کد خبر: ۳۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست خبری ریاست دادگستری استان کرمان عنوان شد؛
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پرونده اداره کل مالیاتی استان کرمان است که ۷ نفر از این مجموعه بالغ بر ۶۰۰ میلیون ارتشا بوده و ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فرار مالیاتی را فراهم کرده اند که ۱۰ متهم که از کارکنان اداره مالیات و مدیران یک شرکت بودند دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پرونده اداره کل مالیاتی استان کرمان است که ۷ نفر از این مجموعه بالغ بر ۶۰۰ میلیون ارتشا بوده و ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فرار مالیاتی را فراهم کرده اند که ۱۰ متهم که از کارکنان اداره مالیات و مدیران یک شرکت بودند دستگیر شدند.

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه در محل سالن شهید بهشتی دادگستری استان برگزار شده بود، گفت:باید در این ایام علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به دستاوردها و خدمات قضات و کارکنان دستگاه قضا بپردازیم و اطلاع رسانی لازم را داشته باشیم.

شهید بهشتی از تأثیر گذارترین عناصر انقلاب در تثبت نظام بود

وی گفت: شهید مظلوم دکتر بهشتی حقیقتا گوهر درخشان و از جمله نوادر و شخصیت های فوق العاده زمانه خویش بودند و از یاران مجاهد و برجسته امام(ره) چه در دوران شکل گیری مبارزه علیه نظام ستم شاهی و چه در دروان پیروزی و تثبت انقلاب بودند.

این مقام ارشد قضایی خاطر نشان کرد: این شهید بزرگوار یکی از تأثیر گذار ترین عناصر انقلاب در تثبیت نظام بودند و به ویژه در حوزه ساختار سازی نقش کم نظیری داشتند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این که از جمله خدمات ماندگار شهید بهشتی پایه گذاری نظام قضائی بود، افزود: ایشان موسس این نظام بعد از انقلاب هستند.

موحد ادامه داد: شهید بهشتی مجاهدات های زیادی داشتند تا بعد از پیروزی انقلاب نظام قضائی متناسب با اهداف و آرمان های انقلاب و نظام شکل بگیرد و بتواند به نحو احسنت و شایسته عدالت را تحقق بدهند و گسترش و بسط دادگری را جاری و ساری کنند.

مظلومیت و خدمات شهید بهشتی در ساختار سازی ناشناخته مانده است

این مقام ارشد قضایی استان کرمان ادامه داد: تلاش های شهید بهشتی مثمر بود ولی کمتر به خدمات ایشان پرداخته شده است و یکی از ابعاد مظلومیت ایشان این است که خدمات شهید بهشتی در حوزه سیاسی، ساختار سازی و مدیریتی ناشناخته مانده اند.

 

وی بیان کرد: هفته قوه قضائیه و ایام سالروز شهادت شهید بهشتی فرصت مناسبی است که خطبا و یاران که در دوران مبارزات ایشان حضور داشتند و شاهد خدمات ارزشمندی این مرد توانمند بودند این شخصیت را تبیین و به نسل جوان منتقل کنند.


نگرش آیت الله رئیسی به رسانه ها، تعامل پایدار است

وی به نگرش ریاست قوه قضائیه آیت الله رئیسی و دادگستری استان کرمان به تعامل با اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: ظرفیت اطلاع رسانی، نگاه همکاری و تعامل مثبت و سازنده و پایدار از جمله پتانسیل ارتباط با رسانه ها است و بدون شک این تعامل هدفمند کمک شایان توجهی به اجرای عدالت قضائی ، اجتماعی ، مقابله با مفاسد اقتصادی و ناهنجاری های اجتماعی خواهد کرد.

این مقام ارشد قضایی استان کرمان تاکید کرد:حمایت جدی دستگاه قضائیه از رسانه ها در جهت فراهم شدن نقدهای دلسوزانه و سازنده برای تعالی جامعه و تحقق عدالت کمک خواهد کرد و حتی دستگاه قضا هم باید در دایره نقد سازنده و دلسوزانه رسانه های جمعی قرار گیرد تا از این طریق بستر تعامل با افکار عمومی بر قرار شود.

قوه قضائیه تعامل با رسانه ها را فرصت می داند

وی ادامه داد: قوه قضائیه تعامل با رسانه ها را فرصتی می داند تا از این طریق با نخبگان ارتباط برقرار و ایده های آنها را دریافت کند تا در مسیر اهدافش حرکت موثر داشته باشد.

موحد ابراز داشت: در مرحله تحولات بنیادی در حوزه های مختلف بر اساس منشور گام دوم انقلاب قوه قضائیه می تواند بستر لازم را ایجاد کند و در این مدت کوتاه ریاست جدید قوه قضائیه گام های بزرگ جهادی برداشته شده است.

تصویب هشت آئین نامه تحولی مهم در قوه قضائیه/تعین تکلیف 4 هزار پرونده قصاص نفس توسط رئیس قوه قضائیه

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این که در این مدت حضور رئیس قوه قضائیه هشت آئین نامه تحولی بسیار مهم که معطل مانده بودند تصویب شدند؛ اظهار داشت: آئین نامه اجرائی اموال مسئولین بود که مورد اقبال عمومی قرار گرفت و دو لایحه قانونی تأیید شده است که برای ارسال به قوه مقننه تحویل دولت داده است.

وی بیان کرد: همچنین تعیین تکلیف۴ هزار استیضام قصاص نفس که بر عهده شخص قوه قضائیه است و اعمال ماده 477 قانون کیفری انجام شد.

این مقام ارشد قضایی استان کرمان تشریح کرد: ریاست محترم قوه قضائیه در همین مدت کوتاه به ۶ استان کشور برای بررسی مشکلات سفر کرده اند و امیدواریم به زودی به استان‌کرمان نیز سفری داشته باشند.

موحد گفت: نشست های هر روزه ریاست قوه قضائیه با اقشار مختلف جامعه با رویکردی که بتوانند نگاه و ایده های تحولی را از بدو جامعه دریافت و ارتباط بلامانع با مردم در جهت گام دوم انقلاب و سند تحول داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در رابطه با نشست های صمیمانه خود با اقشار مختلف تصریح کرد: تا کنون نشست های صمیمانه ای با دانشجویان حقوق شهید باهنر، جهاد دانشگاهی و همچینن دیدارهایی با روسای حل اختلاف، وکلای کارشناسی و خانواده زندانیان داشته ایم.

وی ادامه داد: یکی از پرونده های مهم سال گذشته مربوط به پرونده پیشگیری از اختلاس بانک ملی بود که مبلغ کلانی توسط یک بانک و شبکه با سند سازی ترتیبات خروج پول از بانک ملی از طریق بانک ملی شعبه آستارا گیلان و پست بانک داده بودند و مبالغ در وجه شرکتی تحت عنوان شرکت آریا بازرگان کویر صادر شده بود و در پی رصد اطلاعاتی و هماهنگی قضایی وجوه مسدود و ۱۴ متهم دستگیر شدند.

این مقام ارشد قضایی استان کرمان افزود: در این خصوص دو پرونده تشکیل و کیفر خواست هم صادر شده است و این ۱۴ متهمین اصلی تحت بازداشتند و برای ۴/۱۴ نوبت بررسی دارند.

دستگیری ۱۰ کارمند اداره مالیاتی به جرم ارتشا و مشارکت در بیش از ۲۳ میلیارد تومان فرار مالیاتی

موحد در ادامه خاطر نشان کرد: پرونده دوم کلاهبرداری و پولشویی درشعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری ۲ کرمان صادر شده است و ۹۸/۵/۲زمان دادرسی پرونده دوم می باشد و همچنین پرونده دیگر مربوط به اداره کل مالیاتی است که۷ نفر از این مجموعه بالغ بر ۶۰۰ میلیون ارتشا بوده و ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فرار مالیاتی را فراهم کرده اند که ۱۰ متهم که از کارکنان اداره مالیات و مدیران یک شرکت بودند دستگیر شدند.

وی به پرونده دیگری در بحث اخلال در نظام اقتصادی کشور در حوزه ارزی اشاره کرد و گفت:این پرونده در شعبه ۱۵ بازپرسی کرمان در حال رسیدگی است،که از طریق اداره اطلاعات استان و اطلاعات سپاه شناسایی شده بود این باند قصد دریافت ارز و ورود کالا به کشور داشتند که در حدود ۴۱۶ میلیون دلار از داخل نظام کشور تهیه کنند.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان اظهار داشت: در این پرونده ۱۷ نفر شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند و اموال آن ها مورد بررسی قرار گرفته است همچنین پرونده کلان بانکی آقای جهانگیری که سال گذشته در کرمان پیگیری شد، در حال حاضر در دادگاه تهران برای صدور حکم است.

این مقام ارشد قضایی اظهار داشت: اطلاعات سپاه پرونده قاچاق دام را بررسی و این باند را در رودبار شناسایی و منهدم کرد این باند در سال گذشته فعال تر شده بود که خوشبختانه ۳ نفر دستگیر شدند، چند نفر هم در خارج از کشورند و ۴ نفر با تامین آزاد شدند.

موحد بیان داشت: دادگاه بخش جازموریان، فاریاب،بروات ، ساردویه و صفایه در دو سال اخیر به منظور دسترسی راحت مردم ایجاد شدند.

وی اظهار داشت: در دادگستری به صورت روزانه،ماهانه و هر سال یک سری پرونده جدید ایجاد می شود و یکسری پرونده که از قبل در حال رسیدگی است به این پرونده ها پرونده های موجود میگویند که تعداد آن ها ۱۳۲ هزار و 464 فقره است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: در پایان سال ۹۷ تعداد پرونده ۹۱۶هزار و 29 فقره بوده و خوشبختانه ۳۱ درصد پرونده کاهش یافته است و این روند نزولی موجود پرونده ها قابل مشاهده است.

وی در ارتباط با برخوردی با عناصر ناسالم دستگاه قضایی گفت: ۴نفر از ۶٠قضات متخلف از استان کرمان بوده است.

موحد در ارتباط با برخورد با قضات ناسالم گفت:در ۵ماه گذشته۴ نفر از قضات استان کرمان را به علت از دست داده ایم که استان کرمان کمترین آسیب را از این حوزه دارد چرا که با جدیت به مسئله سلامت قضات رسیدگی می شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: در سال ۹۷ تعداد ۱۶۴هزار و 919 فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان آمده است که از این تعداد ۱۱۷هزار و 192 فقره پرونده معادل ۷۱ درصد مربوط به ماده ۹ و تعداد ۱۱۸ هزار و 54 فقره پرونده معادل ۷ درصد مربوط به ماده ۸ و تعداد ۳۵۸ هزار و 73 فقره پرونده معادل ۲۲ درصد مربوط به ماده ۱۱ می باشد.

وی عنوان داشت: در سال ۹۷ تعداد ۴۲۸ هزار و 79 فقره پرونده با صلح و سازش به سرانجام رسیده است و طی ۳ سال متوالی استان کرمان رتبه سوم حل و فصل اختلافات با صلح و سازش را داشته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد:در سال گذشته ۷۲ درصد از پرونده ها در شورای حل اختلاف رسیدگی شده اند که استان کرمان در شعب زندان در صلح و سازش رتبه اول کشور را دارد.

 

منبع:راه آرمان 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)