کد خبر: ۳۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در شورای اداری استان مطرح کرد:
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: آمار پرونده‌های قضایی و زندانیان زندان‌ها که دو شاخص سنجش اسیب‌های اجتماعی است در طی این سالیان به شدت افزایش یافته است به طوریکه تعداد پرونده‌های قضایی از ۲ و نیم میلیون در سال ۸۴ به ۱۶ میلیون پرونده رسیده است که حاکی از افزایش ۷ برابری پرونده‌های قضایی است.

۱۱ درصد تولید ناخالص داخلی کشور صرف مبارزه با اسیب‌های اجتماعی می‌شود/ ۴۰ درصد جرایم زندانیان مربوط به مواد مخدر است/ در دنیا رتبه ۹ را از نظر تعداد زندانین داریم/۲۷ درصد مردم نسبت به مصرف مواد مخدر نگاه خنثی و یا مثبت دارند/جامعه شهری ما، ۲۰ درصد بیشتر از متوسط جهانی است/ تعداد دانشجویان ۲۵ برابر نسبت به قبل از انقلاب بیشتر است/ و۷۳ درصد خانوار‌های ایرانی دسترسی به اینترنت دارند/کرمان در صف اول، مواد مخدر است

گفتارنو/ گروه جامعه 

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور ضمن تاکید بر اهمیت مسائل اجتماعی در کشور گفت: اهمیت مسایل اجتماعی بسیار مهم است و نباید راه حل مسائل اجتماعی را در ساماندهی متکدیان و زنان سرپرست خانوار لحاظ کرد و باید کل جامعه را در بحث های اجتماعی در نطر گرفت .

به گزارش گفتارنو، تقی رستم وندی با اعلام هزینه ۱۷۳هزار میلیاردی مبارزه با مخدر در سال ۹۵ گفت: این میزان در سال ۸۳حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است اما هم اکنون 10 تا ۱۱ درصد تولید ناخالص داخلی کشور برای مبارزه و پیشگیری از اسیب های اجتماعی صرف می شود.

رستم وندی با بیان این جمله که بعضا مسائل اسیب های اجتماعی به سیاسی و امنیتی تبدیل شده است به اختلافات بر سر اب و اختلافات قومی و مذهبی اشاره کرد و گفت: در جامعه ما روزانه ۸ نفر بابت سو مصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست می دهند، لذا نباید مسائل اجتماعی را صرفا از دریچه مسایل اجتماعی نگله کرد و باید نگاه جامعی به ان ها داشته باشیم .

او در ادامه صحبت هایش به روند رو به رشد اسیب های اجتماعی در تمامی کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: در ۴ دهه گدشته از زمان انقلاب، ما تغییرات و تحولات عمده ای داشتیم که این تعییرات به شکل زیر بنایی و بنیادی بوده و گاها در برخی موارد زمینه تبعات و اسیب های اجتماعی را فراهم کرده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با تاکید بر این جمله که ما امروزه از یک جامعه روستایی به شهری تبدیل شده ایم، گفت: براساس سرشماری انجام شده در سال ۹۵ حدود ۷۴ درصد جامعه ما شهری است ، این درحالی است که میانگین جامعه شهری ۵۴ درصد است که خود این مسئله تبعات و پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت.

رستم وندی در ادامه صحبت هایش به انفجار جمعیتی در دهه ۶۰ اشاره کرد و گفت: همین موالید صورت گرفته در دهه ۶۰ امروزه ما را به یک جامعه مطالبه گر تبدیل کرده است چرا که بخش عمده ای از این افراد به سن ازدواج رسیده اند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه ما هم جمعیتمان بزرگ شد و هم با سواد شدیم به افزایش ۲۵ برابری تعداد دانشجویان بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: این جمعیت اینترنت و شبکه های مجازی در اختیارش قرار گرفته و دگرگون شده است.

او در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما ۴۶ میلیون نفر کاربر اینترنت در کشور داریم و ۷۳ درصد خانوارهای ایرانی دسترسی به اینترنت پیدا کردند که این موصوع مسایل زیر بنایی زیادی را تغییر داده است .

بنا به گفته های رستم وندی آمار پرونده های قضایی و زندانیان زندانها که دو شاخص سنجش اسیب های اجتماعی است در طی این سالیان به شدت افزایش یافته است به طوریکه تعداد پرونده های قضایی از 2 و نیم میلیون در سال ۸۴ به ۱۶ میلیون پرونده رسیده است که حاکی از افزایش ۷ برابری پرونده های قضایی است.

او با بین اینکه در حصوص تعداد زندانیان در رتبه نهم در جهان قرار داریم ، اظهار داشت: این امر واقعا شایسته نطام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در ادامه تشریح کرد: امروزه ۲۴۰ هزار زندانی در زندان های داریم که بسیاری از اسیب های اجتناعی به این عامل بر می گردد، از این تعداد ۴۰ درصد جرایم مربوط به مواد مخدر و ۲۰ درصد مربوط به سرقت هستند.

او  جداسازی زندانیان مواد مخدر از سایر زندانیان را یکی از اولویت های برنامه های زندان دانست و خواستار استفاده بیشتر از پابند الکترونیکی به منظور کاهش آمار زندانیان شد.

رستم وندی در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور نگرش مثبت نسبت به مصرف مواد مخدر وجود دارد و

۲۷ درصد مردم نسبت به مصرف مواد مخدر نگاه خنثی و یا مثبت دارند.

او با بیان اینکه کرمان در صف مقدم مواد مخدر است، از نگرانی هایش در خصوص افزایش مصرف مواد در مقطع تحصیلی گفت و افزود: مادر سال ۸۱ نیم درصد سو مصرف در جامعه دانش اموزی داشتیم که در سال ۹۵ به ۴ برابر رسیده است، در جامعه دانشجویی نیز این امار ۵ درصد افزایش داشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)