کد خبر: ۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو حزب کارگزاران گفت: باید در سایر عرصه‌ها نیز مردان کار دیده‌ای را بسیج کنیم تا بتوانیم از سرمایه مدیریتی و انسانی همه این افراد استفاده کنیم.
عضو حزب کارگزاران گفت: باید در سایر عرصه‌ها نیز مردان کار دیده‌ای را بسیج کنیم تا بتوانیم از سرمایه مدیریتی و انسانی همه این افراد استفاده کنیم.

حسین مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به توافق ایران و گروه1+5 عنوان کرد: باید این موفقیت و پیروزی را به آحاد ملت ایران خصوصا خانواده شهدا و بویژه شهدای هسته‌ای تبریک بگوییم و از رهبری معظم، رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده کشورمان که این کار را به خوبی مدیریت کردند٬ تشکر کنیم.

این عضو ارشد حزب کارگزاران با بیان اینکه با این توافق خطر بزرگی از سر کشورمان رفع شد، گفت: در واقع امروز ایران وارد فصل نوینی از حیات سیاسی و بین‌المللی شده است.

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: متاسفانه در دولت قبل با کنار گذاشتن خردمندان در عرصه‌های مختلف از جمله سیاست خارجی به پیچیدگی‌هایی رسیدیم و شرایط سخت شد. این شرایط باعث شد تا مردم‌ ما معیشت خود را با دشواری بگذرانند٬ از طرفی عقب‌نشینی هم جایز نبود.

وی گفت:‌ خدا را شاکر هستیم با برگشت عقلانیت و خرد به عرصه سیاست خارجی و مدیریت کشور و با استفاده از ذخایر کارشناسی٬ بدون اینکه لازم به عقب‌نشینی باشد٬ با حفظ مواضع در دستاوردهای خود در یک رویارویی باشکوه با شش قدرت بزرگ دنیا یک تنه گفت‌وگو کردیم و حقانیت خود را به اثبات رساندیم.

مرعشی با اشاره به اینکه آقای روحانی راه جدیدی را در سیاست خارجی باز کرد٬ گفت: ما توانستیم به پیشرفت همراه عزت برسیم٬ اما باید از این موفقیت در سیاست خارجی درس گرفت و این را ‌آویزه گوش خود کنیم که برای کارهای گران مرد کاردیده باید فرستاد. ملت ایران نیز مرد کار دیده‌ای را به نام حسن روحانی در سال 92 به میدان فرستاد و او هم مردان کاردیده‌ای مثل ظریف، عراقچی٬ تخت‌روانچی و صالحی را به مذاکرات فرستاد و توانستیم نتیجه دلخواه را کسب کنیم.

وی گفت: فکر می‌کنم باید در سایر عرصه‌ها نیز مردان کاردیده‌ای را بسیج کنیم تا بتوانیم از سرمایه مدیریتی و انسانی همه این افراد استفاده کنیم. بخشی از این وظیفه بر عهده دولت و بخشی نیز بر عهده مردم است.

عضو ارشد حزب کارگزاران یادآور شد: دولت باید زمینه‌های لازم را فراهم کند تا تجربه‌ها و ذخایر انسانی هر چه زودتر به عرصه اقتصادی فرهنگی و به طور کلی سیاست داخلی کمک کند. باقی کار بر عهده مردم است. مردم باید از این دو سال که دولت درگیر مساله هسته‌ای بوده درس گرفته باشند که اگر خردمندان را به عنوان وکلای خود به مجلس بفرستند٬ پروسه اصلاحاتی که روحانی در این مدت دنبال کرده تکمیل خواهد شد.

مرعشی تاکید کرد: ما توانستیم با قدرت‌های رقیب که دشمنی دیرینه‌ای با ایران داشتند٬ سر یک میز گفت‌وگو کنیم و به نتیجه برسیم٬ اما چرا در داخل نمی‌توانیم مشکلات خود را با گفت‌وگو حل کنیم. برای همین از آقای روحانی می‌خواهیم که پس از گفت‌وگوها و مذاکرات موفق بین‌المللی  گفت‌وگوهای عرصه سیاست داخلی را نیز پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه باید گفت‌وگو بین جناح‌های سیاسی مختلف انجام شود٬ گفت: علاوه بر این مذاکرات مداوم بین ملت و جناح‌ها با حاکمیت نیز به رهبری حسن روحانی می‌تواند شکل بگیرد. همین موضوع عرصه را برای استفاده از ذخایر انسانی و مدیریتی کشور در حوزه‌های مختلف فراهم می‌کند.

مرعشی گفت: تجربه نشان داده هرگاه رهبری جمهوری اسلامی ایران بر روی موضوعی تمرکز می‌کنند٬ توانسته‌ایم آن را حل‌وفصل کنیم در موضوع هسته‌ای نیز همین روند رخ داد. اگر این تمرکز در سیاست داخلی نیز صورت گیرد، قطعا بسیاری از مشکلات ما حل و فصل خواهد شد.
برچسب ها: سید حسین مرعشی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)