کد خبر: ۳۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون وزیر بهداشت:
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: حذف هپاتیت C هزینه بر است و در این شرایط احتیاج به کمک های مردمی و دولت است تا به طور کامل این بیماری حذف شود.

معاون وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: تحریم نتوانسته در تأمین داروهای بیماران پیوندی خللی به وجود آورد و برنامه هایی داریم که این داروها را تهیه و به دست بیماران برسانیم.

 رضا ملک زاده در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و مرکز کوهورت رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در تحقیقات و پژوهش های علمی به نقش آفرینی خوبی را داشته و لذا تصمیم گرفتیم یکی از برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی در رابطه با درمان بیماری هپاتیت C را در رفسنجان آغاز کنیم.

وی افزود: در سطح ملی برنامه حذف هپاتیت C از ایران را داریم که در رفسنجان به صورت پایلوت است تا به طور کامل آن را در این شهرستان ریشه کن کنیم و سپس در کل کشور نیز کم کم آن را حذف کنیم.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: با مسئولان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی و خیران برنامه ریزی انجام شده تا به مدت سه سال هپاتیت C را از رفسنجان حذف کنیم و در این راستا برنامه ریزی های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و وزارت بهداشت از هفته آینده در این شهرستان آغاز می شود.

ملک زاده به علت انتخاب رفسنجان برای ریشه کن کردن و حذف هپاتیت C اشاره و بیان کرد: به علت وجود دانشگاه علوم پزشکی فعال و خیرانی که می توانند در این زمینه کمک های به سزایی داشته باشند رفسنجان برای ریشه کن کردن و حذف هپاتیت C انتخاب شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: حذف هپاتیت C هزینه بر است و در این شرایط احتیاج به کمک های مردمی و دولت است تا به طور کامل این بیماری حذف شود.

ملک زاده با بیان اینکه خوشبختانه ایران از نظر بیماری هپاتیت C جزو پاک ترین کشورها است و میزان شیوع کمتر از ۰.۵ درصد در کل کشور است، ادامه داد: ۸۵ تا ۱۰۰ هزار نفر ایرانی مبتلا به هپاتیت C هستند که امیدواریم تا ۹۰ درصد افراد مبتلا را درمان و این بیماری را ریشه کن کنیم که اگر این کار را نکنیم این بیماری در ۲۰ سال آینده شیوع بالایی پیدا خواهد کرد.

وی تأکید کرد: با برنامه ریزی هایی که شده می توان یکی از کشورهایی در دنیا باشیم که هپاتیت C را کنترل کنیم.

ملک زاده هزینه شناسایی و درمان فرد مبتلا به هپاتیت C را حدود سه میلیون تومان دانست و یادآور شد: برای اجرای برنامه حذف هپاتیت C همه هزینه هایش را با کمک دولت و کمک های مردمی داریم چون غالباً افرادی که مبتلا به این بیماری هستند افرادی هستند که در حاشیه شهرها ساکن هستند یا در زندان ها به سر می برند و … در حقیقت مخزن اصلی این هپاتیت C هستند که اگر اینها را درمان کنیم جامعه از این بیماری پاک می شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در خصوص کمبود داروهای بیماری های پیوندی نیز اعلام کرد: داروهای بعد از عمل پیوند فوق العاده گران هستند و در ایران این داروها را با سوبسید و قیمت مناسب تهیه می کنیم و در اختیار بیماران قرار می دهیم.

ملک زاده ادامه داد: در شرایط تحریم و به ویژه تحریمهای بانکی قرار داریم اما این مسئله نتوانسته تا در تأمین این داروها خللی به وجود آید برنامه هایی هست که این داروها را تهیه و به دست بیماران می رسانیم.

منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)