست بیان داشت: 3 هزار و 600 مگاوات برق در استان کرمان نصب شده که 2 هزار و 900 مگاوات عملی بوده و مصرف ما 2 هزار و 400 مگاوات است.

علی‌اصغر نصراللهی افزود: کشاورزی با رقمی برابر با 38 درصد بیشترین مصرف برق را در استان کرمان دارد و مصرف صنعتی 35 درصد است که با آمدن صنایع جدید این میزان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان با استان‌‌های همجوار تبادل انرژی دارد، اضافه کرد: رشد سالانه مصرف برق در استان کرمان سه درصد نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

نصراللهی بیان داشت: از 1400 به بعد باید فکری به حال افزایش برق استان کرمان بکنیم زیرا با افزایش مصرف برق تراز استان منفی می‌شود.

یک میلیون و 200 هزار مشترک برق در کرمان داریم

همچنین مدیرعامل برق جنوب استان کرمان در سخنانی ابراز داشت: یک میلیون و 200 هزار مشترک برق در استان کرمان داریم و میانگین انشعاب در بخش خصوصی بیش از 970 هزار مورد است.

وحید مهدوی گفت: نقدینگی کافی برای توسعه شبکه برق استان کرمان را نداریم و پیمانکاران بیش از 2 میلیارد تومان طلب دارند در صورتی که مردم ما پول نقد می‌دهند اما این پول به دست پیمانکاران نمی‌رسد.

منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)